Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Achterom schreef:Ik lees al veel goede antwoorden, maar er viel me in nog één ding op: bij het ziekmelden altijd bellen. Ziekmelden via een berichtje is echt not-done. Ook niet bij een bedrijf.
Ligt heel erg aan het bedrijf en de cultuur. Mijn manager en team vinden het prima via een berichtje.
paardje87 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb echt alles doorgespit maar nergens is schriftelijk benoemd dat ik mij elke dag opnieuw ziek moet melden. Het probleem is alleen dat door deze 'regel' ik beter ben gemeld terwijl ik dat niet was en hierdoor dus ook niet mijn 90% ziektegeld betaald krijg omdat ik volgens hun systeem beter was en ik gewone weg als update om 10-11 uur een berichtje had gestuurd dat ik nog steeds ziek was.
Vanaf mijn eerste ziektedag heb ik wel telefonisch contact opgenomen zoals hoort alleen heb ik niet daarna elke dag gebeld wat blijkbaar wordt verlangd, ondanks dat het nergens benoemd staat. Hierdoor loop ik nu geld mis, dat is een beetje de hele insteek van het topic..
Achterom schreef:paardje87 schreef:Hoi allemaal,
Weet iemand of dit mag. Ik heb mij afgelopen week ziek gemeld op werk en nu blijkt dus dat ik automatisch beter word gemeld door het systeem als ik niet elke dag weer bel dat ik ziek ben. Hierdoor ben ik dus de volgende dag alweer als 'beter' in het systeem gezet omdat ik niet in de ochtend tussen 8 en 9 heb gebeld naar hen. Wel heb ik het in een berichtje om 11 uur even nog laten weten nog steeds niet beter te zijn, niet wetende dat je elke dag opnieuw hen op de hoogte moet stellen.
Het staat ook niet vermeld op hun website, mijn verzuimregeling of plaatsingsbevestiging dat dit moet?
Ik lees al veel goede antwoorden, maar er viel me in nog één ding op: bij het ziekmelden altijd bellen. Ziekmelden via een berichtje is echt not-done. Ook niet bij een bedrijf.
Achterom schreef:paardje87 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb echt alles doorgespit maar nergens is schriftelijk benoemd dat ik mij elke dag opnieuw ziek moet melden. Het probleem is alleen dat door deze 'regel' ik beter ben gemeld terwijl ik dat niet was en hierdoor dus ook niet mijn 90% ziektegeld betaald krijg omdat ik volgens hun systeem beter was en ik gewone weg als update om 10-11 uur een berichtje had gestuurd dat ik nog steeds ziek was.
Vanaf mijn eerste ziektedag heb ik wel telefonisch contact opgenomen zoals hoort alleen heb ik niet daarna elke dag gebeld wat blijkbaar wordt verlangd, ondanks dat het nergens benoemd staat. Hierdoor loop ik nu geld mis, dat is een beetje de hele insteek van het topic..
Als het nergens benoemd is, zou ik contact leggen met het UZB en eerst vriendelijk vragen of ze hun fout kunnen herstellen.
Als het niet vriendelijk kan, dan zou ik wat minder vriendelijk worden. Zij hebben je niet goed voorgelicht, dus dan mogen zij het oplossen.
DuoPenotti schreef:Heb je rechtsbijstand?
Want als het nergens benoemd word kunnen ze dit ook niet zomaar doen.
Dan ging er toch eens achteraan om het geld wel te krijgen
paardje87 schreef:Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg.
paardje87 schreef:Achterom schreef:
Als het nergens benoemd is, zou ik contact leggen met het UZB en eerst vriendelijk vragen of ze hun fout kunnen herstellen.
Als het niet vriendelijk kan, dan zou ik wat minder vriendelijk worden. Zij hebben je niet goed voorgelicht, dus dan mogen zij het oplossen.
Ik heb gisteren telefonisch contact gehad en gevraagd of dit met terugwerkende kracht hersteld kon worden maar hier deden ze heel lastig om en kwam het er op neer dat ze het bij de manager moest neerleggen. Hier moet ik dan ook nog meer over horen vandaag.
Exitium schreef:paardje87 schreef:Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg.
Rechtsbijstand gaat je voor het vervolg van dit verhaal niet helpen, reeds lopende conflicten worden normaliter uitgesloten als je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. Alsnog geen verkeerd idee om het af te sluiten. Het is met dat soort dingen altijd hopen dat je het nooit nodig hebt, maar het is heel fijn dat het er is als je het wél nodig hebt
Exitium schreef:paardje87 schreef:Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg.
Rechtsbijstand gaat je voor het vervolg van dit verhaal niet helpen, reeds lopende conflicten worden normaliter uitgesloten als je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. Alsnog geen verkeerd idee om het af te sluiten. Het is met dat soort dingen altijd hopen dat je het nooit nodig hebt, maar het is heel fijn dat het er is als je het wél nodig hebt
Achterom schreef:[***] schreef:
Ligt heel erg aan het bedrijf en de cultuur. Mijn manager en team vinden het prima via een berichtje.
Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt, is hier in de omgeving ook niet gebruikelijk. De bedrijfsartsen die ik tegenkom adviseren het ook altijd, bij verzuimtrainingen waaraan ik meedeed werd het ook altijd geroepen.
Ook door HR....
En ik hoor in mijn omgeving dus ook niet anders, bizar.
paardje87 schreef:Ja overal op internet maak ik op dat ik op ziek gemeld hoor te blijven staan zolang ik mij niet beter meld. Echter wordt er nu juist het tegenovergestelde gedaan. Het enige antwoord wat ik terug kreeg op mijn vraag waar het staat vastgelegd dat dit moet is dat ik dit in mailtjes omtrent de start van mijn werkzaamheden heb gekregen, wat echter niet zo is want nergens staat het vermeld. Daarnaast wordt er op gewezen dat ik dit afgelopen week 2 keer te horen heb gekregen telefonisch, echter heb ik dat niet uit dat gesprek kunnen halen.
KimD schreef:Ik denk dat je er niet rouwig om moet zijn dat je contract niet wordt verlengd bij zo'n bedrijf.Dat is allemaal prut.
Bienotje schreef:Actie is reactie is wat je nu krijgt, zo werkt het helaas vaak. Het niet inroosteren is indiret ook reactie op jouw boodschap dat je niet kunt werken bij wijze van.
Ps als je googled op aanzegtermijn wordt daar al direct uitzendbeding als uitzondering benoemd.
Overweeg voor jezelf zo goed als kan wat er met welke opties te halen valt. Hoeveel levert aanvechten (zonder rechtsbijstand) je op. Extra vergoeding voor de dag die aanzegtermijn tekort is of misschien is nu de werkrelatie toch al ruk is (zoals gezegd, wij je er nog wel werken) beter te focussen op bv ww nu je contract afloopt indien mogelijk?
Succes iig.