Ladybird schreef:In overleg met school kan veel denk ik. En tuurlijk gebruiken ze het woord verplicht, anders komt het helemaal niemand opdagenIk zou maandag gewoon direct met school bellen
Er zit niets anders op idd.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Dan vraagt jouw zoon toch even in de klassen app hoe iedereen er in staat? Als jij dat op Bokt kan, kan hij dat in de app.
__elise__ schreef:Maar wat is er dan mis met 16 km fietsen over boerenlandweggetjes? Hij is toch niet van suiker... Dat deed ik als meisje van 16 ook, dus ik zou niet waarom dat voor een jongen anders zou moeten zijn. Als het je écht niet lekker zit, fiets je toch mee?
Spenk schreef:Dit soort dingen zijn meestal al maandenlang bekend. Is het niet zo dat zoonlief zich nu realiseert van oh oliebol ik moet dit nog doen en er nu alleen voorstellingen die week zijn?
Maar dat hij dit allang wist. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dit vorige week voor het eerst gehoord heeft.
Mindim schreef:__elise__ schreef:Maar wat is er dan mis met 16 km fietsen over boerenlandweggetjes? Hij is toch niet van suiker... Dat deed ik als meisje van 16 ook, dus ik zou niet waarom dat voor een jongen anders zou moeten zijn. Als het je écht niet lekker zit, fiets je toch mee?
Weest gerust, mijn zoon fietst dit dagelijks hoor en hij is inderdaad niet van suiker. Maar om een puber om 23.00 in de avond dat ook te laten doen, vind ik wel een dingetje, jij niet?
Mindim schreef:Muurp schreef:Ja hoor, dit mag verplicht worden. Bij ons was het o.a. ook verplicht om voor CKV voorstellingen te bezoekenDit is gewoon een vorm van huiswerk, en alleen volgens mij wel een stuk leuker dan normaal huiswerk
@Eileen; maar TS geeft nergens aan dat hij/zij (wie dan ook) niet kan om wat voor reden dan ook. Als dat het geval is moet diegene toch gewoon in gesprek met de docent?
Bovenstaand komt op mij niet over als niet kunnen, maar eerder als niet willen. Tja....
Ik woonde ook 16km van school af, en op dit soort avonden vroeg ik mijn ouders of ze me eenmalig wilden taxi-en, is nooit een probleem geweest.
Hoe doe je dat met een avondje uit? Of als je met vrienden weggaat?
Je maakt uit mijn post op dat het een kwestie van niet willen is? Knap van je!
bigone schreef:Wat een grote woorden voor zoiets kleins.Normaal zou ik zeggen ja maar in dit geval? Ze waren met mij nog niet klaar om dit in vakanties te plannen zo kort van te voren. En dan ook nog niet bereikbaar zijn.
Ik snap trouwens niet dat het als pta geldt en niet op de jaar agenda heeft gestaan ( misschien ivm Corona )
Spenk schreef:Fijn dat jouw ouders dat niet erg vonden, maar de mijne waren er ook niet happig op. En doorrrrrr.Dat moesten wij 15 jaar geleden ook. Zonder telefoon zoals je die nu hebt.
Spenk schreef:Mindim schreef:
Weest gerust, mijn zoon fietst dit dagelijks hoor en hij is inderdaad niet van suiker. Maar om een puber om 23.00 in de avond dat ook te laten doen, vind ik wel een dingetje, jij niet?
Dat moesten wij 15 jaar geleden ook. Zonder telefoon zoals je die nu hebt.
Mindim schreef:Spenk schreef:Dit soort dingen zijn meestal al maandenlang bekend. Is het niet zo dat zoonlief zich nu realiseert van oh oliebol ik moet dit nog doen en er nu alleen voorstellingen die week zijn?
Maar dat hij dit allang wist. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dit vorige week voor het eerst gehoord heeft.
Nope, was niet van te voren bekend, werd ook als 'leuk nieuws' gebracht, letterlijk.
mystery1980 schreef:Misschien word ik een oud gebakje hoor, maar op 16 jarige leeftijd lag ik gewoon om 21.00 uur/ 21.30 in bed. Vind 23 uur echt te laat voor een kind.
har166 schreef:TS kun je misschien de opdracht/berichtgeving van school met ons delen? Zonder bekendmaking van de namen uiteraard.
Wij organiseren ook veel voor onze leerlingen nu dat weer kan, maar buiten lestijden zijn zij niet verplicht om mee te gaan, dat kun je als school niet eisen. Onder schooltijd kun je dat wel verplichten ( bezoek museum etc ). Als een leerling niet mee kan dan hoort er een vervangende opdracht te zijn.
Amandavd schreef:Ik zou als ik jou was, maandag even bellen en informeren en de toon die je nu gebruikt om te reageren op bokkers in ieder geval niet richting school gebruiken. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn en ik vind je best bozig overkomen. Als je school de situatie uitlegt dan komen jullie er vast aan uit.