Jullie ervaring met promoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 16:40

Bedankt ik vraag me af hoe dat kan? Zou het verschillen per browser? Wel goed om te weten tot waar het zichtbaar is.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:42

Geen idee. Ik heb een iphone en gebruik de standaard safari. Als ik mijn scherm draai verschijnt hij wel.

Maar dan nog zou ik de tekst korter maken. ‘Leuke wildplukwandelingen: xxxlinkxxx’ gaat je meer nieuwsgierigen opleveren dan een boel tekst. :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:44

Wat leuk zeg, die wildplukwandelingen! Ik ga eens met mijn vriend overleggen :D

Ik denk dat het goed is om vast te stellen wie precies je doelgroep is (geslacht, leeftijd, hobby's, etc.) en van daaruit bekijken hoe je die groep het beste kan bereiken. Op Facebook heb je bijvoorbeeld vooral volwassen en op Instagram veel jongeren. En wil je mensen bereiken uit heel Nederland, of vooral uit omgeving Almere?

Ik denk dat, omdat het in Almere is, het ook slim is om plaatselijk reclame te maken. Dus inderdaad flyeren bij tuincentra als dat mag. En ik weet dat de Jumbo en Albert Heijn in Buiten prikborden hebben, misschien kun je daar flyers hangen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 16:46

Poekkie schreef:
Geen idee. Ik heb een iphone en gebruik de standaard safari. Als ik mijn scherm draai verschijnt hij wel.

Maar dan nog zou ik de tekst korter maken. ‘Leuke wildplukwandelingen: xxxlinkxxx’ gaat je meer nieuwsgierigen opleveren dan een boel tekst. :)

+:)+ ik ga erover nadenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:46

moonsparkle schreef:
Bedankt ik vraag me af hoe dat kan? Zou het verschillen per browser? Wel goed om te weten tot waar het zichtbaar is.
Ligt niet aan jou, ligt aan Bokt. :P Ik zie hem trouwens wel bijna volledig op mijn iPhone 8 - in ieder geval genoeg om ook je link nog te kunnen zien.

Ik zou hem dus niet zo kort maken, want 'leuke wildplukwandelingen' vertelt je eigenlijk net niet genoeg. 'Erger jij je aan onkruid?' is iets wat heel veel mensen aanspreekt, waardoor ze juist verder gaan lezen (copywriting 101: stip de "pijnpunten" van mensen aan). Ik zou bijvoorbeeld iets doen als:

'Erger jij je aan onkruid? Onkruid kan vaak heel nuttig zijn. Ontdek de toepassingen van planten en luister naar mooie verhalen van vroeger tijdens een wildplukwandeling in Almere.'

Of, als je hem wel een stuk korter wilt:
'Erger jij je aan onkruid? Ga mee op een wildplukwandeling in Almere en ontdek welke nuttige toepassingen het onkruid in jouw achtertuin heeft.'
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-21 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 16:49

Danielleeee_ schreef:
Wat leuk zeg, die wildplukwandelingen! Ik ga eens met mijn vriend overleggen :D

Ik denk dat het goed is om vast te stellen wie precies je doelgroep is (geslacht, leeftijd, hobby's, etc.) en van daaruit bekijken hoe je die groep het beste kan bereiken. Op Facebook heb je bijvoorbeeld vooral volwassen en op Instagram veel jongeren. En wil je mensen bereiken uit heel Nederland, of vooral uit omgeving Almere?

Ik denk dat, omdat het in Almere is, het ook slim is om plaatselijk reclame te maken. Dus inderdaad flyeren bij tuincentra als dat mag. En ik weet dat de Jumbo en Albert Heijn in Buiten prikborden hebben, misschien kun je daar flyers hangen :)

Leuke reactie, bedankt :D jullie zijn welkom hoor, haha.

Qua leeftijd heb ik gemerkt dat het enorm uiteen loopt ook tijdens cursussen in deze richting. De AH in de buurt is de enige met echt een prikbord, daar ga ik gebruik van maken. Bij het tuincentrum ga ik van de week even langs.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:54

Mkango schreef:
moonsparkle schreef:
Ligt niet aan jou, ligt aan Bokt. :P Ik zie hem trouwens wel bijna volledig op mijn iPhone 8 - in ieder geval genoeg om ook je link nog te kunnen zien.

Ik zou hem dus niet zo kort maken, want 'leuke wildplukwandelingen' vertelt je eigenlijk net niet genoeg. 'Erger jij je aan onkruid?' is iets wat heel veel mensen aanspreekt, waardoor ze juist verder gaan lezen (copywriting 101: stip de "pijnpunten" van mensen aan). Ik zou bijvoorbeeld iets doen als:

'Erger jij je aan onkruid? Onkruid kan vaak heel nuttig zijn. Ontdek de toepassingen van planten en luister naar mooie verhalen van vroeger tijdens een wildplukwandeling in Almere.'

Of, als je hem wel een stuk korter wilt:
'Erger jij je aan onkruid? Ga mee op een wildplukwandeling in Almere en ontdek welke nuttige toepassingen het onkruid in jouw achtertuin heeft.'

Die ‘erger je je aan onkruid’ deed mij dan weer afhaken :') ik kreeg er een insectide-idee van en dat zoek ik niet. Maar de andere zinnen ‘ontdek ...’ of ‘ga mee op...’ spreekt wel aan. Ik zou persoonlijk dan alleen die zin zetten en het onkruid laten vallen.

Ofwel zou ik wijzen op natuur, rust, ontspanning, bessen, ... ipv onkruid. Klinkt net iets aantrekkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:01

Je kunt natuurlijk nooit iedereen aanspreken. :)) Voordeel van bijvoorbeeld Google Ads, is dat je een paar verschillende teksten kunt gebruiken, dan kun je een beetje vergelijken wat de meeste mensen aanspreekt - zo hier op Bokt blijft het een beetje gokken. :P

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:21

Dat is waar :)

Al zou je - vooraleer geld in advertenties te steken - wel een paar verschillende teksten met andere focus kunnen schrijven en dan binnen de vriendenkring een poll houden.

‘T hangt ook van het medium af natuurlijk, op fb klik ik juist wel sneller op een leuke prent met aansprekende tekst.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:21

moonsparkle schreef:
@Dani helpt het dan echt om meer blog berichten te maken? Ik ben pas net gestart ook met de blog. Ik kan aan de blog berichten wel tags toevoegen, aan de andere pagina's niet.

Ja absoluut! Elk blogartikel is een extra pagina die in Google verschijnt. En je kunt in elke blog een ander onderwerp bespreken, met andere zoektermen, zodat de kans steeds groter wordt dat mensen een van je artikels vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 00:27

Poekkie schreef:
Dat is waar :)

Al zou je - vooraleer geld in advertenties te steken - wel een paar verschillende teksten met andere focus kunnen schrijven en dan binnen de vriendenkring een poll houden.

‘T hangt ook van het medium af natuurlijk, op fb klik ik juist wel sneller op een leuke prent met aansprekende tekst.

Daarom raad ik ook Google Ads aan om een beetje mee te rommelen — dat is een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Instagram omdat je maar een paar cent hoeft te bieden en je kunt ook instellen dat je per klik betaalt en niet per impression.

En je verzamelt meteen nuttige data. :P

Poekkie

Re: Jullie ervaring met promoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 00:39

Hoe werkt dat juist van die google ads?
Je betaalt per aantal mensen die op je site klikken?
En het kost een paar cent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 00:44

Ik heb niet alles gelezen maar ik zag een vraag over advertenties op Facebook. Wij hebben ze gebruikt voor de crowdfunding voor mijn assistentiehond. Ik denk dat we er 2x €10 in hebben geïnvesteerd (waarvan de eerste €5 trouwens gratis was) en we kregen zeker meer likes erdoor. Donaties viel mee, maar er kwam wel meer binnen dan we erin hebben gestoken en de likes leverden later toen we meer berichten plaatsten ook nog wat donaties op.
Het doet dus zeker iets maar verwacht geen grote bedragen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:42

Poekkie schreef:
Hoe werkt dat juist van die google ads?
Je betaalt per aantal mensen die op je site klikken?
En het kost een paar cent?

Het is een soort veilingsysteem. Je stelt zoekwoorden in waarop je eigenlijk mee wil bieden (waarvan je zegt: hey, als iemand dat woord intikt, wil ik mijn website bovenaan hebben). Maar natuurlijk zijn er zoekwoorden waar iedereen op meebiedt. Bv. 'wandelen', dat is zo algemeen, dat er best wel veel concurrentie zal zijn (andere websites die ook bovenaan willen komen). En dan zal je meer moeten bieden, al kan je ook een max. instellen, maar goed dan kom je dus gewoon niet aan bod in de advertentieruimte. En ook als gevolg dat je niet het juiste publiek bereikt. Want iemand die op wandelen zoekt is waarschijnlijk niet op zoek naar de wandelingen die TS aanbiedt. Je kan dus beter specifiekere zoektermen instellen, concurrentie kleiner en je bod dus ook lager. Maar je wilt natuurlijk ook weer niet zo specifiek gaan dat niemand op die woorden zoekt. SEA is een heerlijk spelletje! :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:45

Dat klinkt zoals de google versie van de beurs ofzo :')

Bedankt voor de uitleg, ik had hier echt totaal geen idee van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:06

Nee hoor, het is gewoon een veiling, de effectenbeurs is dat niet. :P Je biedt overigens ook nooit meer dan nodig. Stel jouw maximum voor "plukwandeling" is 10 cent, maar die van jouw concurrent is maar 5 cent, dan betaal jij het volgende bod, en niet de volle 10ct.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 11:39

Klinkt ingewikkeld :o

Ik dacht trouwens dat reviews ook goed zouden helpen via Facebook, maar ik kwam erachter dat je geen sterren meer kunt geven. Ik had eerst ook een goede review maar die zie ik ook nergens meer

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:41

Wat je dan beter zou kunnen werken is om in een paar fb groepen iemand van je vrienden (of een valse account) een berichtje te laten zetten dat hij/zij een leuke activiteit zoekt en dan zorgen dat een paar mensen (vrienden) je in de reacties aanbevelen. Allemaal gratis trucjes. Maar zo zijn wij bvb aan onze katten geraakt, mensen die in reacties iemand aanbevolen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 11:49

Poekkie schreef:
Wat je dan beter zou kunnen werken is om in een paar fb groepen iemand van je vrienden (of een valse account) een berichtje te laten zetten dat hij/zij een leuke activiteit zoekt en dan zorgen dat een paar mensen (vrienden) je in de reacties aanbevelen. Allemaal gratis trucjes. Maar zo zijn wij bvb aan onze katten geraakt, mensen die in reacties iemand aanbevolen.

Klinkt niet helemaal eerlijk, maar wel heel nuttig :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:54

Life is unfair...
met de familie elk een paar fake account aanmaken en je hebt in een vingerknip 10 superpositieve aanbevelingen :o

Omgekeerd gaat het ook hoor. Mijn zadelpasser deletet steevast alle reacties op haar posts waarin ze niet bejubeld wordt bvb.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:06

Het is wel een heel goed idee als iemand vraagt om een leuk uitje in de buurt