Welke opleiding past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:13

IndianSu schreef:
Als je niet in een verpleeghuis wilt werken en geen mensen wilt wassen raad ik MBO verpleegkunde absoluut af. Een groot deel van de stages zal daar in de ouderenzorg zijn en de ADL (incl wassen) is een groot deel van je dagelijkse werkzaamheden. Ik werk zelf op een MBO verpleegkunde en veel studenten stoppen hierdoor in het eerste jaar omdat ze zich daar niet van bewust waren. Bovendien komt 80% van onze afgestudeerden uiteindelijk in de ouderenzorg terecht. Heb je al aan MBO maatschappelijke zorg gedacht? Of bijvoorbeeld doktersassistente.

Maar dat doe je toch zelf..
Je kan ook als leerling in de ggz of het ziekenhuis gaan lopen.
Al hoort ondersteunen met adl er overal bij.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:16

Het aantal stageplaatsen in de GGZ en al helemaal in het ziekenhuis is erg beperkt. Zij hebben tegenwoordig over het algemeen liever hbo'ers. Bij ons is de eerste stage altijd in het verpleeghuis en veelal de stages daarna ook. Verpleegkunde is een ontzettend veelzijdige opleiding, je kunt bijvoorbeeld ook in de gevangenis aan de slag of in de kraamzorg, maar je zult op enig moment in je opleiding toch echt oudere mensen moeten wassen.

smurffie

Re: Welke opleiding past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:11

In de ggz krijgen ze de mbo leerling plekken niet vol. Stage plekken zijn moeilijker, leerlingplekken niet

Caira

Re: Welke opleiding past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 06:57

En bij de politie? Dat zou ook prima passen bij het profiel dat je schetst

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:34

Yenni schreef:
Dank voor alle reacties. Het stuk niet tegen onrecht kunnen uit zich voornamelijk in het stukje vuur in mij dat ik wil dat iedereen eerlijk behandeld word. Niet dat er iemand achter gesteld word op een vlak. Ik wil graag dat iedereen zich fijn en veilig voelt. Denk dat ik het zo het beste omschrijf

Juist als ik dit lees zou ik de jeugdzorg vermijden, je gaat jezelf compleet uitblussen als je er zo in staat. Veel kinderen die in de jeugdzorg terechtkomen hebben nooit een eerlijk leven gekend en helaas verandert dat niet zodra ze daar zitten, in tegendeel, dan begint juist de rompslomp, van het kastje naar de muur en nog meer stroperig gedoe. Meerdere vrienden van mij, die flink stevig in de schoenen staan, die op jeugdzorg afdelingen of als voogd hebben gewerkt trokken het niet.

Je zou kunnen kijken naar creatieve therapie, ergotherapie, toegepaste psychologie (dan ga je meer de richting op van coach of adviseur). Met social work kan je ook heel veel kanten op en bijvoorbeeld persoonlijk begeleider worden bij dagopvang/dagbesteding, woongroepen, etc van verschillende soorten doelgroepen (met creatieve therapie/tp kan je dit soort werk ook doen).
Als je kinderen leuk vind kan je ook naar de pabo kijken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:50

Caira schreef:
En bij de politie? Dat zou ook prima passen bij het profiel dat je schetst

Als agent noodhulp moet je wel echt kunnen schakelen. Het ene moment zit je rustig je magnetronmaaltijd naar binnen te happen, en plots krijg je een oproep. Binnen een minuut zit je in de auto naar bijv. een reanimatie, vechtpartij, dronken overlastgever, overval... Dan heb je weinig voorbereidingstijd en kun je in hele gekke situaties komen. Als je houdt van structuur en 'wat kan ik vandaag verwachten?', is agent wellicht niet de beste keuze.

Ik herken qua eigenschappen veel in jou verhaal TS. Wellicht ergens richting de administratieve kant, afgewisseld met zorg? Al eens gekeken naar peuterleider op een kinderdagverblijf o.i.d.?