het is alweer even geleden maar voor de gene die nog volgen heb ik een update

De kleine tinkermerrie word momenteel door twee meisjes verder opgepakt ( gezien wij toch wat lang zijn, en deze kindjes toch wat lichter) Ze doet dit erg braaf en loopt zo 2x per week kort onder het zadel. Ze vind het erg leuk en heeft inmiddels al vele kinderhartjes gestolen. Erg leuk om te zien, en stiekem ook wel trots als ik haar zo zie rond hobbelen

Lady, de grote KWPN merrie heeft inmiddels haar eerste stappen onder het zadel gemaakt. Ook zij heeft geen pas verkeerd gezet. Voor we hier aan toe waren hebben we in nog wat stapjes er naar toe gewerkt waardoor het totaal niet spannend was toen wij gingen zitten. Ze heeft nu een korte vakantie. Waarschijnlijk pakken we haar over 1 a 2 weken weer op tot aan de kerst.
Vorige week heb ik een jonge pony voor mijn huiswerk aan de dubbele lijnen gezet. Hij durfde nog wel eens te slaan naar de lijn/ of het op het rennen te zetten nadat hij vorig jaar enorm is geschrokken. Echter was hij vorige week top braaf. Rustig opgebouwd en liep weg weg alsof hij nooit anders doet, stond ik dan met heel mijn plan haha

Overigens ben ik per toeval tegen een trailerlader opgelopen. Ik wilde hier nog even mee wachten tot ik meer lesweekenden had gehad voor ik aan deze huiswerk opdracht zou gaan beginnen. Echter werd deze me bijna in mijn schoot geworpen en besloten het te gaan proberen. Het gaat om een mini paardje van 92CM. Ze is 6 jaar met een uitgesproken karakter. Ze heeft een nare ervaring gehad bij het dekken en wilt sinds dien niet meer de trailer op. Loopt achteruit en laat zich rustig vallen. Afgelopen zondag kennis gaan maken, echter was de auto met trekhaak stuk. Nadat ik het hele verhaal heb gehoord besloten voor de eigenaresse en de merrie toch gebruik te maken van dit moment en te beginnen bij het hele begin. Grondwerk; dit hield in het zeil en het sliertengordijn. Ik weet nu wat ik in handen heb maar ik heb tegelijkertijd ook kunnen zien hoe ze reageert op verandering van ondergrond en iets boven haar hoofd. Ben heel benieuwd naar volgende week, we gaan dan we wel naar de trailer. Ik ben heel benieuwd maar heb er vooral veel zin in

het is een heel verhaal geworden, respect voor wie het allemaal gelezen heeft.