Patricia_86 schreef:Palmboom95 schreef:Ik heb geen beeld van de baankansen bij de eerste twee, maar als je al een tijdje meeleest op bokt kun je dierenartsassistente alvast wegstrepen aangezien die vraag regelmatig voorbijkomt en doorgaans dezelfde antwoorden krijgt. Weinig banen, slecht betaald, wat er al is is meestal weinig uur per week, en op veel plekken vooral administratie en schoonmaken.
Tegenwoordig is dat niet meer zo. Er is een flink tekort aan paraveterinairen en de salarissen liggen ook een stuk hoger door het te kort. Er worden nu zelfs praktijk hulpen geworven zonder diploma omdat er zo.n te kort is.
Als ik op Indeed in heel Nederland zoek en hem op afgelopen 14 dagen zet (om verlopen vacatures te voorkomen) blijven er ongeveer 24 over waarvan een deel dubbel geplaatst is en volgens mij zo goed als alles laag in de parttime-uren van wat ik zo snel kon zien, dus dat zou ongeveer neerkomen op 2 fulltime-plekken per provincie per maand. Ik zie ook dat de opleiding op 77 locaties wordt gegeven dus dan moet je denk ik echt geluk hebben met je locatie als jij veel vacatures in je directe omgeving hebt openstaan.