Amber_anne schreef:Ik heb ook als tandarts/preventie assistente gewerkt en dat beviel erg goed. Ik werkte kantoor uren en nooit in de middag
Dit moet natuurlijk weekend zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Amber_anne schreef:Ik heb ook als tandarts/preventie assistente gewerkt en dat beviel erg goed. Ik werkte kantoor uren en nooit in de middag
Lithya schreef:Amber_anne schreef:Ik heb ook als tandarts/preventie assistente gewerkt en dat beviel erg goed. Ik werkte kantoor uren en nooit in de middag
Dan heb je mazzel. Hier worden 24 uurs diensten gedraaid. Hangt er maar net vanaf wanneer je die hebt. Door de week valt het vaak mee en wordt er nauwelijks ‘s avonds gebeld. In het weekend wordt er vaker ‘s avonds gebeld.
Amber_anne schreef:Dit was voor mij een van de voorwaarden toen ik daar ging werken en dus een bewuste keuze. Hoe vaak heb je dienst? Ik ken bijvoorbeeld assistentes die 1 keer per maand een weekend dag oproep dienst heeft
Lithya schreef:Amber_anne schreef:Dit was voor mij een van de voorwaarden toen ik daar ging werken en dus een bewuste keuze. Hoe vaak heb je dienst? Ik ken bijvoorbeeld assistentes die 1 keer per maand een weekend dag oproep dienst heeft
Als praktijk eigenaar heb ik geen keuze. Dit jaar 26. De medewerkers wisselen de weekenddiensten af. Door de week draaien ze de dag waarop ze toch al werken.
moonsparkle schreef:Iemand ervaring met werken op de poli chirurgie als assistent en wat zijn dan zo'n beetje de taken?
Bayja schreef:moonsparkle schreef:Iemand ervaring met werken op de poli chirurgie als assistent en wat zijn dan zo'n beetje de taken?
Ik heb ervaring op chirurgie en orthopedie. Het zal vast ook wel ziekenhuisafhankelijk zijn maar mijn werkzaamheden bestonden vooral uit patiënten binnenhalen, eerste anamnese, voorlichting geven, invoeren EPD op dicteren van arts, verwijzingen, recepten, aanvragen onderzoeken etc regelen en een assistentenspreekuur doen waarin je wondcontrole doet, voorlichting geeft en hechtingen verwijderd etc. Ingrepen worden op de poli niet gedaan, dit wordt op de POK gedaan (poliklinische OK) waar POK personeel werkt.
Amber_anne schreef:Dit is natuurlijk een keuze. Als ts aangeeft in kantoor tijden te willen werken zijn er zeker praktijken die dat doen. Ik vind dat niet zo zeer mazzel hebben maar gewoon ergens gaan werken wat bij je wensen aansluit
moonsparkle schreef:Bayja schreef:
Ik heb ervaring op chirurgie en orthopedie. Het zal vast ook wel ziekenhuisafhankelijk zijn maar mijn werkzaamheden bestonden vooral uit patiënten binnenhalen, eerste anamnese, voorlichting geven, invoeren EPD op dicteren van arts, verwijzingen, recepten, aanvragen onderzoeken etc regelen en een assistentenspreekuur doen waarin je wondcontrole doet, voorlichting geeft en hechtingen verwijderd etc. Ingrepen worden op de poli niet gedaan, dit wordt op de POK gedaan (poliklinische OK) waar POK personeel werkt.
Assistent op de POK dat lijkt me wel wat! Het assisteren bij ingrepen is daarbij ook een taak. Mocht iemand daar ervaring mee hebben, ik hoor er graag meer over. Maar ook de taken die je omschrijft voor de chirurgie spreken mij wel aan zoals wondverzorging en hechtingen verwijderen.
Lithya schreef:Amber_anne schreef:Dit is natuurlijk een keuze. Als ts aangeeft in kantoor tijden te willen werken zijn er zeker praktijken die dat doen. Ik vind dat niet zo zeer mazzel hebben maar gewoon ergens gaan werken wat bij je wensen aansluit
Het is afhankelijk welke streek je werkt. In de omgeving is het namelijk geen optie geen diensten te draaien. Dan zal er geen praktijk zijn die bij je wensen aan zal sluiten. Maar hoe groter de groep, hoe minder vaak je een dienst zal hoeven draaien.
Zijn er bijv geen privé klinieken, bijv Bergman kliniek, die alleen onder kantoortijden werken?
Lithya schreef:Amber_anne schreef:Dit is natuurlijk een keuze. Als ts aangeeft in kantoor tijden te willen werken zijn er zeker praktijken die dat doen. Ik vind dat niet zo zeer mazzel hebben maar gewoon ergens gaan werken wat bij je wensen aansluit
Het is afhankelijk welke streek je werkt. In de omgeving is het namelijk geen optie geen diensten te draaien. Dan zal er geen praktijk zijn die bij je wensen aan zal sluiten. Maar hoe groter de groep, hoe minder vaak je een dienst zal hoeven draaien.
Zijn er bijv geen privé klinieken, bijv Bergman kliniek, die alleen onder kantoortijden werken?
verootjoo schreef:Dit ging toch over tandarts? Is dat zo streek gebonden? Ik ken hier geen praktijken die buiten kantooruren bereikbaar zijn. Mijn tandarts is maar drie dagen open en daarvan een avond. As je ergens last van hebt moet je gewoon wachten of savonds/snachts naar de HAP maar dan laten ze je pas komen voor tandheelkundige problemen als je doodgaat van de pijn of als je hele tand eruit is gevallen oid.