Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:Mars, dat kan allemaal zo zijn, maar waar ik het bij hoor is bij hetro stellen (of hoe dat tegenwoordig heet) zonder enige operatie.
Maar dan ook wij zijn zwanger. Echt bah bah... hij is echt ook niet ziek hoor, hangt ook echt niet boven de pot bij misselijkheid en heeft ook echt geen weeën. Ook geen last van hormonen tijdens en na. geen ontplofte k..of opgerekte buik. Dus wat, wij zijn zwanger?!
Vind dat voortaan zo aanstellerig dat zo te noemen.
Weet je hoe lastig een zwangere vrouw kan zijnBeen there
Maar dan nog is een vrouw zwanger en een man niet.
Mars schreef:Ja maar tegenwoordig moet je accepteren dat een man ook zwanger kan zijn en ongesteld kan worden etc. En een vrouw kan een penis hebben... Ik ben er ook te ouderwets voor maar blijkbaar ben je dan transfobisch. (waar ik geen enkele fobie heb voor mensen van welk geslacht dan ook, maar vooruit)
luxx schreef:Mars schreef:Ja maar tegenwoordig moet je accepteren dat een man ook zwanger kan zijn en ongesteld kan worden etc. En een vrouw kan een penis hebben... Ik ben er ook te ouderwets voor maar blijkbaar ben je dan transfobisch. (waar ik geen enkele fobie heb voor mensen van welk geslacht dan ook, maar vooruit)
Heb wel wat vraagtekens bij dit bericht. Komt inderdaad wat ouderwets over en wanneer iemand je transfobisch heeft genoemd zal dat niet voor niets zijn en dit bericht lezende verbaasd dat me eigenlijk ook niks. Komt een beetje over als nog een appeltje te schillen hebben doordat jij onbegrip hebt laten zien en iemand je daarop aangesproken heeft. Meen dat ik zelfs het topic wel gezien heb waar dit vandaan komt. Hoe dan ook, wanneer je iets niet begrijpt of je je er niet in kunt verplaatsen maakt dat het niet onmogelijk of onbestaanbaar. Wanneer dat zo is kun je er beter niks over zeggen, dan kun je ook niemand bezeren
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:Mars, dat kan allemaal zo zijn, maar waar ik het bij hoor is bij hetro stellen (of hoe dat tegenwoordig heet) zonder enige operatie.
Maar dan ook wij zijn zwanger. Echt bah bah... hij is echt ook niet ziek hoor, hangt ook echt niet boven de pot bij misselijkheid en heeft ook echt geen weeën. Ook geen last van hormonen tijdens en na. geen ontplofte k..of opgerekte buik. Dus wat, wij zijn zwanger?!
Vind dat voortaan zo aanstellerig dat zo te noemen.
Weet je hoe lastig een zwangere vrouw kan zijnBeen there
Maar dan nog is een vrouw zwanger en een man niet.
poes schreef:Nou...., mijn minderjarige neef"je" tikt inmiddels de 2 m aan.....Niet kindje want waarom altijd in verkleinwoord. Een kind is al klein
Temeraire schreef:Tja, het wordt kennelijk steeds vaker zo gezegd.
Zo had ik laatst een collega die zei: 'Wist je al dat *naam mannelijke collega* zwanger is?'
Toen vroeg ik me ook even af wat ze bedoelde, maar zijn vriendin bleek dus zwanger te zijn
Mars schreef:Hiraeth schreef:Mannen kunnen inderdaad zwanger worden, maar in het geval van TS haar voorbeeld zou ik het als incorrect (of zeer onhandig) geschreven beschouwen.
Mannen die zwanger worden
Temeraire schreef:Tja, het wordt kennelijk steeds vaker zo gezegd.
Zo had ik laatst een collega die zei: 'Wist je al dat *naam mannelijke collega* zwanger is?'
Toen vroeg ik me ook even af wat ze bedoelde, maar zijn vriendin bleek dus zwanger te zijn