Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Ligt niet aan jou, ligt aan Bokt.Bedankt ik vraag me af hoe dat kan? Zou het verschillen per browser? Wel goed om te weten tot waar het zichtbaar is.
Danielleeee_ schreef:Wat leuk zeg, die wildplukwandelingen! Ik ga eens met mijn vriend overleggen![]()
Ik denk dat het goed is om vast te stellen wie precies je doelgroep is (geslacht, leeftijd, hobby's, etc.) en van daaruit bekijken hoe je die groep het beste kan bereiken. Op Facebook heb je bijvoorbeeld vooral volwassen en op Instagram veel jongeren. En wil je mensen bereiken uit heel Nederland, of vooral uit omgeving Almere?
Ik denk dat, omdat het in Almere is, het ook slim is om plaatselijk reclame te maken. Dus inderdaad flyeren bij tuincentra als dat mag. En ik weet dat de Jumbo en Albert Heijn in Buiten prikborden hebben, misschien kun je daar flyers hangen
Mkango schreef:moonsparkle schreef:Ligt niet aan jou, ligt aan Bokt.Bedankt ik vraag me af hoe dat kan? Zou het verschillen per browser? Wel goed om te weten tot waar het zichtbaar is.Ik zie hem trouwens wel bijna volledig op mijn iPhone 8 - in ieder geval genoeg om ook je link nog te kunnen zien.
Ik zou hem dus niet zo kort maken, want 'leuke wildplukwandelingen' vertelt je eigenlijk net niet genoeg. 'Erger jij je aan onkruid?' is iets wat heel veel mensen aanspreekt, waardoor ze juist verder gaan lezen (copywriting 101: stip de "pijnpunten" van mensen aan). Ik zou bijvoorbeeld iets doen als:
'Erger jij je aan onkruid? Onkruid kan vaak heel nuttig zijn. Ontdek de toepassingen van planten en luister naar mooie verhalen van vroeger tijdens een wildplukwandeling in Almere.'
Of, als je hem wel een stuk korter wilt:
'Erger jij je aan onkruid? Ga mee op een wildplukwandeling in Almere en ontdek welke nuttige toepassingen het onkruid in jouw achtertuin heeft.'
moonsparkle schreef:@Dani helpt het dan echt om meer blog berichten te maken? Ik ben pas net gestart ook met de blog. Ik kan aan de blog berichten wel tags toevoegen, aan de andere pagina's niet.
Poekkie schreef:Dat is waar
Al zou je - vooraleer geld in advertenties te steken - wel een paar verschillende teksten met andere focus kunnen schrijven en dan binnen de vriendenkring een poll houden.
‘T hangt ook van het medium af natuurlijk, op fb klik ik juist wel sneller op een leuke prent met aansprekende tekst.
Poekkie schreef:Hoe werkt dat juist van die google ads?
Je betaalt per aantal mensen die op je site klikken?
En het kost een paar cent?
Poekkie schreef:Wat je dan beter zou kunnen werken is om in een paar fb groepen iemand van je vrienden (of een valse account) een berichtje te laten zetten dat hij/zij een leuke activiteit zoekt en dan zorgen dat een paar mensen (vrienden) je in de reacties aanbevelen. Allemaal gratis trucjes. Maar zo zijn wij bvb aan onze katten geraakt, mensen die in reacties iemand aanbevolen.