Laptop rugzak ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:44

Ineke2 schreef:
Ik wil een rugzak kopen om mijn laptop in te vervoeren in het OV.
Hebben jullie ervaring en waar zou ik op moeten letten? Aanraders of juist afraders?

Crumpler. Ik heb nog een knalrode in de handel voor 25 Euro, nieuwstaat, met een aparte laptophoes naast de megastevige buitenkant. Supermooi en stevig, kan voor 17 inch laptop. Mocht je interesse hebben, ik heb foto's.

poes

Re: Laptop rugzak ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:44

Ik heb een eastpak met apart vak. Heel fijn maar heb er nooit echt lang mee op mijn rug gelopen of iets en oogt nogal sportief.

Heb nu een la Mansio gebacked via kickstarter maar het is maar de vraag of die ooit komt :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 15:15

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 08:18

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 08:29

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:47

Wat een goed topic!

Ik heb de XD Design via Marktplaats gekocht voor 25 incl verzenden. Hij is maar enkele malen gebruikt.
Een mooie deal om eens te proberen voor dit geld.
Is het niets dan zoek ik weer verder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 10:35

Dat is zeker een mooie deal. Ik zelf zocht niet 2de hands. Mijn werkgever betaalt de bon namelijk :')
Mocht alleen niet boven de 100 euro zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:08

Ineke2 schreef:
Dat is zeker een mooie deal. Ik zelf zocht niet 2de hands. Mijn werkgever betaalt de bon namelijk :')
Mocht alleen niet boven de 100 euro zijn.

Dat is geknal fijn!

Ik vind een tas niet snel fijn, dus dit is een mooi bedrag om te testen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:17

Even inhaken op dit topic, want ik zoek ook een goede laptoptas, met voldoende opbergruimte voor nog een ipad, muis, lader, boek, lunch en een vestje en nog wat kleine dingen.

Wel zoek ik er een met een lange en comfortabele schouderband, zodat ik m over de schouder kan dragen.
Rugtas lukt op dit moment niet door frozen shoulder.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:45

Mijn vriend heeft ook een XD Design, ik denk de Bobby Bizz. Een vierkante in ieder geval. Die is zowel als rugzak, schoudertas als aktetas te dragen. Inderdaad antitheft en past een hoop in. Doen er ook regelmatig boodschappen mee :')
https://www.bol.com/nl/nl/p/xd-design-b ... oductTitle

Zelf heb ik een schoudertas van HP, de Envy Urban Topload. Aan de huidige productfoto's te zien heb ik alleen een ouder model, die ik op het oog in het hoofdvak wat prettiger ingedeeld vind dan de nieuwe versie. De mijne heeft zowel een laptop als tabletvak en daarnaast genoeg ruimte voor bijvoorbeeld meerdere boeken of andere spullen. En waterafstotend, vond ik ook wel fijn met het idee dat ik er weer mee over straat moet straks.
https://www.hp.com/nl-nl/shop/product.a ... lsrc=aw.ds

Ik heb zelf ook naar Kapten and Son gekeken. Leken me ook fijne tassen, alleen heb nog een rugzak voor dagelijks gebruik (waar de laptop niet in past), en aangezien ik niet wekelijks naar de academie hoef maar wel regelmatig naar mijn werk zelf gekozen voor een schoudertas ernaast.
Zelf zou ik alleen wel aanbevelen om zoveel mogelijk even te passen en indien mogelijk je laptop mee te nemen om te passen. Ik kwam er bij sommige 15 inch tassen achter dat mijn laptop er maar krapjes in paste, terwijl ik echt geen grote laptop heb. Mijn vorige 15 inch laptop is in zowel de lengte als breedte nog weer een cm of 2 breder/groter dan mijn huidige laptop. Tegelijkertijd heb ik ook 15 inch tassen in m'n handen gehad waar m'n (huidige) laptop in kon zwemmen, dus dat was ook verre van ideaal.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:51

Een tip; IKEA heeft ook fijne tassen (al dan niet laptop rugzak) voor een vriendelijk prijsje :j

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:51

Ik heb ook de XD vooral omdat ik een rugzak ook in drukke situaties graag op 2 schouders kan dragen zonder dat mijn laptop eruit wordt gejat. Ik vind hem mooi en fijn. Nadeel is dat hij van binnen "handige vakjes" heeft die ervoor zorgen dat er bijna niets extra's in past. De broodtrommel er in krijgen is echt een uitdaging.
Er zitten ook nog nuttige zakjes aan de rugkant om waardepapieren bereikbaar maar wel veilig te vervoeren, en een USB kabeltje voor je telefoon.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:36

Sandra_H schreef:
Deze https://www.bol.com/nl/nl/p/qy-laptoptas-2-in-1-laptop-rugtas-schoudertas-voor-17-3-inch-laptop-blauw/9300000031562937/?s2a=#productTitle heb ik nu bijna twee jaar, een hele fijne vind ik. Er past, naast m'n laptop, veel in en je kunt 'm op verschillende manieren dragen. Al draag ik hem alleen als rugzak, als hij niet meer in mijn fietstas past.

Deze lijkt me ideaal!

Ik wil een nieuwe voor mijn verjaardag in december maar kom heel veel tegen wat echt mooi is (leer en zo) maar toch niet zo functioneel. Deze lijkt dat wel te zijn.

Heb een kleine laptop, in de kleine zou daar een broodtrommel, bakje yoghurt, rekenmachine en notitie boekje bij in kunnen, kan jij dat inschatten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:45

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:13

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 08:11

Weet iemand of the north face tassen een beetje waterdicht zijn?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:59

Biks2 schreef:
Weet iemand of the north face tassen een beetje waterdicht zijn?

Wisselt per model en stof, maar een beetje nat kunnen ze hebben. Een serieuze plensbui zou ik er niet mee doen iig. Daarvoor toch altijd even een losse regenhoes gebruiken. Tip: als je toevallig in het zuiden woont, zit er een outlet in Roermond. Scheelt een hoop en hebben altijd veel tassen hangen.