Alleen jammer dat het eerder zuid amerikaans spaans is en niet echt het spaans van Spanje. de uitspraken van de C of z zijn toch anders.
Aanvankelijk was ik begonnen met het youtube kanaal 'aprende español con Saby' en die van 'de spaanse taalclub' (die laatste is best wel grappig). Ik vond het handig om zo al te leren hoe ik dingen moet uitspreken en hoe werkwoorden moeten vervoegd worden. Maar de video's zijn te beperkt dus je moet wel op zoek naar iets anders.
Wat ik ook doe is naar de podcasts luisteren van 'notes in Spanish'. Maar ik ben nogal visueel ingesteld dus enkel luisteren gaat een pak moeilijker vind ik. Ook omdat dit echt spaans van Spanje is en dat maakt het dan weer wat verwarrend.
Ik ben nog maar een dikke maand bezig en denk soms ook wel dat het niet heel erg vlot maar als ik nu naar Spaanse series op Netflix kijk dan merk ik sinds kort wel dat ik al woordjes herken

Of ik ooit echt vlot spaans ga kunnen dat weet ik niet.
Ik ben in ieder geval niet erg goed in talen maar we gaan al dik 10 jaar naar Spanje op vakantie en dan vind ik het altijd jammer als ik daar ben dat ik de taal niet spreek/versta.
En ooit hoop ik daar een vakantiehuis te hebben of zelfs helemaal naar daar te verhuizen want we zijn echt gek op dat land dus ik wil echt héél graag de taal leren.