Leuke bingoprijzen voor ouderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Leuke bingoprijzen voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:41

Compressiehandschoenen, een verlengde haarschrobber, een easywipe (van ali), een pillenuitdrukhulp, een setje penverdikkers, een tube uitknijphulp, een nagelknipper met een lampje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:58

Hutcherson schreef:
Compressiehandschoenen, een verlengde haarschrobber, een easywipe (van ali), een pillenuitdrukhulp, een setje penverdikkers, een tube uitknijphulp, een nagelknipper met een lampje.

Een doodskist en een bijbel er in en klaar ben je’

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:00

Ik wilde net zeggen, alleen de luier ontbreekt nog :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:01

pmarena schreef:
Ik wilde net zeggen, alleen de luier ontbreekt nog :=

Sorry, die was ik vergeten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:18

Geraniums.

Grapje natuurlijk

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:30

Luxere versies van gewone producten: aparte thee of koffie. Handzeep van een luxer merk.
Mooie fles olijfolie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:42

Sokaantrekhulpmiddel, naald en draad doorsteekhulp, douchekrukje, wandbeugel, drempelhulpje, leesloep.

Er wordt hier beetje vreemd gereageerd, dat negeer ik maar even. Want oprecht veel ouderen zouden dit echt veel efficienter vinden dan de gebruikelijke pannenlappen, kookschorten, samengestelde pakketen, etc.
Dingen die het dingen net iets makkelijker maken.
Veel mensen hebben het geld er niet voor of weten niet van het bestaan en als ze het niet nodig hebben kunnen ze er een andere oudere mee blijmaken.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:47

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:50

Vjestagirl schreef:
Ik zou een beetje kijken naar wat je zelf leuk zou vinden om te krijgen. Sommige suggesties die voorbij komen vind ik echt klinken alsof deze mensen bijna dood zijn, terwijl de meeste +65 plussers gewoon de mensen zijn die naast je zitten op het terrasje in de zon met een biertje en een borrelplank, waarna ze je op de Elektrische fiets voorbij zoefen omdat ze nog 40km verderop een leuk restaurantje weten. Je weet wel, tussen de citytrips en hun vrijwilligerswerk door.

Maar misschien ben ik overmatig kritisch.

Precies wat ik dacht Vjesta, arme mensen. Jongeren hebben soms een wat apart beeld van ouderen. Echt het zijn net mensen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:53

Hutcherson schreef:
Sokaantrekhulpmiddel, naald en draad doorsteekhulp, douchekrukje, wandbeugel, drempelhulpje, leesloep.

Er wordt hier beetje vreemd gereageerd, dat negeer ik maar even. Want oprecht veel ouderen zouden dit echt veel efficienter vinden dan de gebruikelijke pannenlappen, kookschorten, samengestelde pakketen, etc.
Veel mensen hebben het geld er niet voor of weten niet van het bestaan en als ze het niet nodig hebben kunnen ze er een andere oudere mee blijmaken.

Wie wil dat nou winnen?
Het is toch een gezellig uitje, dan wil je toch iets gezelligs winnen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:58

Bij de meeste Landwinkels oid hebben ze superleuke cadeaupakketjes!

Bioscoopbon is ook een leuk idee!

Misschien zo’n Snuggie van de Hema :)) of je nou 25 bent of 95, het koud hebben is gewoon poedersuiker :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:07

Hutcherson schreef:

Nodig ons asjeblieft nooit uit..
Gunst we zien je al aankomen.
Mijn man bijna 75 is nog actieve federatie vertegenwoordiger en chip controleur.
Hele dagen op wedstrijd

Wat moet die met een douchekruk of sokaantrekker..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:09

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:23

Wat grappig om te lezen wat mensen aan 'ouderen' willen geven :D .

Mijn moeder (78) speelt veel bridge(toernooien) en af en toe een bingo (al vindt ze dat voor bejaarden :)) ) en heeft thuis een heel 'winkeltje' met de goedbedoelde spulletjes die ze wint. Die geeft ze wel als ze denkt dat het iets is waar iemand die ze kent blij van wordt, anders rijdt ze een keer in de zoveel tijd naar de kringloopwinkel of voedselbank waar ze ook een uitzoekhoekje hebben.

Wat ze volgens mij het leukste vindt om te winnen/krijgen is idd etenswaren (in de zomer heeft ze bv aardbeien-drive en hoewel de aardbeien eigenlijk de poedelprijs zijn is daar iedereen het blijste mee), maar dan niet de zeevruchten van de action ofzo. Liever een kleine verpakking met iets echt lekkers. Dus ik denk idd dat een ritje naar de lokale specialiteitenzaak/zuivelhoeve het beste idee is. En ja, nootjes mogen best hoor, niet elke 70 plusser loopt rond met een rammelend kunstgebit......

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:25

Ik heb jarenlang de inkoop gedaan voor een maandelijkse bingo. Leeftijd deelnemers liep uiteen van 10 tot 80+.

Wat het altijd goed deed:
- koektrommel met inhoud
- wasmiddelpakket
- droge worst / rollade / vleesschotel
- tas met boodschappen
- set keukendoeken (bv 2 theedoeken, 2 handdoeken, 2 vaatdoeken)
- setje Hema handdoeken, we hadden dan altijd verschillende kleuren om uit te kiezen
- cadeaubon HEMA, Kruidvat, supermarkt, bloemist, slager
- pakketje met luxe borrelhapjes (wat je bv wel bij de zuivelhoeve kan krijgen) of bonbons van de chocolatier
- dubbelwandige theeglazen
- in de zomer: karaf met waterglazen
- in de herfst / winter: woondeken
- bloemstukje / bloembollen in een leuke pot
- set mooie windlichten
- theepakket of X pakken koffie
- springvorm met appeltaartmix en een bus slagroom
- grote mokken met een pak chocomelk, bus slagroom en mini marshmallows
- rondom de feestdagen een luxe banketstaaf / paasstol / kerststol

En zo hebben we in de loop van de jaren nog wel tig andere dingen gehad, maar daar kan ik even niet op komen.
Ik zou geen prijzen inkopen bij de Action of op Allexpress, mensen vonden het juist leuk om iets te winnen met een beetje gevoel van luxe. Nou kom ik de vaste bezoekers ook met regelmaat tegen in de plaatselijke Action, dus als ze daar iets leuks zien kopen ze het zelf wel. Alcohol verlootten we niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:31

Naar een kringloop gaan kijken of je iets van vroeger kan vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:38

marleen_usar schreef:

En wat moeten we dan met die oude meuk die we naar een kringloop hebben gebracht..

Jeetje

En theedoeken... meesten hebben een vaatwasser.
Kom eens hier in ons appartementen complex kijken
Gemiddelde leeftijd toch wel rond de 78, nou niemand die hele dagen thuis zit enz.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:44

Theedoeken blikopener glazen mokken .
Dat is leuk voor een 18 jarige om de uitzet bij elkaar te krijgen. Niet voor een 80 jarige die dat wel genoeg heeft.
En hulpmiddelen is rondweg beledigend.

Lekkere dingen leuk ingepakt zijn altijd leuk.
Borrelhapjes, koffie, thee, chocolade.
Eten ze het zelf niet op dan het bezoek wel.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:41

Echwel schreef:
marleen_usar schreef:

En wat moeten we dan met die oude meuk die we naar een kringloop hebben gebracht..

Jeetje

En theedoeken... meesten hebben een vaatwasser.
Kom eens hier in ons appartementen complex kijken
Gemiddelde leeftijd toch wel rond de 78, nou niemand die hele dagen thuis zit enz.

Een paar reacties erboven wordt nog gezegd dat er veel naar de kringloop gebracht wordt, sta je toch ook gek te kijken als je je naar de kringloop gebrachte meuk de volgende bingo avond weer terug krijgt _O-

Bij Xenos hebben ze ook wel leuke niet te dure cadeau pakketjes trouwens! :) https://www.xenos.nl/cadeaus/cadeausets

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:48

Wat een grappig topic dit. Ik doe soms Bingo met wat bewoners van een verzorgingshuis. Leeftijd 75+ vooral vrouwen. Ze mogen bij mij kiezen uit de prijsjes omdat het kleinschalig is op een saaie woensdagmiddag bijvoorbeeld.

Wat dan vooral gekozen wordt:

Chocolaatjes
Koek
Sieraden ( goedkope, van de Action bijvoorbeeld)

Verder denk ik dat mensen cadeaubonnen ook wel kunnen waarderen van bijvoorbeeld de Bakker of speciaalzaakje. Misschien wilt een winkel zelfs wat sponsoren?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:48

ga naar een plaatselijke boerderijwinkel en laat een mooi pakket samenstellen.. wellicht willen zulke winkels ook wel wat sponsoren?!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:49

laatste keer dat ik wat won bij de bingo en verloting was een tegoedbon voor de pizzaria.. en een paraplu :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:51

Ik ben ook verbaasd over he5 beeld dat mensen hebben van ouderen. Als ik naar mijn eigen vader (80+) en diens vriendin kijk, die zijn nog hartstikke actief en sociaal. Ze hebben het drukker dan ik hahaha. Die zou je echt niet blij maken met al die ouwelullentroep. Etenswaren, een staatslot, drank enz valt meer in de smaak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:51

juval schreef:
laatste keer dat ik wat won bij de bingo en verloting was een tegoedbon voor de pizzaria.. en een paraplu :)

De enige keer dat ik een bingo heb gedaan was met collega's. :+

Ik heb een poepschepje gewonnen _O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:56

juval schreef:
ga naar een plaatselijke boerderijwinkel en laat een mooi pakket samenstellen.. wellicht willen zulke winkels ook wel wat sponsoren?!

Nou dit....
En heel eerlijk beetje luxe altijd welkom....