Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieser schreef:Hier hielp minder werken wel. Ik heb namelijk niks-doen-tijd nodig, tijd waarin geen afspraken of verplichten gepland staan. Waarin ik vrij ben om veel te doen, of met een boek op de bank te zitten (of te netflixen). Daar tank ik op bij, en dan ben ik op de andere momenten actiever. Te weinig lege tijd zorgt bij mij voor slecht slapen en stress, ook als daar objectief gezien geen reden voor is.
Spenk schreef:Maar zelfs met half uur heen en terug dan ben je dus 3 uur op stal?!
Waar ben je zoveel tijd voor nodig? Als ik dat elke dag zou doen zou ik ook nergens tijd voor hebben nee.
Sizzle schreef:De tijd op stal zou je kunnen reduceren door je rijden (of longeren) gewoon te verkorten op bepaalde dagen. Ik doe vaak ook gewoon even op 2 dagen een snel borsteltje (5-10 minuten), half uurtje rijden en klaar. Zeker als ze op de wei staan hoef je niet zo enorm lang los te werken. Bij echte tijdnood borstel ik gewoon niet, klik er een touwtje aan en ga een wandeling maken aan de hand.
Als je veel waarde hecht aan het dagelijks tijd nemen van het poetsen dan is een bijrijder absoluut een aanrader.
Koken kun je trouwens ook reduceren door bijv 1 grote pan saus voor 3 dagen te maken of een ovenschotel waar je 2 dagen van kan eten. Even opwarmen en klaar, dan hoef je ook niet eerst op je partner te wachten.