Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:Ingevuld. Heb zelf mijn poedel ook verzekerd, bij een andere verzekeraar. De andere twee honden niet, omdat mijn vriend voordat we samen waren dat niet heeft afgesloten.
Wel vind ik de vraag hoeveel je uitgeeft aan je huisdier wat discutabel. Ik heb een tijd in de dierenbranche gewerkt en daar vonden sommigen €40 voor een zak voer waar ze twee maanden mee deden al ‘zeer veel’ geld. Wij zijn alleen aan voeding al een paar honderd euro in de maand kwijt en dat voelt voor mij niet als ‘zeer veel’. Dat is afhankelijk van zoveel factoren…
Snorlex schreef:Laatste vraag is niet in te vullen. Of nouja, je kunt hem wel invullen maar de data is onbruikbaar. Veel of weinig is zeer subjectief.
Hier ook geen verzekering overigens. Zorg zelf voor een buffer. En ik vind dat er bij de verzekering vaak teveel haken en ogen aanzitten. Sta je bij de DA, wordt dat ene wat nodig is weer nét niet vergoedis overigens ook zo met m’n eigen zorgverzekering
Joyce_R schreef:Ik heb ‘m ingevuld!
Nog aanvullend, ik mis de mogelijkheid om cavia’s te verzekeren. Cavia’s kunnen soms kwetsbare dieren zijn, met onder andere bijvoorbeeld (soms terugkerende) tandproblemen, ontstekingen of abcessen. Dit brengt énorme kosten met zich mee (soms duurder dan een gemiddelde ingreep van een veearts bij een paard bijvoorbeeld), terwijl het in veel gevallen voor het beestje verder prima leefbaar en te herstellen is. Deze kosten kan ik zelf prima dragen, maar bij een acceptabele premie zou een verzekering wel het overwegen waard zijn.