Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muurp schreef:Dit is wat het is, en voor mij nu de vraag of dit voldoende is of dat ik me gewoonweg niet gehoord voel en dus om die reden ook wel zou willen toegeven op andere zaken zoals loon.
Amado7 schreef:Heb je al verder gekeken dan dit nieuwe bedrijf? Misschien zitten er nog wel 5 soortgelijke bedrijven in je buurt. Dan zou ik zeker weg gaan. Ik zou nu denk ik ook weggaan, maar dat is persoonlijk. Voor mij zou zo'n lange reistijd genoeg reden zijn om iets anders te zoeken. En als je het gemakkelijk rondkrijgt, dan maar een paar honderd euro minder zou ik zelf denken.
curly2day schreef:Wat een vervelend dilemma!
Zou het misschien nog de afweging waard zijn om te kijken naar hoe de toekomst er (hopelijk) over een tijdje uit zou zien?
Dan zou dichterbij huis werken denk ik ook wel heel prettig zijn
Marije_jiplover schreef:Ik heb een aantal jaar terug 4 uur werk (en dus bijbehorend salaris) ingeleverd omdat ik merkte dat ik mijn contracteren plus de standaard gemiddelde overuren teveel vond.
Ik lag minstens een half weekend plat, terwijl ik dus veel meer energie over hield als ik eens precies mijn contract-uren had gewerkt.
Ik vind mijn werk nog steeds leuk, bij een andere werkgever kan ik dit werk niet doen, beperken van de overuren lukte niet structureel, dus heb ik mijn contract met 4 uur naar beneden bijgesteld.
Het kostte me wel wat salaris, het viel me de eerste maanden zelfs stiekem een beetje tegen hoeveel het netto nog scheelde, maar het is toch het beste wat ik voor mezelf heb kunnen doen.
Meer vrije tijd en daardoor meer rust in mijn lijf (en leven), nooit spijt van gehad.
Aan de ene kant is het kolder dat ik geld moet inleveren omdat mijn werkgever mij niet kan laten doen waar die me voor inhuurt, aan de andere kant ben ik de enige die echt voor mezelf kan zorgen en dat heb ik op deze manier gedaan.
Is dus weliswaar een heel andere situatie dan de jouwe, @TS, maar wel in die zin vergelijkbaar dat je, door dichterbij te gaan werken, meer vrije tijd over houdt en dat dat best een iets minder salaris waard kan zijn.
Alvaron schreef:Even een andere insteek. Is je huidige baan bereikbaar met OV? En is dat qua reistijd ook nog een beetje te doen? OV wordt nl. in heel veel gevallen wel volledig vergoed.
Ik heb verder een beetje in dezelfde situatie gezeten. 103 km enkele reis. Hiervan kreeg ik 30 km vergoed à EUR 0,14/km. Wél kreeg ik die 30 km uitbetaald over alle werkdagen (4/week) terwijl ik 2 dagen op kantoor werkte en 2 dagen thuis. Daarnaast heb ik kunnen regelen dat ik buiten de files om reed. Ik logde thuis in om 07:30, waren de files opgelost dan reed ik naar kantoor, om 15:00 reed ik weer naar huis en logde daar weer in tot 18:00. En had ik dan een keer file onderweg, dan was dat pech voor de baas. Dat waren best lange dagen, maar als ik dan klaar was, dan was ik gewoon al thuis. Misschien dat zoiets nog een optie is?