Welke baan past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:55

Ketly schreef:
Soepblik, ik vind accountmanager denk ik iets te commercieel. Ik vind een commerciële functie leuk, maar als accountmanager moet je voornamelijk ook mensen binnen halen toch? Dat is niet helemaal mijn ding.

Bedankt Shiloh! Ik ga er eens naar kijken.

Ik vind het momenteel erg lastig om passende vacatures te vinden. Ik zie veel via uitzendbureaus of je moet echt bakken ervaring hebben. Het lijkt mij leuk om bij de gemeente te werken en had daar laatst op een hele leuke passende vacature gereageerd, maar toch afgewezen. Het is blijkbaar niet makkelijk om daar binnen te komen als je nog nooit voor een gemeente hebt gewerkt.

Ik heb een tijdje via uitzendbureau Driessen bij een gemeente gewerkt. Misschien kun je daar eens kijken. gemeentes werken vaak met detacherings/uitzendbureaus.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:00

Marketeer hier!

Ik heb tot nu toe voor diverse bedrijven gewerkt en wanneer je een bedrijf kiest met een relatief kleine marketing afdeling (vaak tot 3 a 4 man), is de functie redelijk all round en kan je naar je toe trekken waar je goed in bent.

Mijn ding is content, organiseren en grafische ontwerp. Dus ik merk dat ik bij elk bedrijf naar die werkzaamheden toe trek. Zo ben ik binnen dit bedrijf o.a. verantwoordelijk voor al het grafische/creatieve werk. Of we nu een nieuwe interne poster introduceren met nieuwe veiligheidsmaatregelen, design op banners van de stand of brochures van producten. De ene keer is het meer uitvoerend (pas a/b/c aan in een folder) en de andere keer creatiever (maak een poster over A met informatie B, maar kijk zelf maar hoe je het vormgeeft).

En als dat iets is waar je blij van wordt en het klantencontact niet mist, dan zou het bij je kunnen passen. Over het algemeen zijn de arbeidsvoorwaarden goed, valt het salaris niet tegen en doordat je marketing voor praktisch ieder bedrijf kan doen, kan je ook naar je eigen voorkeuren toe trekken. Zo heb ik voor 2 bedrijven gewerkt die producten verkochten in de paarden, waarmee je een grotere intrinsieke motivatie voor hebt. Al werk ik nu voor een hele andere branche.

Maar zo heb ik voor andere bedrijven ook o.a. product management gedaan (product launches van a tot z, van contact met leveranciers, inkoop tot het schrijven van productteksten, het maken van afbeeldingen voor de website en social media campagnes), analytischere taken (van SEO/SEA tot web-analyses) en social media marketing.

Hoop dat je hier iets mee kan en je mag me altijd een PB sturen!