Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:MarliesV schreef:Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.
Of is het wel al aangesloten op het systeem van de brandmelders? Dan gaat hij automatisch van het slot bij brand.
Maar inderdaad wel belangrijk om te weten.
verootjoo schreef:BeFunny schreef:Het is wel mogelijk om van boven naar beneden te gaan als ik het goed lees. Dus bij brand kan de trap gebruikt worden.
Het is voor ts gewoon wennen dat ze met de lift moet of anders even in gesprek erover om aan te geven dat ze echt liever met de trap gaat. Misschien kan ze wel een code of een sleutel krijgen van de deur bij de trap.
Niet door brandweer mensen die de boel boven moeten blussen of mensen redden als ik het goed lees.
Als het om een kantoorpand gaat begrijp ik het al helemaal niet. De hele dag zitten is funest voor je personeel. Ik zou de lift afsluiten en alleen de trap open laten. Met een pasjes systeem.
mystery1980 schreef:MarliesV schreef:Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.
Als wij al binnen zijn kunnen we de deur zelf open zetten want van binnen naar buiten kan wel.
mystery1980 schreef:Even ter info, het is een gebouw waar weinig controle is wie er binnen loopt. Dit omdat er meerdere bedrijven zitten en het vrij groot is.
De trap is dus beneden wel open, maar ben je eenmaal boven kun je niet het kantoor in. Vanuit het kantoor kun je wel naar beneden. HIj is s morgens inderdaad afgesloten ivm ongenode gasten. Volgens mij dient de trap zowel als gewone trap als brandtrap. (er zijn wel 2 trappen maar ze zijn dus allebei zo)
Het irriteert mij dus ook dat ik dus steeds naar boven loop, boven aangekomen ontdek dat hij is afgesloten en weer naar beneden kan om alsnog de lift te nemen. Het gaat om meerdere verdiepingen dus kan dan wel weer besparen op de sportschool
myk_en_shant schreef:Als de instanties die ibbel noemt niet het gewenste effect geven, kun je misschien het voor elkaar krijgen, door de arbo inspectiedienst in te schakelen. Zij gaan over werkveiligheid op de werkvloer.
MarliesV schreef:Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.