Nieuwe baan, nieuwe kansen, nieuwe garderobe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:56

pinto_1 schreef:
Keizerinnnn schreef:
Ik moet op het werk ook veel naar klanten en ze verwachten bij mij semi casual. Wat mijn go to look elke dag is, is gewoon een nette jeans of pantalon met daarop een basic top van new yorker/ h&m bijvoorbeeld en dan een nette blazer. Die blazer maakt mijn outfit gelijk netjes. De broek en tops draag ik ook gewoon casual. Een goed passende nette blazer maakt de outfit af voor mij. Heb ook wel wat nette blousjes die ik soms ook aan doe maar vaak is het gewoon een basic. Hoef ik niet naar een klant hebben we alsnog weleens mensen over de vloer maar dan heb ik een nette trui aan met een overblouse bijvoorbeeld. Hert hoeft niet direct duur en extreem net te zijn zie ik vaak tegenwoordig.

Zelf ben ik fan van de Nikkie blazers, ze blijven echt lang netjes t.o.v. zara blazers. Heb laatst een studio Anneloes pak gekocht (blazer en travellerpantalon) wel gelijk een duurdere combi maar is wel erg netjes.

Ik ben ook van de blazers. Een nette zwarte broek, zwarte (kol)trui en een blazer, en je ziet er al heel netjes uit. Een lang vest zou ook kunnen. En een blazer kan ook prima bij een nette spijkerbroek als je het wat meer casual wilt houden.

Ik weet niet of ik voor zwart met zwart en zwart zou kiezen. Dezelfde combinatie van nette broek in bijv. donkergroen of donkerblauw of juist met een donkergroene coltrui bijv. staat een stuk vriendelijker en minder begrafenis.

Ook zijn mijn blazers niet altijd zwart (al is dat ook weleens makkelijk), maar heb ik bijv. ook een donkergrijze en een groene. Dan kun je er veel makkelijker een zwarte broek of een zwarte top bij dragen.

123_456

Re: Nieuwe baan, nieuwe kansen, nieuwe garderobe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:24

Ondanks dat je aangeeft het liefst donkere kleuren te willen, blijf ik toch bij een beetje kleur. Maakt veel meer indruk bij klanten. Kleren maken de man is de uitdrukking. Ik geloof dat dat zo is.
Fabienne chapot heeft ook fijne jurken voor net iets minder slank. Is niet heel goedkoop, maar in de uitverkoop of bijv Bataviastad, nog redelijk betaalbaar.
Paar laarzen eronder en een neutrale blazer erover.
Ik ben iets kleiner dan jij, wil je best wat foto's sturen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:55

roosje78 schreef:
Verder heb ik dit boek gelezen: https://thestyleshrink.com/mijn-boek-kl ... n-meijers/ en de test gedaan. Dat heeft mij wel geholpen en kies ik mijn kleding heel anders uit dan voorheen.

Kijk ook op pinterest: wat vind je leuk, zet dat vast. Maak een soort moodboord voor jezelf zodat je daar naar kan zoeken, naar die stylen.

Succes met je zoektocht!

Wat een goede tip. Ik kan me juist zakelijk of voor feestjes prima kleden maar ben mezelf op het casual vlak een beetje kwijt.
Heb je de cursus ook gedaan?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:57

Eleeke schreef:
roosje78 schreef:
Verder heb ik dit boek gelezen: https://thestyleshrink.com/mijn-boek-kl ... n-meijers/ en de test gedaan. Dat heeft mij wel geholpen en kies ik mijn kleding heel anders uit dan voorheen.

Kijk ook op pinterest: wat vind je leuk, zet dat vast. Maak een soort moodboord voor jezelf zodat je daar naar kan zoeken, naar die stylen.

Succes met je zoektocht!

Wat een goede tip. Ik kan me juist zakelijk of voor feestjes prima kleden maar ben mezelf op het casual vlak een beetje kwijt.
Heb je de cursus ook gedaan?

Ja, de cursus heb ik ook gedaan. Alleen vind ik wel dat die cursus met het invullen ook afhangt hoe jij je voelt die dag of hoe het weer is of... Je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. Ik heb hem dus een aantal keren ingevuld en uiteindelijk kreeg ik wel mijn drie types gevonden.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:04

Tink89 schreef:
pinto_1 schreef:

Ik ben ook van de blazers. Een nette zwarte broek, zwarte (kol)trui en een blazer, en je ziet er al heel netjes uit. Een lang vest zou ook kunnen. En een blazer kan ook prima bij een nette spijkerbroek als je het wat meer casual wilt houden.

Ik weet niet of ik voor zwart met zwart en zwart zou kiezen. Dezelfde combinatie van nette broek in bijv. donkergroen of donkerblauw of juist met een donkergroene coltrui bijv. staat een stuk vriendelijker en minder begrafenis.

Ook zijn mijn blazers niet altijd zwart (al is dat ook weleens makkelijk), maar heb ik bijv. ook een donkergrijze en een groene. Dan kun je er veel makkelijker een zwarte broek of een zwarte top bij dragen.

Ik bedoelde ook een gekleurde blazer, uiteraard geen zwarte. ;)

Eleeke

Re: Nieuwe baan, nieuwe kansen, nieuwe garderobe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:13

Thanks Roosje,

Fleurtje, genoeg tips hier zie ik.
Groen is best een hippe kleur nu en kan je mooi op een zwarte broek dragen. Beetje kleur erbij maar je kan het mooi donker houden.
En niet te ver afgaan van wat je nu doet. Dus als je nooit jurken draagt dan ga je dat echt niet opeens nu wel doen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:25

pinto_1 schreef:
Tink89 schreef:

Ik bedoelde ook een gekleurde blazer, uiteraard geen zwarte. ;)

Dan zijn we het eens :-D