Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
. Joy_Mennings schreef:Je verhaal klinkt bijna exact als de mijne. Ik ben na de middelbare school meteen fotografie gaan studeren omdat dat echt mijn passie was. Mijn passie was al vrij snel verdwenen en ook de lessen vond ik niet heel leuk (focus op portret terwijl ik meer van straat/landschap ben). Uiteindelijk werd ik fysiek ziek ervan (misselijk om naar school te gaan) waardoor ik gestopt ben.
Ik heb daarna een tussenjaar genomen en ben in dat jaar uit gaan zoeken wat ik wel wilde doen. Ik ben naar heel veel open dagen geweest in zowel Nederland als België en vond toen een aantal opleidingen die me echt aanspraken. De opleiding die ik uiteindelijk gekozen heb bevalt me echt goed. Ik ben heel blij dat ik uiteindelijk dus gestopt ben met fotografie.
capopjekop schreef:Zijn er wel mensen die je leuk lijken? Heb je al geprobeerd zelf contact te zoeken met wat klasgenoten en er een paar uit te nodigen om eens een kop koffie te gaan drinken oid?
Urielle schreef:Wilde je hierna naar het conservatorium? Want ook daar heb je een lesprogramma en opdrachten. Imo heb je bij elke kunstopleiding wel te maken met een bepaald curriculum, waar je je naar moet voegen. Dat is dan toch wellicht niet jouw weg, (maar wel een die deuren opent).
Ik zou geneigd zijn om te zeggen zet nog door voor dat jaar, maar dan alleen als je goed zicht hebt of je vervolgopleiding op het HBO wél past. (Anders stoppen, maar wat wil je dan doen?)
Arabier schreef:Was dit een MBO of HBO opleiding?

Arabier schreef:Urielle schreef:Wilde je hierna naar het conservatorium? Want ook daar heb je een lesprogramma en opdrachten. Imo heb je bij elke kunstopleiding wel te maken met een bepaald curriculum, waar je je naar moet voegen. Dat is dan toch wellicht niet jouw weg, (maar wel een die deuren opent).
Ik zou geneigd zijn om te zeggen zet nog door voor dat jaar, maar dan alleen als je goed zicht hebt of je vervolgopleiding op het HBO wél past. (Anders stoppen, maar wat wil je dan doen?)
Ik wil hierna geen muziek opleiding meer doen, wel wil ik muziek vooraltijd als hobby houden maar zo'n papiertje hoef ik er wat mij betreft niet bij te hebben. Het gaat me meer om dat ik zonder deze mbo naar geen enkele hbo kan doorstromen en dus weer zou moeten beginnen bij een MBO.
Ik herhaal mezelf omdat het lijkt of dit toch niet als een optie voelt voor jou - en dat is het heus! Wil niet zeggen dat je dit dan maar moet doen of dat het de juiste route is voor jou... Maar als je je wat inleest en het serieus overweegt, kom je er misschien achter "ja, dit wil ik" of juist "nee, dit wil ik zeker niet". En dat is ook prima! Brengt je weer een stapje verder in de richting van wat je dan wel wil. (Welk aspect van het vavo staat jou niet aan? En wat is er dan anders in mbo/hbo/werken/reizen noem maar op, wat jou dus wél aanspreekt?) Cayenne schreef:Even een andere insteek: Betalen je ouders de opleiding? En hoe staan zij er in? Heb je dit al eens met hun besproken?