omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:50

0000 schreef:
Niet vanuit thuis, wel lichamelijk licht werk, veel zekerheid en goed salaris, kijk eens naar opties binnen het gevangeniswezen! Met jouw achtergrond kan je waarschijnlijk op verschillende plekken aan de slag.

Niet bij alles, maar bij gevangenis heb je zeer grote kans om politie sporttest te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:54

Die buschauffeur vind ik een hele goede.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:01

BeFunny schreef:
Die buschauffeur vind ik een hele goede.

Ik niet aangezien TS niet gezond is. En mensen moeten er wel van op aan kunnen dat de bus gewoon rijdt. En als ze zich 's morgens ziek meld denk ik niet dat er op korte termijn een vervanger is.
Is iets van online reisconsulent iets?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:03

Ik zou ook denken Jeugd-en-Gezin teams, JGT-er. Je hebt volgens mij de juiste achtergrond! Ik zou het sowieso zoeken in dynamisch werk (dus niet alleen zitten of alleen bewegen) zonder de zware zorgtaken.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:07

Onderwijsassistent inderdaad. Ik zou dan gewoon onderhandelen dat je minimaal het salaris krijgt dat je nu ook krijgt. OA is niveau 4, kinderopvang niveau 3 en bovendien zijn er tekorten. Je mag verwachten dat daar wat tegenover staat.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:46

Marcella schreef:
0000 schreef:
Niet vanuit thuis, wel lichamelijk licht werk, veel zekerheid en goed salaris, kijk eens naar opties binnen het gevangeniswezen! Met jouw achtergrond kan je waarschijnlijk op verschillende plekken aan de slag.

Niet bij alles, maar bij gevangenis heb je zeer grote kans om politie sporttest te doen.

Ja, die moet je door kunnen komen maar is maar eenmaal per jaar en duurt enkele minuten. En is qua tijd zeker als je 35+ bent echt heel prima te doen. Daarnaast is het doorgaans echt geen zwaar werk imo.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:45

SusanH schreef:
Opties als jeugdzorg, ggz etc zijn niet handig lijkt me. Daar kun je prima werk vinden, ze zoeken mensen genoeg. Maar het lijkt qua handelingen die je daar als begeleider moet doen heel erg op wat je nu doet. Ook daar help je bijv met de maaltijden bereiden. Gevangeniswezen is fysiek ook heel zwaar. Ik zou het juist zoeken in werk dat raakt aan je opleiding, maar wat fysiek minder zwaar is. Naast onderwijsassistent kun je ook via pgb kinderen met een rugzakje begeleiding geven op school. Dat verdient beter als onderwijsassistent. Of zoals ik eerder noemde, wmo consulent.

Dat ligt heel erg aan de afdeling. Langdurige ggz is vaak inderdaad fysiek belastend, veel ADL bijvoorbeeld. Echter zijn er ook afdelingen binnen de ggz waar je weinig fysiek werk aan hebt. Daar is het vooral een kwestie van gesprekken voeren, coachen, observeren en rapporteren, begeleiden door de dag heen etc. Enige wat je dan niet kan is op alarm rennen, dat zou een struikelpunt kunnen zijn.
Dit is wel vooral ggz. Jeugdzorg weet ik niet.
Gevangeniswezen op een afdeling lijkt me 9 van de 10 keer geen doen. Ondanks dat het werk zelf vaak fysiek heel weinig inhoudt, moet je wel een sporttest halen. En die sporttest is wel met een reden.Je moet namelijk op alarm rennen en hierbij dus in sommige gevallen mogelijk ook knokken/ fixeren etc. Daar moet je echt fit genoeg voor zijn. Ik haalde de sporttest niet tijdens m’n stage (hoefde ook niet voor stage gelukkig), hij is echt heel pittig.
Er zijn wel functies binnen het gevangeniswezen waar dit niet zo is. Zoals casemanager of reclasseringsmedewerker. Bij sommige inrichtingen (in de forensische zorg) hoef je als sociotherapeut ook niet te rennen op alarm, maar dan nog moet je fit genoeg zijn om jezelf en je naaste collega’s te kunnen beschermen bij een incident.

Marcella

Re: omscholen maar naar wat ( wegens lichamelijke klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:55

Dit dus.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:07

Ik Ben zelf ook hypermobiel, met chronische pijn en extra klachten door van paarden te vallen.

Ik kan je niet perse een sector aanvevelen, maar ik Zou er wel voor zorgen dat je genoeg afwisseling hebt qua beweging.

Bureaujob Zou ik niet doen, slecht voor de knieen en vingers (lang zitten + type). Dingen als vrachtwagen/bus ook niet. (Te lang in zelfde houding)

Ikzelf Ben postbode, maar na een bekkenbreuk kan ik niet meer fietsen, dus deed ik mijn werk volledig met de auto, maar nu zijn mijn knieen, enkels en rug dus slechter geworden door het vele zitten.
Momenteel doe ik nog altijd fysiek zwaar werk, voornamelijk karren vol pakken verplaatsen. Maar omdat ik iets meer afwisseling heb qua belasting heb ik nu wel minder pijn.

Het is heel erg moeilijk om iets te vinden wat je aankan bij hypermobiliteit, net omdat de meeste jobs ofwel kantoorjobs of fysiek altijd even zwaar zijn.
Probeer echt iets te vinden dat de belasting op je gewrichten kan afwisselen. Een goede dokter die niet afschrikt op 'zware'pijnstillers voorschrijven is ook een plus.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:17

Bureau werk kan wel moet je alleen wat meer drinken zodat je vaker moet op staan om naar de wc te gaan. Af en toe kleine vinger/hand/arm oefeningen.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 12-10-22 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:20

Berryz schreef:
Ik kan je niet perse een sector aanvevelen, maar ik Zou er wel voor zorgen dat je genoeg afwisseling hebt qua beweging.

Dit.
Ik weet niet waar je fysieke klachten/ pijnklachten vandaan komen, maar afwisseling lijkt me in alle gevallen beter dan de hele dag zitten/lopen/tillen etc.
Ik heb fibromyalgie en ben ook bekend met pijnklachten en ik werk in het onderwijs. Juist door de afwisseling gaat dat prima. En ik sport er ook naast, juist om alles sterk en soepel te houden, waardoor het ook beter gaat.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:36

Marcella schreef:
Bureau werk kan wel moet je alleen wat meer drinken zodat je vaker moet op staan om naar de wc te gaan. Af en toe kleine vinger/hand/arm oefeningen.

daar zijn andere oplossingen voor.
er bestaan zit/sta bureaus. Die kun je, zodra je even wil staan, omhoog zetten.
Meeste al met 1 simpele druk op de knop.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:45

Ook dat dus er zijn genoeg optie betreffende bureau werk.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:03

Dat hangt heel erg af welke gewrichten je het meeste last van hebt. Ik heb een half Jaar bureau werk vol kunnen houden, Dan Ben ik moeten stoppen omdat mijn vingers constant verkrampten.

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:50

Ga eens in gesprek met de gemeente! Zowel met de mensen die gaan over het veranderen van baan (participatiewet/mobiliteitsteams) als ook om te kijken of er daar niet een functie beschikbaar is. Met een sociale achtergrond is er veel te beleven bij een gemeente!
Concreet voorbeeld: https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/ ... erker-zorg

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:53

Misschien kan je als verlengde van je werk in de kinderopvang werk vinden als recruiter of planner in de kinderopvang.
Kantoorwerk kan belastend zijn, maar met een goede werkplek is veel haalbaar hoor. Denk aan een goede bureaustoel, sta-zit bureau, ergonomisch toetsenbord en muis en je bent echt al een heel eind.
Met kantoorwerk is het echt wel mogelijk om tussendoor even op te staan, even rekken, even wat eten en drinken halen buiten de pauze om..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:09

Ik zou ook zeggen een kantoorbaan. Misschien eentje waarbij je veel moet bellen ipv moet typen. Contactpersoon bijvoorbeeld. Ik zit zelf niet in de gezondheidssector en weet dus niet precies wat daarin te doen is, maar als daar iets te vinden is in de telefonie lijkt dat me ideaal. In combinatie met administratief werken en regelmatig een wandelingetje en een zit/sta bureau. Dat soort functies zijn tegenwoordig soms ook deels thuis uit te oefenen dus bij een mindere dag kun je thuis blijven.

De vraag is natuurlijk of je ergens anders hetzelfde blijft verdienen. Sommige banen verdienen meer en sommige minder. Dat heb je dan niet helemaal meer voor het zeggen als je een aantal eisen moet stellen aan je nieuwe baan. Geen idee ook waar je vandaan komt natuurlijk, dus dat is lastig in te schatten.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:14

Bij sommige grotere organisaties worden ook stage begeleiders gevraagd. Misschien is dat nog een optie

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:57

Gehandicaptenvervoer rijden in combinatie met een andere baan? Zijn bij sommige vervoerders 's ochtends en 's middags 2 uurtjes (+ dat je ook nog per locatie uit zou kunnen stappen, helpt met instappen etc). Ook zijn de tekorten groot, dus je kan waarschijnlijk makkelijk bespreken wat voor jou werkt.