Isabonny schreef:Eind juni eindigt het contract van mijn dochter.
Ze vindt het werk heel leuk, maar de baas niet.
Wij hadden vanaf het begin al onze twijfels. Van alle kanten kregen we te horen dat deze werkgever niet echt geweldig was, ook niet op gebied naar zijn klanten toe.
Inmiddels is er al heel veel gebeurd wat niet normaal is voor een goed werkgeverschap.
De baas is goed in zichzelf als heilige voor te doen, maar intussen buit hij/zij zijn personeel uit, gaat als een slavendrijver tekeer, moeten ze bepaalde klussen onbetaald doen ( en met eigen auto zonder dat daar benzinekosten voor vergoed worden), omdat dat altijd zo gedaan werd en hij/zij dat gewoon verwacht van zijn/haar personeel.
Ik ga er niet te diep op in, maar het klopt echt van geen meter daar. Het komt er maar van 1 kant. Zou de baas niet zo'n slavendrijver zijn, dan zou mijn dochter met bepaalde eisen ook niet zo'n moeite hebben.
Inmiddels weegt ze nog maar 51 kg ( van het harde werk en de stress??), ze voelt zich al slecht als ze weer naar haar werk moet, dus heeft ze de knoop doorgehakt en meegedeeld dat ze maar tot einde contract blijft en dan vertrekt.
EN nu komt het: De baas wilde dat ze dan "even" op papier zette dat ze zelf er voor koos om niet langer te blijven. Toen ze zei dat ze dat vanavond thuis wel deed, bleef de baas aandringen: Nee, doe dat nu! Waarom doe je dat niet nu?
Oohhh, ik ben echt woest op die persoon. Wil ze haar nog een oor aannaaien ook nog, want als ze dat doet, dan verspeelt ze natuurlijk haar recht op een WW uitkering ( of niet als het contract dan toch eindigt?). Niet dat ik verwacht dat ze lang thuis zal zitten, want in de horeca (waar ze ook terecht kan) is nu werk zat.
Hey TS, ik snap het niet helemaal. Jouw dochter kiest ervoor om niet verder met de baas te gaan terwijl de baas dat wel wilt. Toch?
Dus, ja, zwart wit gezien verspeelt ze dan haar recht op WW. Logisch hè, want jouw dochter maakt de keuze om niet verder te gaan.
Daarnaast, waarom maak je je zo druk over de uitkering als je dochter toch zo een andere baan kan hebben?
Dat hij het NU wilde, is niet zo netjes. Maar dat hij het zwart op wit wilt, vind ik eerlijk gezegd niet heel onverstandig. Geef het goede voorbeeld aan je dochter, laat het hierbij zitten en zoek een betere baan voor je dochter. Blijkbaar is deze werkgever geen goed huwelijk voor jullie.