Aparte beroepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:52

Ik ben landschapsarchitect :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:53

purny schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zet koffiezetapparaten in elkaar, ook niet heel apart. :+

Maar wel heel belangrijk :D

Als je graag koffie drinkt wel ja. :))

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:54

Ik werk als terminale nachtdienst. Niet speciaal.
Maar een aantal weekende in het jaar help ik met schoorsteenbrood bakken. Net weer een weekend achter de rug in Grave.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:54

Ik volg! Ik doe fulltime de administratie van mijn man zijn dokterspraktijk, maar in het weekend werk ik als dag-weddingcoordinator. Ik zorg er dus voor dat alles op de trouwdag vlot en soepel verloopt. De enige locatie waar ik nu werk is een weekend-locatie, dus ik zorg er ook voor dat de mensen juist ingecheckt worden, alles in de kamers en chalets perfect is + food en beverage.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:55

Ik ben bouwkundig tekenaar in de stallenbouw. Opzich niet heel bijzonder, maar klanten, voornamelijk boeren, zijn toch wel eens verbaasd als er een vrouw meekomt :D en veel mensen verwachten het niet als ze vragen wat voor werk ik doe :+

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:56

Ik ben technisch tekenaar en dan maak ik vooral schematische tekeningen van leidingen, equipment en instrumentatie.

idylle

Re: Apparte beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:01

Wat een leuke beroepen komen er voorbij! Ik ben (niet zo heel apart) opticien en heb daarnaast een eigen persbureau waar ik af en toe als persfotograaf op stap ga, maar meestal redactie werk doe, dus foto's van de fotograaf versturen naar verschillende media zoals AD , 112vandaag, Telegraaf, hart van Nederland enzo.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:07

Silenna schreef:
Azmay schreef:
Ik ben meesteres, 50 shades of grey zeg maar.

Krijg vaak rare blikken als ik het zeg :=

Ho! Stop de persen, hier wil ik meer over weten (als dat mag) :D

Doe je dat echt als beroep? Hoeveel uur per week doe je dat dan? En wat komt er allemaal wel of juist niet bij kijken?

Haha tuurlijk, wil graag meer van het bah eng stigma af ;)

Is mijn volle inkomen, werk zon 4 uur per week fysiek en verder wel bezig met klantencontact etc natuurlijk. Ben zelf een softie in het werkveld denk ik, krijg vooral veel mannen die even vrij simpel de regie uit handen willen geven maar niet specifiek kicken op pijn. Al zie ik ook wel extremere wensen en fetishes.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:14

Bellatrix schreef:
K_nolan schreef:
Wat leuk zeg. Ik ben archeoloog van beroep

Dat is interessant! Wat doe jij dan precies?

Even een er tussen uit gepikt. Als archeoloog volg ik eigenlijk de bouw (wetenschappelijke richting werkt anders, maar dat doe ik niet meer). Voor elke bouwvergunning moet er getoest worden op de potentiële archeologische verwachting. Wij onderzoeken eerst via allerlei kaarten en gegevens of er archeologie in de grond zou kunnen zitten, welke periodes, en de dieptes hiervan.

Vervolgens wordt er vaak eerst een booronderzoek uitgevoerd. Hierbij boren er naar een x aantal meters om de lagen te bepalen (is bijvoorbeeld nog de grond intact of geroerd) en zoeken we archeologische indicatoren (bijvoorbeeld fragmenten aardewerk). Als hieruit komt dat de verwachting op archeologie nog steeds aanwezig is gaan we graven

Qua werk wisselt het, de ene dag zit ik op kantoor de andere dag heb ik veldwerk, op kantoor werken we uit wat we hebben gevonden. Momenteel sta ik in het veld op een locatie waar we huisplattegronden van oa de bronstijd hebben dus dat is opzich wel bijzonder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:15

daantjuhhh schreef:
Ik denk dat ik ook geen alledaags beroep heb.

Ik controleer en teken landbouwgrond in door middel van luchtfoto’s voor subsidie.

Ik zit dus de hele dag een beetje op een google maps achtige website te koekeloeren :))

Ha, een mede-tuurder :D

Mogelijk zijn we elkaar onbewust weleens tegen gekomen
Ik werk voor een van de netwerkbedrijven en een stukje van mijn werk is tracé bepalen om infrastructuur in te leggen of te verwijderen.
Dat ligt soms heel wonderlijk dwars door landerijen.

Heel bijzonder is mijn werk als engineer MS- en LS-netwerken niet, tenzij je het bijzonder vind om (mede) het tempo van de energietransitie te bepalen }>

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:18

@K_nolan wat interessant!
Wat is nou het meest bijzondere wat je ooit bent tegengekomen?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:21

Ik ben archivaris en dan voornamelijk oorlogsarchief wat gebruikt wordt bij herkomstonderzoek naar roofkunst ook niet allerdaags geloof ik :)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:25

littlexannie schreef:
@K_nolan wat interessant!
Wat is nou het meest bijzondere wat je ooit bent tegengekomen?

Dat is een lastige, waar ik nu sta ik wel bijzonder waar we gehele huisplattegronden hebben. Paar jaar geleden heb ik bij een kerk gegraven en hier hebben we heel veel menselijk botmateriaal opgegraven dat was wel bijzonder. Ik doe ook 2e wereldoorlog explosieven en vliegtuigbommen zien is ook altijd wel weer erg bijzonder :o

Zelf persoonlijk vindt ik de Romeinse periode het leukst dus ik wordt erg gelukkig van Romeinse munten en aardewerk

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:28

ik kom even volgen
Zelf namelijk geen bijzonder beroep.
maar wel interessant om te lezen wat andere zo allemaal doen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:32

Azmay schreef:
Silenna schreef:

Ho! Stop de persen, hier wil ik meer over weten (als dat mag) :D

Doe je dat echt als beroep? Hoeveel uur per week doe je dat dan? En wat komt er allemaal wel of juist niet bij kijken?

Haha tuurlijk, wil graag meer van het bah eng stigma af ;)

Is mijn volle inkomen, werk zon 4 uur per week fysiek en verder wel bezig met klantencontact etc natuurlijk. Ben zelf een softie in het werkveld denk ik, krijg vooral veel mannen die even vrij simpel de regie uit handen willen geven maar niet specifiek kicken op pijn. Al zie ik ook wel extremere wensen en fetishes.

Ah super vet!
Hoe ben je hier mee begonnen?

Zelf ben ik momenteel werkloos maar ik mijn vrije tijd ben ik moderator in een nederlandse online swingers community :D En wij organiseren avonden voor gelijkgestemden
En dan heb ik het niet over dansen ;) Al worden daar enoeg grapjes over gemaakt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:34

Wat een bijzondere beroepen!!!
Ik ben drugs/geld hondengeleider bij de politie.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:41

Interessant om te lezen!
Hier niet echt een bijzonder beroep, maar wel apart als studentenbijbaan denk ik. Ik begeleid 1x in de maand een logeerweekend voor meiden met een verstandelijke beperking en/of mentale stoornissen/ass. Heb 1,5 jaar een huisje gedaan met meiden met syndroom van down en doe nu sinds 8 maanden een huisje met meiden met autisme/AD(H)D/hoogbegaafdheid/hechtingsproblematiek.
Dit doe ik naast mijn universitaire bachelor humanistiek. Heb het 2 jaar als vrijwilliger gedaan en heb sindskort een contract als persoonlijk begeleider. Wat dat betreft loont vrijwilligen soms echt wel! Nu werk ik officieel al in de zorg zonder mijn papiertje gehaald te hebben. :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:43

Ik weet niet of het bijzonder is maar ik ben 112 centraliste geweest bij het KLPD in Driebergen, ook ben ik centraliste op een taxicentrale geweest.
Zie bijzondere beroepen voorbij komen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:58

Weet niet in hoeverre het echt bijzonder is maar ik werk/loop nu stage in het zorgteam van een middelbare vmboschool en op de ISK (internationele schakelklas). Heel uitdagend, afwisselend en leuk werk! *\o/*

@Azmay, wat een tof beroep!! Je zegt dat je 4u per week fysiek werk hebt, is dit fysiek als in seks of hoe bedoel je dat? En hoelang doe je dit al? Hoe ben je 'bekend' geworden/hoe heb je een klantenbestaan opgebouwd?

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:58

Wat grappig! Ik zat van het weekend net te denken over beroepen en wat voor beroepen bokkers zouden hebben (en hoe je dat dan combineert met een eigen paard. ik zou de tijd niet hebben voor meer dan mijn bijrijdpaard 8)7 ). Maar was vooral nieuwsgierig wat mensen voor werk doen. En nu komt dit topic onder bijzondere beroepen haha. Zijn dat jouw voorspellende gaven, TS? :+

Ik heb geen heel erg bijzonder beroep, maar ook niet alledaags. Ik ben docent NT2, ofwel ik geef Nederlands aan anderstalige volwassenen. De hele wereld zit in mijn klas, mensen komen overal vandaan om veel verschillende redenen (werk, oorlog, liefde etc).
Ik geef les aan zowel analfabeten als aan hoogopgeleiden (en alles er tussen in) en op alle niveaus, dus het is heel afwisselend.

Echt heel leuk hier al die bijzondere beroepen te lezen!

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:01

deksel schreef:
Weet niet in hoeverre het echt bijzonder is maar ik werk/loop nu stage in het zorgteam van een middelbare vmboschool en op de ISK (internationele schakelklas). Heel uitdagend, afwisselend en leuk werk! *\o/*

Grappig! Ik ben docent nt2, de kinderen van mijn cursisten gaan meestal naar het isk :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:04

Zelda_Link schreef:
deksel schreef:

Grappig! Ik ben docent nt2, de kinderen van mijn cursisten gaan meestal naar het isk :+

Niets voor jou om op een middelbare school te doen? Genoeg werk te vinden, volgens mij O:).

Ik vraag me trouwens wel af: hoeveel verschillende studenten/volwassen zie jij per week? Want volwassenen hebben meestal maar een dagdeel per week Nederlands les, toch?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:08

rien10 schreef:
KarenQ schreef:
Oh leuk waarzegger. Heb wel eens over nagedacht om zoiets erbij te doen, maar je moet wel een beetje gevoel voor theater hebben denk ik. En dat heb ik niet. :+

Leek mij een mooi tegenwicht voor mijn allerdaagse baan in de accountancy...

Mwah, ik zie wel kansen hoor! "Ik voorspel u een mooie inkomstenbelasting teruggaaf." En dan bij het weggaan je kaartje geven. :j

Met aftrekposten die u nog niet kende! Ja, ik zie die combi wel :j
En *rond de 23e gebeurt er iets dat uw leven verrijkt*.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:08

Ik geef internationaal knuffelworkshops, (neo-)tantra, en zou ook @Azmay tegen kunnen komen op mijn events :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:10

purny schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zet koffiezetapparaten in elkaar, ook niet heel apart. :+

Maar wel heel belangrijk :D

Ik zou mijn beroep niet uit kunnen voeren zonder :+