Wie deed het? Alles achterlaten voor een paardenjob in het buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:35

Ik ben een aantal jaar terug naar Zweden vetrokken om op een stal te werken. Fantastische paarden, schitterende stal. Paddock paradise met XXL formaat én luxe. Ik vond Zweden zelf echter afschuwelijk, en de paardenmensen ook. Echt heel erg niet mijn type mens en niet mijn type land :+ Dus ik ben na een half jaar vroegtijdig weggegaan.

Toen naar Spanje verhuisd en niet meer in de paarden, dat beviel veel beter en daar ben ik dan ook lang gebleven.

Ondanks dat Zweden stom was, was het wel een ervaring en heb ik er geen spijt van. Dus gewoon doen, je kan altijd weer terugkomen. Zoveel gedoe was het ook niet: baan opgezegd, kamertje onderverhuurd, studie afgekapt en gaan. Juist als je jong bent kunnen dit soort avontuurtjes nog.

Lienboon

Re: Wie deed het? Alles achterlaten voor een paardenjob in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:39

Op mijn 17e en 18e twee zomers lang gewerkt op een ijslander stoeterij in Denemarken. Paarden verzorgen, lessen begeleiden, ritten maken met toeristen. Het was een fantastische ervaring!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:41

Nala schreef:
Het allerliefst zou ik naar IJsland gaan, omdat ik dat echt de mooiste plek ter wereld vind. Maar... Dan kan mijn paard niet mee. En dat is daarin nog het grootste obstakel. Ik wil het inderdaad gewoon eens meegemaakt hebben, een tijd echt "hands on" werken op een boerderij of stal in zo'n mooi en landelijk gebied.

Waarom ga je bij pakweg ishestar, eldhestar of skalakot niet enkele trektochten begeleiden? Korte duur en super ervaring.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 13:43

poes schreef:
Nala schreef:
Het allerliefst zou ik naar IJsland gaan, omdat ik dat echt de mooiste plek ter wereld vind. Maar... Dan kan mijn paard niet mee. En dat is daarin nog het grootste obstakel. Ik wil het inderdaad gewoon eens meegemaakt hebben, een tijd echt "hands on" werken op een boerderij of stal in zo'n mooi en landelijk gebied.

Waarom ga je bij pakweg ishestar, eldhestar of skalakot niet enkele trektochten begeleiden? Korte duur en super ervaring.

Dat behoort zeker tot de opties inderdaad! En dat zou ik ook echt super gaaf vinden.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:59

Ik ben op mijn 18e naar Canada gegaan en daar voor 1,5 jaar gezeten. Toen had ik alleen nog niet zoveel vastigheid in Nederland (woonde nog thuis, tussenjaar tussen middelbare school en hbo, geen huisdieren/ eigen paard etc). Beste keuze die ik ooit had kunnen maken!
Zou nog steeds uiteindelijk graag emigreren wanneer financieel alles stabiel is en ik voldoende werkervaring heb in mijn werkveld.

Ik zou dan inderdaad gewoon tijdelijk gaan en kijken hoe je het vindt/ wat je wil. Kan je altijd nog terug als je toch graag terug wil naar Nederland. Kan via websites als workaway.info en helpx.net.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:34

poes schreef:
Nala schreef:

Maar kan dat 'zomaar' dan? Ik kan me voorstellen dat ze bij dergelijke organisaties toch ervaring/bewijs van deskundigheid (instructeursdiploma/ehbo-diplome etc) vragen? Ik denk dat je voor een korte periode toch vooral in stalwerk o.i.d. terecht komt (ook leuk natuurlijk!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:37

turtlelito schreef:
Maar kan dat 'zomaar' dan? Ik kan me voorstellen dat ze bij dergelijke organisaties toch ervaring/bewijs van deskundigheid (instructeursdiploma/ehbo-diplome etc) vragen? Ik denk dat je voor een korte periode toch vooral in stalwerk o.i.d. terecht komt (ook leuk natuurlijk!).
Niet in ieder land zijn ze zo "diplomageil" als in Nederland. :+ Zo'n ponyknuffelopleiding is leuk, jarenlange ervaring is beter. Ik heb echt 0 kwalificaties "in de paarden," maar wel ervaring, en ben toch vrij snel head girl geworden bij een stal.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:22

Mkango schreef:
turtlelito schreef:
Niet in ieder land zijn ze zo "diplomageil" als in Nederland. :+ Zo'n ponyknuffelopleiding is leuk, jarenlange ervaring is beter. Ik heb echt 0 kwalificaties "in de paarden," maar wel ervaring, en ben toch vrij snel head girl geworden bij een stal.

Mkango, duidelijk. Ik vind ervaring zeker zo belangrijk als diplomas hoor, maar lijkt me voor een bedrijf wat trektochten organiseert toch best lastig om (als je maar kort blijft) te kunnen beoordelen of je voldoende ervaren bent en ze dus hun klanten veilig mee kunnen sturen. Bij een langer verblijf is het natuurlijk makkelijker, na een paar weken is volgens mij al snel duidelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. En vraag me ook af wat hun aanspakelijkheidsverzekering zegt van een begeleider die geen aantoonbare vorm van kwalificatie heeft (maar wellicht denk ik gewoon veel te moeilijk :j ).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:23

turtlelito schreef:
poes schreef:

Wij hadden de gids mee en een medewerker, werden gevolgd door een camionnette met eten en ehbo materiaal.
Maar hadden dus nog een 17-jarige mee die meehielp met klusjes tussendoor.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:25

poes schreef:
Wij hadden de gids mee en een medewerker, werden gevolgd door een camion er met eten en ehbo materiaal.
Maar hadden dus nog een 17-jarige mee die meehielp met klusjes tussendoor.

Dat klinkt inderdaad als een super job! (Helaas ben ik de 17 al ruimschoots gepasseerd ;( ).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:28

Ik denk dat iedereen die op een paard kon zitten en erna nog wat wou meehelpen welkom was :D ook voor de horse en sheep roundups zochten ze elk jaar vrijwilligers.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:02

Weet je al een beetje wat je graag zou willen Nala? Duur van je trip? Soort bedrijf? Land/regio?