Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bella123 schreef:Ontzettend bedankt voor jullie berichtjes allemaal. Het helpt me scherp krijgen waarom ik twijfel. Ik denk dat dat komt doordat ik denk dat mijn moeder en mijn vriend teleurgesteld zullen zijn als ik deze kans om een stap in mijn carrière te maken niet neem.
Dat vind ik lastig, maar ik ben aan het leren meer voor mijzelf te kiezen en niet voor anderen![]()
Ik ga er nog een nacht goed over slapen en ben blij met alle reacties die nog komen, maar ik denk dat ik het aanbod ga afslaan en verder ga zoeken naar iets dat wel goed voelt.
LinSa schreef:Hier ook geen succesverhaal. In eerste instantie gesolliciteerd en afgehaakt na het eerste gesprek. Zij waren wel enthousiast, ik niet. Halfjaar later stond dezelfde vacature weer online en ik was het zo zat op mijn werk dat ik weer gesolliciteerd heb, aangenomen werd en gestart ben. Meteen in de eerste week wist ik al dat het niet mijn mensen waren, maar ik moest van mezelf blijven want veel wissels op je CV en blabla. Uiteindelijk liep het zo hoog op dat ik er een jaar uitgelegen heb. Kortom, je onderbuikgevoel is er niet voor niks.
ikke schreef:LinSa schreef:Hier ook geen succesverhaal. In eerste instantie gesolliciteerd en afgehaakt na het eerste gesprek. Zij waren wel enthousiast, ik niet. Halfjaar later stond dezelfde vacature weer online en ik was het zo zat op mijn werk dat ik weer gesolliciteerd heb, aangenomen werd en gestart ben. Meteen in de eerste week wist ik al dat het niet mijn mensen waren, maar ik moest van mezelf blijven want veel wissels op je CV en blabla. Uiteindelijk liep het zo hoog op dat ik er een jaar uitgelegen heb. Kortom, je onderbuikgevoel is er niet voor niks.
Laat dat dan een leer zijn, voor jou en verder iedereen: wat meer werkgevers gehad hebben duidt ook op een brede werkervaring.
Meerdere werkgevrs op mijn CV heeft me juist aan werk geholpen, omdat ik een pak ervaring vanuit verschillende invalshoeken mee bracht.
Punz schreef:Én... van baan veranderen betekent ook loonsverhoging uit kunnen onderhandelen.
Bevalt deze baan uiteindelijk toch niet... Dan kun je dat daarna gewoon nóg een keer doen![]()