emr schreef:Ik heb het ook meerdere jaren gedaan. Zowel telefonisch als via de chat. 36 uur in de week maar ook 12 uur in de week.
Als bijbaan vond ik het goed te doen. Maar dan praat ik wel over maximaal 12 uur in de week. Voor mij geldt dat chatten veel beter te doen is dan bellen. Wat het voor mij leuk maakte is een fijn team met gezellige collega’s. Dat is de enige reden dat ik er zolang gewerkt heb. Alleen bellen zou ik afraden. Vaak zijn de afhandel tijden kort en moet je snel kunnen werken. Ik heb mijn bijbaan als callcenter medewerker toen ingeruild voor KlasseStudent, wellicht past is dat wat voor je.
Sinds ik niet meer voor de klantenservice werk ben ik een aanzienlijk leuker en minder chagrijnig mens geworden!
Het liefst zou ik ook de mail, chat en social media willen doen. Maar ik heb het idee dat merendeel van de vacatures echt puur bellen is.
Ik zit er dan ook nu al aan te denken om stiekem te gaan solliciteren naar andere klantenservice functies, want ik zag er wel een paar leuke in de buurt. Maar ja, dat maakt wel een hele slechte indruk op mijn cv, en daarnaast zijn mijn collega's en ook de bazen echt heel leuk en aardig. Ik ben mijn bazen ook dankbaar dat ik deze kans heb gekregen zonder te veel gedoe van hun kant, want door ziekte ziet mijn cv er sowieso vreselijk uit. Dus eigenlijk wil ik mezelf dwingen om het hier minimaal een jaar vol te houden, maar ja.. Lastig..
Nu zijn ze wel met 1 bedrijf bezig om de klantenservice te verbeteren, dus daar zal het straks hopelijk beter mee worden, en over een paar maanden komt er voor een winkel de klantenservice bij waar wel wel echt mensen kunnen gaan helpen. Dus wie weet wordt het dan ook beter.. 