[ENQ] Enquete dolfijnentour

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 19:45

Ailill schreef:
Ook ik vul de enquete niet in vanwege het onderwerp, ik wil daar op geen enkele wijze aan bijdragen.

Daarnaast wil ik graag reageren op het bericht hierboven, er zijn meerdere orka vrouwtjes bekend die richting de 100 gaan, sowieso enkele 80+ en zelfs 90+. Ruim 5 jaar geleden is er een vrouwtje overleden die vermoedelijk 105 is geworden, dit kunnen ze deels baseren op de leeftijd(en) van haar nakomelingen en andere familieleden. Toch onwijs tof dat sommige dolfijnsoorten soms wel 100+ jaar in de oceanen wonen :D

Mag ik vragen op welke manier je zou bijdragen (waaraan precies) als je het zou invullen? :)

Ik ben juist dankbaar aan alle reacties hier ook die bijdragen aan de discussie!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:50

Omdat het mij niet helemaal duidelijk is wat je met de resultaten gaat doen/waarom je dit onderwerp voor je onderzoek hebt gekozen. Kijk je bijv. vooral naar het gedrag/de emotie waarop mensen je enquete invullen/baseren? Of heeft het juist meer met het onderwerp inhoudelijk te maken?

Daanraast ben ik van mening dat maar heel weinig vormen van informatie over dit onderwerp van daadwerkelijk belang zijn, want imo is het een zware vorm van dierenmishandeling, geen enkel dier hoort thuis in een kooi. Zeker dolfijnachtigen niet, meer ontwikkelde (zoog)dieren ga je bijna niet vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:52

Ailill schreef:
Omdat het mij niet helemaal duidelijk is wat je met de resultaten gaat doen/waarom je dit onderwerp voor je onderzoek hebt gekozen. Kijk je bijv. vooral naar het gedrag/de emotie waarop mensen je enquete invullen/baseren? Of heeft het juist meer met het onderwerp inhoudelijk te maken?

Daanraast ben ik van mening dat maar heel weinig vormen van informatie over dit onderwerp van daadwerkelijk belang zijn, want imo is het een zware vorm van dierenmishandeling, geen enkel dier hoort thuis in een kooi. Zeker dolfijnachtigen niet, meer ontwikkelde (zoog)dieren ga je bijna niet vinden.

Van de week heeft er nog eentje zelfmoord gepleegd ;(. Curacao had m verkocht aan een bassin in Dubai. Het arme, arme dier heeft zich tegen de muren van het bassin kapot gezwomen...

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 19:53

Ailill schreef:

Ik onderzoek het gedrag/de emotie, niet inhoudelijk het onderwerp, daar had ik ook iets anders voor kunnen kiezen. Het onderzoek gaat om de manier waarop het gepresenteerd is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:57

Dat vermoeden had ik al, dan snap ik het onderwerp van je onderzoek ook wel. Maar toch vind ik het dubbel, of het nu fictief is of niet, je doet dit wel over de rug van dolfijnen. Ik lees hier bijv. reacties van mensen die dit wel zouden doen/het te duur vinden maar het anders wel zouden doen.

Kijk ik hier vanuit markering oogpunt naar, dan kan het werken als een trigger. Goed, het ios ver gezocht, en ik zal hierna ook niet meer je topic met mijn mening vullen, maar ik vind het zoals ik al zei wel een 'lastig' topic.

Tenzij je het onderzoek zou gaan gebruiken in het voordeel van dolfijnachtigen, hen echt daadwerkelijk een beter leven geven d.m.v. wat voor manier dan ook. Of dat zo is weet ik niet.

Emj_23

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:28

Maar een deel van conservatie is toch kijken naar waarom mensen dit wel/niet doen en welke boodschap dit beïnvloed? Ailill, jij en ik willen beiden dat dit niet mee kan/mag, maar vooral dat mensen dit niet willen. Als je weet wat ze beweegt dit wel te doen, kan je ze hopelijk beïnvloeden dit dus niet te doen. Voor een deel educatie, maar voor mensen zoals Germie zorgen dat de prijs dusdanig hoog wordt dat ze afhaakt. Dat kan beïnvloed worden door de prijzen van vergunningen denk ik bijvoorbeeld. Als je weet waar de crux zit, kan je je lobby goed inzetten.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:50

Hij is nu een stuk beter leesbaar!

De laatste vragen voelen inderdaad wat moeilijk om in te vullen, omdat die er van uit gaan dat je op excursie zou gaan, wat ik überhaupt niet zou overwegen. Die heb ik dus 'neutraal' ingevuld.