Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:29

marleen_usar schreef:
Op Facebook zijn er genoeg groepen waar mensen oppas aan huis zoeken, dus ik denk dat je daar al een eind mee komt.

Maar juist ook voor hun kat/konijn die binnen zit.
TS zoekt een plekje met haar camper.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 19:32

Peppertree schreef:
Zou je ervoor betaald willen worden?

Ja.

Maar geen grote bedragen.
Uit de categorie 'dit is echt betaalbaar als oppas' Soort onkosten vergoeding en dan net iets erbovenop.
En ook een beetje afhankelijk van waar, hoeveel er gedaan moet worden etc.
30 schapen, 20 geiten, 15 kippen 3 shetlanders een ezel en 5 erfkatten ga ik niet gratis doen zeg maar ;)

Niet als werk, maar ook niet gratis.
Soort tussenvorm, af te spreken per situatie. En ook afhankelijk van of ik al dan niet gebruik kan maken van douche, electra. Etcetera etcetera.

Maar zoals gezegd, ik ben echt nog aan het kijken of er überhaupt animo voor is.

Als er animo is, ga ik eens verder nadenken over concrete invulling.

En dan ook, maak ik zelf een website?
Adverteer ik, via marktplaats? Boktmarkt?

Het zijn nu echt nog een beetje 'gedachtenspinsels' die ik wel interessant genoeg vind om te kijken of ik het vorm kan gaan geven.

Vandaar ook de vraag hier.
Dit topic helpt mij nu al behoorlijk, ik ben al aan het nadenken over dingen waar ik absoluut nog niet bij stil gestaan had voor ik dit topic opende.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:45

Ik woon buitenaf met wat hobby vee, katten en honden en voor mij, en de meeste buitenmensen die ik ken, is oppas juist nodig vanwege de honden. De overige dieren kunnen best een paar dagen met 1x per dag verzorging. En als er voor langere tijd oppas nodig is is dit juist incl zwaardere klussen als uitmesten en dergelijke.

Je zal vast wel wat klanten vinden maar ik denk dat een heel groot deel van de doelgroep afhaakt vanwege je honden beleid. Wat eerder al gezegd werd, vaak aarden erf honden niet zomaar in een pension of houden eigenaren ze graag op het terrein om een oogje in het zeil te houden (bij mijn buren zonder hond is er 3 keer in anderhalf jaar ingebroken, bij ons in die zelfde periode nog nooit).

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:57

Dit klinkt opzich wel als een idee voor mijn ouders. Als die op vakantie gaan nemen ze de honden mee. Maar als ze drie weken weg zijn dan is het uitmesten van stallen of het land wel een ding natuurlijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:57

Ik heb familie en een lieve vriendin die m'n paarden voeren als ik weg ben. Maar ik zou wel interesse hebben als zij niet zouden kunnen. Al is het afhankelijk van de prijs. Want in principe kun je de basisverzorging 1x daags in 20 minuutjes doen. Water vullen, voeren en een halve kruiwagen poep scheppen. Alleen in huis douchen zou een dingetje zijn maar dat hoeft niet perse zei je al.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:36

Mocht je al willen starten, heb ik wellicht al 1 of 2 adresjes voor je. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:04

Ik heb ervaring met huisoppas, breng inmiddels wel tot 8-10 weken per jaar elders door.
Bijna alle aanvragen zijn voor honden of er lopen ook honden rond. Waar geen honden zijn, zijn geen erven dus geen plek voor een camper.
Dus dat je geen honden doet en je eigen hond wil meenemen zal een beperkende factor zijn.

Wat bedoel je met geen zwaar werk? Ook niet uitmesten of iets? Want als dat al zwaar is, denk ik dat veel erven ook zullen afvallen.

Dan blijft er hoogstens wat kleine hobby dieren over voor korte periodes en daar halen mensen gewoon iemand bij die 1 of 2 keer per dag langs komt.

Maw: aan mij heb je het niet verkocht :D

Pawshake laat je toe om aan te duiden dat je enkel huisoppas doet trouwens en dan heel duidelijk in je profiel hoe en wat uitleggen. En ermee rekening houden dat mensen niet lezen :+

Mag ik vragen wat je in gedachten hebt qua prijs?

En wat zijn de plannen tussen de oppasklussen? Kun je dan ergens heen? :) het sluit zelden goed aan, integendeel, eigenlijk is bijna iedereen altijd op hetzelfde moment weg :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:16

Ik pas zelf op een klein aantal adresjes op, ik zit dan in huis.

Wil de tip geven voor het vooraf kennismaken dat als het heel ver van je verwijderd is, je dit soort kennismakingen misschien ook online kan doen door beeld bellen. Al is het de vraag of de meeste mensen je niet persoonlijk willen ontmoeten.

Nog een tip, maak een lijstje wat voor werkzaamheden je wel zou willen doen
- tuin sproeien
- dieren eten geven
- waterbakken bijvullen?

En ook met dingen die je niet wilt doen
- melken
- rijden met tractors?

Zodat je iig zelf weet wat je wel en niet wilt doen (kan je altijd nog kiezen of je het ook in deze vorm deelt met de adressen)

Zo te lezen zijn er al flink wat mensen hier op bokt geinteresseerd, dus lekker doen.

@poes; het ligt er soms ook aan hoeveel adressen je hebt en voor hoe lang iemand op vakantie gaat. Begin 2023 ga ik bijv al op 1 adres een volledige maand zitten, dan hoef je nog maar 11 maanden te vullen :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:19

Klopt. Heel augustus en half september ben ik ook weg.
Maar gezien TS haar eisen en beperkingen denk ik dat er weinig gaat overschieten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:32

Geen honden is voor mij ook een nogo. De andere dieren redden zich wel met iemand die eenmaal daags komt.

Vrijwel iedereen met dieren heeft ook honden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 02:04

Ik zou geen interesse hebben als je geen honden wilt oppassen EN je eigen hond meeneemt.

Ik heb zelf ooit ruim een week voor vrienden opgepast en zij hadden vaker laten oppassen door vrienden of familie. Nooit door vreemden.
Dan woon je daar en doe je alles wat gedaan moet worden.

Wij gaan nooit weg en eigenlijk juist vanwege de honden. Voor de paarden kan ik wel voor een paar dagen hooi neergooien en in water voorzien en vragen of de buren een paar keer per dag kijken. Maar de honden is echt een ander ding.

Maar ik zou ook niet zomaar een vreemde in huis laten en zeker niet bij mn dieren.

Werkzaamheden ligt ook aan de periode dat je ergens oppast. 1 Avond is controleren en voeren. Maar 1 of 2 weken vakantie is ook alles bijhouden. Dan wil ik niet in een grote smeerbende thuiskomen. Maar ook dat iemand uit zichzelf iets repareert of planten water geeft etc. Ik zou wel altijd 24/7 bereikbaar zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 03:11

poes schreef:
Bijna alle aanvragen zijn voor honden of er lopen ook honden rond. Waar geen honden zijn, zijn geen erven dus geen plek voor een camper.
Dus dat je geen honden doet en je eigen hond wil meenemen zal een beperkende factor zijn.

Wat bedoel je met geen zwaar werk? Ook niet uitmesten of iets? Want als dat al zwaar is, denk ik dat veel erven ook zullen afvallen.

Dan blijft er hoogstens wat kleine hobby dieren over voor korte periodes en daar halen mensen gewoon iemand bij die 1 of 2 keer per dag langs komt.

Maw: aan mij heb je het niet verkocht :D

Dit.

Geen honden doen, eigen hond meenemen beperk je jezelf enorm mee.
En idd wat is fysiek niet zwaar werk?
Uitmesten hoort er vaak ook gewoon bij, er is altijd iemand wel te strikken voor binnen-/ buitenzetten, maar dat strontscheppen is een dingetje.

Je hebt een mooi idee, het is alleen niet uitgewerkt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 04:29

Ja ik denk dat het wellicht iets te optimistisch is gebracht.
Hoe het een beetje leest voor mij is: Waar kan ik gratis mijn camper stallen terwijl ik rondreis.. en ik wil er wel minimaal iets voor terug doen.
Ik geloof best dat dit helemaal je insteek niet is, maar zo leest het voor mij wel een beetje.

Huis/dieren oppassers heb je er best wel veel van en hier in NZ heb je een hele goede website maar die doen alles gratis. In feite geef je ze gratis woonruimte en zij zorgen dan voor de dieren/huis.

Wat ik zou doen, als ik jou was, is lekker in je camper leven als je geen oppas adres hebt.. en huis oppasser te worden waar je IN het huis bent. Want dan kun je ook makkelijker voor de binnenkat/konijn/vul maar in zorgen.

Echter het feit dat je dit met je hond wilt doen maakt het wel erg moeilijk, want een boel mensen willen geen vreemde dieren op hun erf.. en ben het verder met meeste eens dat geen honden oppas toch wel een beetje moeilijker is qua een plekje vinden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 05:35

Wat een leuk idee van je, hopelijk slaat het aan en bouw je wat leuke, wie weet misschien wel "vaste" adresjes op.

Voor mij/ons is het in principe niet nodig, zo'n oppas, maar toch nog een ideetje/vraagje, ik denk dat er namelijk wel meer dierenhouders zijn met dit "probleem";

Onze situatie; wij hebben eigen weilanden en "erf"/pad, incl. Afsluibare Schuilstal en zadelkamer. Elektriciteit prima aanwezig.
Zelf wonen wij op een max 5 min. Fietsen van de wei.

Echter; geen kraan/leiding/drinkwater op wei en stal aanwezig; wel een hydrofoorpomp die grondwater oppompt uit zo'n 12m diepte; puur voor drinkwater voor de dieren, zelf zou ik dit nooit drinken, ook niet met een extra filter ertussen en/of eerst koken.

Kun je dan in je eigen drink- en douchewater voorzien? Extra voorraad jerrycans met water mee? Of zou je zo'n adres zonder woonhuis en watervoorziening dan niet aannemen?
Puur een hersenspinsel van mij hoor. Denk dat er best nog wel veel mensen zijn met eigen/gehuurd stuk grond, zonder bijbehorende woning.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 05:51

Geen honden welkom dan houdt het hier sowieso op. Juist omdat die categorie hier de ingewikkelste is. Daarnaast zou ik bij een oppas die ik moet betalen, ook al is het waarschijnlijk betaalbaar meer willen dan basis verzorging. Absoluut zeker uitmesten ipv enkel opstrooien en buiten toch ook wel (ligt aan duur periode) poep ruimen zeker op bepaalde plaatsen. Onze paarden zijn nog veel gekker op aandacht dan de honden dus er zou zeker wat mee gedaan moeten worden. Dat hoeft niet rijden te zijn maar gewoon wat verzorging van hun zelf. Aandacht is aandacht tenslotte. Gelukkig heb ik geen vreemden nodig en kunnen we met vrienden, verzorgster en familie onder elkaar vanalles regelen. We gaan overigens ook zelden op vakantie haha

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 06:47

Femke_Tweety schreef:
Minder logische huisdieren klinkt ook wel aardig.

Slangen, vissen, vogels, konijnen etc zou ik ook allemaal prima vinden, mits er een duidelijke 'handleidung' bij geleverd wordt, over wat ze wanneer nodig hebben,
En wanneer er evt dierenarts ingeschakeld moet worden (bij erfdieren en katten weet ik dat wel, ervaring genoeg mee ;) )

Honden wil ik niet, omdat die gewoon echt vrijwel volcontinu aandacht nodig hebben, en niet af en toe even.

Bovendien reis ik met eigen hond, en leef ik in camper en niet in het huis. Juist niet

Dus honden zouden voor mij een harde no-go zijn.

De meeste andere dieren, inclusief aparte dieren is prima.

Ik denk dat honden uitsluiten het lastig gaat maken om echt animo te vinden hiervoor. Waar erf dieren zijn, zijn ook bijna altijd honden te vinden. Dat wordt dan wel erg lastig…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:01

Leuk idee! Toch zijn er weinig mensen met erfdieren zonder hond en overschat je denk ik het werk dat je met een erfhond hebt. De meesten komen het erf niet af dus voeren is voldoende. Het niet willen doen van honden gaat je klantenkring erg beperken

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:23

Hier ook hond en katten. Voor mijn katten ook niet fijn wanneer er een vreemde hond loopt. Daarbij zou ik het ook wel fijn vinden als er uitgemest wordt. Uiteraard tegen betaling, maar dan is tenminste alles overgenomen en kom ik niet thuis naar een berg poep. ;)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:27

Vooraf voorstellen met een rondleiding zou ik zeer op prijs stellen. Via een filmpje kom je ook een heel eind maar ik zou op voorhand willen weten wie er op mijn dieren gaat passen.

Dat je geen honden wil doen is echt een misser.

Ik zou het ontzettend fijn vinden om zo'n camper oppasser te willen gebruiken maar ook ik heb een hond en ook die hoort erbij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:37

Wij hadden dan geen hond maar alleen een kat en paarden. Maar ik zou dan weer afhaken op het niet uitmesten. Dan zou er voor mij geen meerwaarde meer zijn en voelt het inderdaad als een, voor jou gratis, camperplek waar je ook nog voor moet betalen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:42

Goh, ik denk dat je veel uitsluit door geen honden te willen doen en je eigen hond mee te brengen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:50

Bij mij stelt het werk (twee konijnen en twee honden die niet uitgelaten hoeven te worden) bijna niets voor. We wonen wel op een mooie plek en hebben geen doorsnee huis. Ik zie een oppas aan huis als een win-win situatie. De oppas zal hier absoluut vakantiegevoel ervaren en mag in ruil voor twee keer per dag de konijnen en honden voeren hier gratis verblijven. Tot nu toe is het altijd gelukt om iemand te vinden die zich ook prettig voelde in deze constructie, maar ik houd altijd mijn oren en ogen open voor het uitbreiden van mijn netwerk voor het geval het een keer niet lukt om iemand te vinden.
Maar dan jou betalen om hier vakantie te komen vieren, terwijl mijn eigen honden hier dan niet welkom zijn is voor mij geen oplossing.
Uiteraard geef ik mijn oppas altijd een bedankje en iets van een dinerbon ofzo. Daarnaast zorg ik ook voor een goed gevulde koelkast en een huis die helemaal spik en span is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:08

eigen hond mee zou vaak het probleem nog niet zijn. Geen honden wel. Ik heb schapen, paarden, katten, geiten, varkens en een gekko. En honden. Alleen voor de laatste is aanwezigheid nodig. De rest kunnen de buren ook doen, of ik sfop een dochter van een vriendin een paar centrn toe die het dan wel wil doen. Daarbij zijn er fantastische sites waar mensen zijn te vinden die het voor nop doen. (oppassen voor gratis verblijf). Ik doe het al jaren zo, gaat prima.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:14

het zou voor mij trouwens al een no zijn, omdat ik het gevoel heb dat het je niet echt om de dieren gaat. Bij mij in huis konen mensen die het juist om de dieren gaat, omdat ze dat zelf niet hebben. Ik heb het idee dat het niet jouw passie is om dieren te verzorgen, maar je passie is reizen. Je zoekt gratis plekken, en hee.. handig als je dan ook nog wat kunt verdienen. Honden hebben niet continu aandacht nodig, maar idd. Het is meer werk dan wat voer neergooien. Denk dat je echter een keuze moet maken. Je gaat of reizen en vrij zijn, of werken en geld verdienen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:22

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Dat jij eigenlijk een slaapplek zoekt.

Niets mis mee om een kleine vergoeding te vragen voor oppas, maar eigenlijk wil jij een gratis staplek voor je camper in ruil voor wat licht werk en toezicht.
Ik noem het altijd vrijwilligerswerk met een kleine onkostenvergoeding :D en ik doe het idd vanuit een passie, en omdat ik mensen een mooie vakantie gun. Dus zorg zeker dat je goed brengt wat het voordeel voor anderen is.

Nog een dingetje is netwerk. Ik ben inmiddels 3 jaar bezig en nu heb ik echt een groot klantenbestand. Zeker voor huisoppas en erfdieren zoeken mensen eerst in eigen kring of via via. En dan via via willen ze ook graag ergens reviews of iets zien. Dus daar zou ik alvast mee beginnen :) ga lekker wat oppasklussen doen zodat je dat alvast in de pocket hebt en zorg voor een plek waar reviews komen. Dat scheelt echt!