Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:52

Na twee weken, bijbaantje bij PostNL via een uitzendbureau. Ik heb me twee weken uit de naad gewerkt om post, kleine pakketjes en vooral heel veel kerstkaarten te bezorgen. Door de regen, kou en zelfs door 20cm sneeuw (post op de slee en gaan met die banaan). En toen waren de kerstdagen voorbij en werd ik niet meer ingepland, terwijl dat wel beloofd was, ik zocht namelijk iets voor een paar maanden. Ze hadden geen klachten, ik deed alles goed, maar ik was gewoon maar voor twee weken nodig geweest. Thank hee..

zonnebloem18

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:56

1 dag, bij het studieboekencentrum in Emmen. Boeken van karren afhalen, sorteren en inboeken. Was in een grote loods met super veel mensen en ik was na 8 uur echt compleet gaar. Alles deed zeer en ik was zwaar overprikkelt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 11:56

listiglistje schreef:
fokfanaat schreef:
de wasserij (in mijn studententijd) dat vond ik vies, warm en zwaar . Vreselijk

:D Ik ook 1 dag, dat en die poepbroeken uit tehuizen... ik ging over mijn nek :')

Dat snap ik, het verpleeghuis waar ik werk, en als je ziet wat daar allemaal de was in gaat, met ontlasting, urine, wondvocht etc.
We zeggen wel eens tegen elkaar, als je dat allemaal moet wassen ben je niet blij, zo vies alles.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-10-22 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:56

Nog geen 6 weken bij een uitzendburo. Dat was geen succes :n. Ik wilde dat werk eigenlijk niet doen maar ze wilden me graag in dienst nemen omdat ze geen mensen hadden die technische bedrijven konden bedienen in hun werknemersvraag. En het salaris dat ze boden was aardig ruim. De dresscode weigerde ik al aan mee te doen, ik ga geen rokken verplicht aantrekken .een broek werkt net zo goed in mijn ogen.

het is dat ik zelf opstapte anders was ik ontslagen. :+ Ik bemiddelde mensen die ze in de bak met de letterlijke opdruk "ongeschikt niks mee doen" -:(- weggestopt hadden.

Daar zaten gewoon echt geschikte mensen tussen maar ja geen nette cchhhhhristelijke blanke hoogopgeleide medewerkers maar mensen die niet vies waren van vuil en vies werk en meest van niet origine nederlands, of woonachtig op een kamp en zo. Die wensten ze kennelijk niet te bemiddelen. _-:( Ik kreeg ze heel gemakkelijk aan het werk omdat er veel bedrijven stonden te springen om mensen die vuil en zwaar werk niet erg vonden.

Na mijn opstappen heb ik ze er ook bijgelapt in het kader van discriminatie. }> niet al te lang daarna is het buro opgeheven ook. :evaw:
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-10-22 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:57

Xanthippe schreef:
Bij een firma als sales persoon, maar dan huis aan huis. Eigenlijk was het gewoon leuren, maar het werd wat leuker voorgesteld.
Uiteindelijk 5 maanden gewerkt, de eerste 4 maanden goed verdiend (want op commissie), maar nadien, als al je vrienden- en familiecontacten zijn uitgeput, wordt het ongelooflijk zwaar. En ik ben er niet zo naar om mensen die eigenlijk geen geld hebben, het toch uit hun zakken te kloppen.

Oh ik heb nog een kortere!

1 dag aan de band, met de vroege. om 6u begonnen om 6u05 wist ik waarom ik aan het verder studeren was. Shift klaar om 14u, nooit meer teruggegaan.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:59

keukenhulp - afwasser, een paar dagen.... kakkerlakken in de keuken :oo

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:01

Ik werkte op mijn 15e bij een Pannekoekenhuis en hoewel ik het daar naar mijn zin had, kon ik bij de plaatselijke Chinees meer verdienen dus daar naar toe gegaan.

Ik heb er één week gewerkt, toen ik zag dat de kok’s op blote voeten liepen en het vlees in grote hopen op een kartonnen vel op de grond in de keuken lag ben ik hem gesmeerd. := mocht dezelfde week weer beginnen bij het pannenkoeken huis trouwens en nooit meer bij de Chinees gegeten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:05

Mijn kortste was 1,5 mnd en in proeftijd nog weggegaan. Bedrijf reproduceerde DVDs en CDs, was voorgesteld als erg leuk en dynamisch en mijn job zou veel afwisseling hebben. Heb me de eerste week uit de naad gewerkt om alles te leren en te zien, daarna kakte het in... niks of weinig meer te doen. De twee medewerkers die er zaten gingen gewoon onder werktijd naar de kapper of garage en lieten mij het werk doen. Directie was op vakantie.

Ben maar op de productie gaan zitten tussen de Poolse dames (die bloedsnel waren met inpakken!) om wat te doen te hebben.
Ik kon daar echt niet tegen en ben opgestapt met opzegging per mail naar directie want die was er fysiek niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:07

bij bloemist die contract had van topbloemen om deze hier in de regio voor hun te bezorgen, had een proefochtendje meegedaan, na bijna 4 jr thuis gezeten te hebben, 2 jr ziekte wet en 2 jr ww, ochtendje was zwaar, maar dacht ok, na 4 jr thuis is het vast te doen die paar uurtjes. Dus week erna in dienst, had mijn ronde gedaan, was kapot, kom ik terug, eigenaar was er zelf niet, dus ik zeg tegen de dame die boeketten aan maken was, tot volgende week, zegt ze ga jij doen??? Ik zeg naar huis... Nou echt niet, Er stond in de adv. toch echt enkele uurtjes op vrijdag en miss later nog op zaterdag.

Enkele uurtjes was bij hun dus 9 uur en de zaterdag erna gelijk ook 7 uur. Gelijk eigenaar gebeld dat ik ermee stopte, de 2 karren nog weg bracht voor ze, maar de ronde erna zeker niet meer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:08

Bijbaantje op een camping. Werd mij beloofd dat ik veel kon werken in de vakanties, uiteindelijk werd ik amper ingedeeld. Vervolgens kreeg ik helemaal geen rooster meer toegestuurd (dus ik dacht: ik ben niet ingepland deze week) en werd ik gebeld met "waar ben je? Je moet werken vandaag".

Needless to say dat ik vrij snel daarna weg gegaan ben :')

En ik heb 1 dag proef gedraaid bij een Febo. Waar ik onder andere de frikandellen uit de muur om het half uur moest omdraaien in hun zakje, zodat de koude kant weer warm kon worden. Ik heb einde van de dag vriendelijk bedankt en gezegd dat dit werk niets voor mij was _O-

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:08

Als puber 3 weken voor m’n moeder.
Zij had een hekel aan de strijkwas, en ik zou een paar euro per gestreken wasmand was krijgen. Het was best te doen tot de overhemden van m’n vader aan de beurt waren.
Sindsdien heb ik ook een hekel aan de strijkwas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:10

Afanaisa91 schreef:
Zij had een hekel aan de strijkwas, en ik zou een paar euro per gestreken wasmand was krijgen. Het was best te doen tot de overhemden van m’n vader aan de beurt waren.
Hahahahahahahahaha, briljant. _O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:10

Als student 2 weken bij de blokker gewerkt in de zomervakantie. Bleek daar normaal te zijn om 15 minuten voor je officiële tijd aanwezig te zijn en al aan het werk te gaan en op het eind nog 15-30 minuten extra sluiten en kassa's tellen. Onbetaald -O- . Ergste van alles was dat er geen reet te doen was, niemand gaat bij 30 graden naar de blokker,de hele dag moest je doen alsof je druk was, de tijd kroop voorbij ;( . Wist niet hoe snel ik weg moest daar.

Later wel nog een leuke vakantiebaan gehad bij de Mac. Was heerlijk doorwerken, wel intensief maar de tijd vloog om. Hele busladingen met toeristen voorzien van eten, beetje verschillende talen spreken bij de kassa. En je werd gewoon netjes betaald voor de tijd die je had gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:13

Afanaisa91 schreef:

Heb je ook officieel je ontslag ingediend? :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:18

Een week bij de Subway. Ik kreeg 2 ontstoken knieën en moest daarvoor op een werkdag zsm naar het ziekenhuis ivm onderzoek omdat ik ook al eerder 2 ontstoken ellebogen had gehad. Eerlijk verteld op werk en toen kreeg ik de volgende dag mijn ontslag want ik "leerde niet snel genoeg" :') Sindsdien nooit meer bij de Subway gegeten als protest lol.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:20

Op mijn 16e één dag bij de mac :') Kwal van een manager en vreselijk werk voor te weinig geld.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:21

Ik ben bijna 39 en mijn cv bestaat uit 3 werkgevers, ik hou niet van verandering zeg maar.

Het kortste was in een schoenenwinkel, 2 jaar. Toen ga en de eigenaren aan met pensioen te gaan en de winkel te verkopen. Toen kwam mijn huidige baan voorbij, ik werk daar nu al 20 jaar

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:26

Ik heb er drie van één dag, alle drie in de dierenbranche, en alle drie bijdragend aan waarom ik niet meer in de dierenbranche werk:

- één proefdag in een dierenasiel. Vond het werk oprecht leuk, prima te doen, meeste collega's die dag waren aardig, maar de manager van het asiel was echt een naar mens. Ik bood aan te helpen met de kittens verzorgen omdat ik klaar was met mijn taken, ging ze (vanuit haar kantoortje, ze had niet eens het fatsoen om naar ons op de gang te komen) naar mijn collega en mijzelf schreeuwen dat dat niet mocht omdat ik er geen verstand van had. En toen ik aanbood te helpen met het laten zien van de honden aan bezoekers (ze zaten omhoog qua personeel) schreeuwde diezelfde vrouw weer vanuit haar kantoor (waar ze blijkbaar supersonisch gehoor had ofzo) dat ik maar gewoon kennels schoon moest maken want ik kende de honden niet dus kon toch niks nuttigs zeggen. Oooookay meid, succes he met je personeelstekort! (edit ter relativering: ik heb al het zware, 'vervelende' werk zonder morren of klagen gedaan, vond het oprecht prima. Dus het was niet alsof ik aan het azen was op de leuke klusjes ofzo, ik was gewoon al klaar met de dagelijkse schoonmaakdingen en de andere leidinggevende zei dat ik misschien wel met de kittens of honden kon helpen).

- twee keer een dag proefgedraaid op twee pensionstallen in de regio, waar de arbodienst een rolberoerte van had gekregen denk ik. Natuurlijk is het werk op paardenstallen zwaar, dat weet ik want ik heb het jarenlang met veel plezier gedaan. Maar deze stallen spanden echt de kroon allebei. Modder van 50cm diep waar je met 30 paarden doorheen moest (één voor één), nauwe gevaarlijke doorgangen waar je maar moest hopen en bidden dat het paard waar je mee liep niet zou schrikken want dat zou je niet overleven, het individuele voer van 60 paarden uit je hoofd moeten kennen op één stal want ze weigerden het op de deur te schrijven, werken met kapot gereedschap, ammoniakstallen waar je 10 minuten per stal had om 3x3m 30cm diepe poep en urinestro te verwijderen en weer op te strooien (echt puur en alleen poep en urine stro, werd maar één keer in de week gedaan en er was geen schoon stukje stro meer over in die stallen).

Sorry, ik werk graag met dieren, maar ik heb mijn grenzen!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:36

Toen ik nog jong was 3 zaterdagen bij een tomatenkwekerij.. Was alleen maar bezig onderdieven en rotte tomaten weg aan het halen. Super warm in de kas, neee dit was niks voor mij :=

Ook een keer een paardenstage afgebroken na 1,5 week. Veulens werden naar buiten geschopt. Er was een zorgboerderij voor mensen mrt beperking die weinig werden begeleid en alles behalve handig waren met dieren. Ik moest een kleine pony inrijden terwijl ik mij daar veelste groot voor vond. En opeens was het doorwerken in de kerstvakantie niet mogelijk… Toen heb ik spullen en paard gepakt en ben terug naar huis gegaan. Bedrijf is inmiddels ook gestopt zag ik

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:40

Kimbers schreef:
Op mijn 16e één dag bij de mac :') Kwal van een manager en vreselijk werk voor te weinig geld.

Haha ik heb ook een 1 dag bij de Mac gewerkt.
Moest nog speciale schoenen kopen (zwart en ‘poetsbaar’). Ik had keurige schoenen aangeschaft en toen ik ging werken bleek de vloer voorzien te zijn van antislip coating, wat natuurlijk best handig is met de vetten en olie die daar op de grond kunnen liggen.
Mijn schoenen waren hadden alleen ook een rubberen antislip zool, en antislip op antislip betekent blijkbaar dat je geen grip meer hebt en de vloer was dus spekglad!
Daarnaast was het werk ook gewoon poedersuiker
Laatst bijgewerkt door Biks2 op 25-10-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:40

1 dag bij een visboer :+ hoewel ik best van vis houd, was ik de hele dag misselijk van de geur van haring, was via uitzendbureau dus aangegeven dat ik liever wat anders deed.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:42

Relaxed schreef:
Afanaisa91 schreef:

Heb je ook officieel je ontslag ingediend? :')

Eh nee :=
Wel herhaaldelijk heeeeeel kenbaar gemaakt wat ik vond van de gevraagde werkzaamheden.
Telt dat ook?

pls geen 15 jaar strijkwas met terugwerkende kracht :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:43

Bijbaantjes niet meegeteld twee keer een half jaar. Achter elkaar, dus echt top voor je CV :+
Nadat ik bij mijn eerste baan binnen drie jaar de vraagbaak was op de afdeling en er geen zicht op groei was (iig niet bij mij passend) ben ik verder gaan kijken. Ik kwam eerst ergens terecht waar ik gewoon echt niet binnen het team paste. Het was een hele hechte kliek waar ik niet tussen paste. Aansluitend iets ander gevonden, maar dat paste qua bedrijf en werkzaamheden helemaal niet bij mij dus dat was na een half jaar ook klaar.

Later trouwens nog een keer een half jaar ergens gezeten. Ik had daar niet weg gehoeven, ze konden me gegarandeerd nog een half jaar bezig houden en ik had wel verwacht dat er na dat half jaar een contract niet verlengd zou worden waardoor is alsnog kon blijven, maar er was teveel onzekerheid en toevallig kreeg ik rond die tijd de kans ergens anders te beginnen. Ik was toen binnen een week weg.
Overigens kwam na een half jaar precies die ene vacature voorbij van die persoon waarvan ik verwacht had dat ze hem niet zouden verlengen:+
Desalniettemin een goede keus gemaakt, want ik zit ondertussen al weer 9 jaar bij dit bedrijf en ik heb mijn kwaliteiten dusdanig kunnen laten zien dat ik ondertussen een hele leuke functie voor mezelf gecreëerd heb.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:45

Vier dagen bij Post NL..post bezorgen.

Kreeg een andere veel leukere baan aangeboden en toen ben ik dus weggegaan in de proeftijd. Vond het niet erg..werk viel tegen..twee uurtjes op een dag waren er vier en na weet ik hoeveel huizen en brievenbussen gezien te hebben werd ik er helemaal tureluurs van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:47

Ongeveer een maand in kledingzaak, proeftijd niet gehaald. Ik was aangenomen voor zaterdag en 1 dag in de week. Geen koopavond want dan had ik college, was al 3 weken goed gegaan en ze wisten dat ik college had zowel in sollicitatiegesprek als tijdens werken. Ze zochten ook vooral voor de zaterdag dus was zogenaamd geen probleem. Ik had zaterdags rooster bekeken en stond niks bijzonders op. Tot ik donderdag avond gebeld werd waar ik was, ik was ingeroosterd voor koopavond... Hoefde dus niet meer terug te komen. Jammer dat ik wel verplicht kleding daar had gekocht om in te werken, want personeel moest wel reclame maken. :+
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-10-22 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt