Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Reneee schreef:Biks2 schreef:Ik draag wel gewoon een spijkerbroek, daar werken de meeste mensen toch ook gewoon in?
Ik zou verder een T-shirt, zwart, met hoge hals aandoen en daar een leuk vest bij.
Een spijkerbroek op de werkvloer? Echt niet. Tenzij je in de productie werkt. Maar op kantoor is dat echt niet netjes. Ik zou voor een nette pantalon gaan met een blouse of een jurk tot of over de knie.
_Reneee schreef:Biks2 schreef:Ik draag wel gewoon een spijkerbroek, daar werken de meeste mensen toch ook gewoon in?
Ik zou verder een T-shirt, zwart, met hoge hals aandoen en daar een leuk vest bij.
Een spijkerbroek op de werkvloer? Echt niet. Tenzij je in de productie werkt. Maar op kantoor is dat echt niet netjes. Ik zou voor een nette pantalon gaan met een blouse of een jurk tot of over de knie.
Zebrastreep schreef:Ik draag gewoon wat ik normaal ook zo dragen , ook omdat ik het heel belangrijk vindt dat je je zelf bent ook tijdens een gesprek.
Gitana schreef:Inderdaad misschien even kijken wat de standaard is bij het bedrijf, misschien kan je dat ergens vinden adhv google, en dan daar je outfit wellicht een beetje op aanpassen![]()
Ik probeer zelf tijdens sollicitaties altijd iets aan te doen wat men zou herinneren. Ik heb bijvoorbeeld een groen pak met zebraprint, die doe ik meestal aan. Of als het wat meer casual is, een rood shirt bijvoorbeeld. Een beetje opvallend en niet helemaal als grijze muis.
Echter heb ik ook weleens gesolliciteerd in een blauwe trui. De 2 mannen tegenover mij hadden ook blauwe truien aan en ze vonden mijn blauwe trui dan dus ook helemaal geweldig. Dit hebben ze zelfs benoemd. Hoe simpel kan het zijn
Heel veel succes!
Tiggs schreef:Gitana schreef:Inderdaad misschien even kijken wat de standaard is bij het bedrijf, misschien kan je dat ergens vinden adhv google, en dan daar je outfit wellicht een beetje op aanpassen![]()
Ik probeer zelf tijdens sollicitaties altijd iets aan te doen wat men zou herinneren. Ik heb bijvoorbeeld een groen pak met zebraprint, die doe ik meestal aan. Of als het wat meer casual is, een rood shirt bijvoorbeeld. Een beetje opvallend en niet helemaal als grijze muis.
Echter heb ik ook weleens gesolliciteerd in een blauwe trui. De 2 mannen tegenover mij hadden ook blauwe truien aan en ze vonden mijn blauwe trui dan dus ook helemaal geweldig. Dit hebben ze zelfs benoemd. Hoe simpel kan het zijn
Heel veel succes!
Oeh, heb je een foto van dat pak?
In de juridische wereld is een spijkerbroek echt (nog) not done. In bepaalde functies kan het wel op de werkvloer, maar voor een sollicitatiegesprek zou ik het niet doen.
Tiggs schreef:Gitana schreef:Inderdaad misschien even kijken wat de standaard is bij het bedrijf, misschien kan je dat ergens vinden adhv google, en dan daar je outfit wellicht een beetje op aanpassen![]()
Heel veel succes!
In de juridische wereld is een spijkerbroek echt (nog) not done. In bepaalde functies kan het wel op de werkvloer, maar voor een sollicitatiegesprek zou ik het niet doen.
Schemerdier schreef:Tiggs schreef:
Wij dragen wel soms (nette) spijkerbroeken/jeansbroeken hoor, en dat is in zo ongeveer het grootste notariskantoor van België. (De notarissen uiteraard niet, die komen elke dag in kostuum).
Maar op een sollicatie zou ik ook niet echt geneigd zijn dat te doen, eerst even afwachten hoe de collega's op de werkvloer gekleed gaan.
Gitana schreef:Tiggs schreef:
Haha jawelhij komt van de Mango
[ [url=m/MGlvjW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tieneke schreef:Ik denk dat het type broek niet zozeer uitmaakt, maar eerder het totaalplaatje, inclusief de eigen uitstraling.
Tegenwoordig kan je zelfs met een joggingbroek (die zien er nu wel anders uit dan zwart of donkerblauw met witte strepen en knopen op de zijkant) gewoon een heel toffe/nette/coole outfit creëren.
Hier in België draagt alleszins iedereen spijkerbroeken, op alle niveaus. Wat vaak wel een probleem is zijn bermuda's etc.
Spenk schreef:Werkelijk iedereen loopt hier in spijkerbroek op kantoor![]()
We gaan inmiddels met de tijd mee het wordt normaal. Je ziet het op zoveel plekken. Enkel op accountant en advocatuur kantoren niet.