Wie heeft er een "buitenbaan"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Wie heeft er een "buitenbaan"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:48

Mijn opleiding is literatuur en taalwetenschapper, haha!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:53

Ik run een dagopvang voor honden! Afgelopen 2 weken lekker in het zonnetje maar vanochtend toch weer in de regen :Y)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:25

Groenonderhoud bij / voor een gemeente, wel vaak seizoen gebonden, maar je bent heel de dag buiten aan het werk. Ik doe dat niet zelf, maar zo'n 80 collega's van me wel en met veel plezier :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:35

Nala schreef:
Mijn opleiding is literatuur en taalwetenschapper, haha!

Haha dat is niet direct een evidente richting die je naar een job met natuur/buitenbaan brengt :D

Ik ben bioloog en in mijn vorige job was ik heel vaak buiten bezig. Natuurgebieden inventariseren, beheerwerken laten uitvoeren, monitoring van dieren,... heel erg leuk werk!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:47

Dilan93 schreef:
Ik had een buitenbaan (werkte op een stal). En op dagen zoals afgelopen week mis ik dat ontzettend.

Maar met de stormen van een paar weken eerder, of dagen dat het alleen maar regent, ben ik weer blij met mijn (thuis)kantoorbaan :+

Maar qua buitenwerk: stalmedewerker, postbode, hondenuitlaatservice, bootcamp-/hardlooptrainer, hovenier, glazenwasser, schilder, bezorger op de fiets

Dit. Ik ook echt.

Ik ben een kouwkleum. Ik hou van de zomer. En dan ben ik ook echt een buiten mens.
Maar de winter, ik had altijd wintervoeten toen ik nog in de paarden zat. Altijd pijn in mijn gewrichten.

Ik heb geen spijt dat ik nu een kantoorbaan heb.

En nu ga ik in de zomer met mijn laptop gewoon buiten onder de overkapping zitten.
Heerlijk, bakje koffie erbij. Muziekje aan of gewoon luisteren naar de vogeltjes en de uurtjes vliegen voorbij.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:01

Ik heb jaren op kinderboerderij gewerkt. Heerlijk!
Zou het graag weer willen, helaas is het wel een sector waar je vaak geluk moet hebben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 00:06

daantjuhhh schreef:
Dilan93 schreef:
Ik had een buitenbaan (werkte op een stal). En op dagen zoals afgelopen week mis ik dat ontzettend.

Maar met de stormen van een paar weken eerder, of dagen dat het alleen maar regent, ben ik weer blij met mijn (thuis)kantoorbaan :+

Maar qua buitenwerk: stalmedewerker, postbode, hondenuitlaatservice, bootcamp-/hardlooptrainer, hovenier, glazenwasser, schilder, bezorger op de fiets

Dit. Ik ook echt.

Ik ben een kouwkleum. Ik hou van de zomer. En dan ben ik ook echt een buiten mens.
Maar de winter, ik had altijd wintervoeten toen ik nog in de paarden zat. Altijd pijn in mijn gewrichten.

Ik heb geen spijt dat ik nu een kantoorbaan heb.

En nu ga ik in de zomer met mijn laptop gewoon buiten onder de overkapping zitten.
Heerlijk, bakje koffie erbij. Muziekje aan of gewoon luisteren naar de vogeltjes en de uurtjes vliegen voorbij.

Die kou vooral idd.

Ik kreeg altijd ontstoken vingers door de kou. Ook bij baantjes waarbij ik veel ik koude ruimtes/ koeling moest werken.