Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wpaard schreef:Het zijn gehandicapten dus hun brein werkt niet als " normale " mensen. Dit heb ik letterlijk moeten ervaren helaas.
Kimbers schreef:Er is bij ts iig sprake van wat inzicht in de doelgroep en naarmate ze er langet werkzaam is zal dit hopelijk enkel groeien.
Kimbers schreef:Ik vind niks stigmatiserend aan de uitspraak van ts. Het is wellicht een vrij kort door de bocht verklaring maar denk dat een ieder wel snap wat ze er mee bedoelt.
Kimbers schreef:Ik vond pateeke wat te negatief overkomen reagerende op de opmerking van de ts. Ik benader mensen die lerend zijn in ieder geval anders, meer opbouwend ipv het wat ze zeggen onderuit te halen. Aanvullingen maken op iemands gedachtegang vind ik een prettiger leerproces dan het als stigmatiserend en opmerking die niet negatief bedoeld is dat wel te maken.
Shadow0 schreef:Ik vond de reactie van Pateeke trouwens helemaal niet negatief maar gewoon opbouwend en helder en ik ben het er 100% mee eens.
Ik denk dat het heel goed is dat het uitgesproken wordt. Want dit kan wel zijn hoe een cultuur op de werkvloer kan ontstaan en blijven bestaan, waar mensen agressie zien als iets wat je overkomt zoals een regenbui: iets wat niet fijn is en wat je moet ondergaan maar zonder dat je er invloed op kunt hebben. Dan ontneem je kansen aan je medewerkers, het team als geheel en de clienten om het beter en leuker (en veiliger) te maken.
ruitje schreef:Andersom kan jij heel erg gefrustreerd raken als je denkt dat agressie komt omdat je agressie altijd kan voorkomen en het niet volhouden op een werkplek met echt heftige agressie.
Wpaard schreef:Bedankt voor de vele reacties.
Ik moet idd nog veel leren in deze sector en wil dat ook graag. Ik vind het werk verder wel erg leuk. Ook al ben ik voor mijn gevoel die man van het incident wel aan het ontwijken oftewel ik groet hem niet meer en laat hem met rust. Dit werkt voor mij en ik hoef verder ook niet met hem te werken dus dat scheelt een hoop. Ook al weet ik dat dat niet de oplossing is maar ik wil me eerst beter verdiepen in de gehandicaptenzorg. Ik neem hier de tijd voor.
En ja het is teleurstellend om te weten dat hier ook niks mee gedaan wordt door de leidinggevende of collega's. Als ik het incident deel met collega's is het meteen "ja dat is hij". Ik kan sinds kort in het systeem om te lezen en rapporteren dus zal binnenkort ook zijn zorgplan en diagnose lezen misschien kan ik hier dan ook wat uithalen..