4e jaars HBO-V wat te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:23

Hoi, Ik ben eerste jaars en bijna mijn propedeuse in mijn zak.

Ik kan alleen maar zeggen ga hulp zoeken!! Je hebt er al zoveel tijd en geld inzitten. En je kan zo breed werkzoeken als jij jou papiertje hebt.
Als je nu stopt krijg je spijt.

Er zijn veel (Professionele) instanties die hulp bieden, ga ervoor en laat je helpen.
Desnoods kost het een paar knaken.
Of ga via jou hoge school opzoek naar de juiste begeleiding.

https://studiehulp.nu
Knoowy.nl

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:50

Als je hart bij dieren ligt, waarom combineer je het dan daar niet mee? Ik heb een vriendin die werkt op een zorgboerderij. Daar wordt medische zorg gecombineerd met dieren (ik weet de details niet precies, maar volgens mij zitten daar mensen de bijv. psychische ondersteuning hebben, autistisch zijn etc.). Een hele andere kant van de zorg, maar misschien dichter bij jouw wensen. Succes met de zoektocht!
Ik zou je studie zeker afmaken, zelf al ga je later wat anders doen, dan kan je wel laten zien dat je je hbo hebt afgerond.

Mri

Re: 4e jaars HBO-V wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:24

Lieve schat,
als je het niet zou kunnen, dan zou je de 1e 3 jaar ook niet gered hebben!
JIJ KAN DIT!

En ervaring heb je niet, dat klopt. Maar moet jij hetzelfde kunnen als die 40-er met 20 jaar ervaring?
Nee, over 20 jaar ben jij die 40-er met 20 jaar ervaring!

En leren doe je op school, ervaring doe je op tijdens het werken.
Ik zag al wat tips voorbijkomen over de Bakker methode.
Maar schroom niet om ook gewoon op je stage aan te geven wat je moeilijk vind, en begin niet met 5 patienten, maar met 1 of 2. Probeer een manier te vinden om het overzicht te bewaren, begin klein, ga daarna uitbreiden.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 13:48

Oedereen bedankt voor de bemoedigende woorden. Net met school gepraat. Zij stelde voor om MBO te gaan doen, maar dat zie ik zelf nirt zitten. Weer wennen aan andere school, andere manier van lesgeven etc.
Ik wil graag mijn opleiding halen, maar ben zo bang dat ik mijn derde poging ook weer niet haal..

Komende dagen goed nadenken hoe ik verder wil.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:59

Zonnetje97 schreef:
Oedereen bedankt voor de bemoedigende woorden. Net met school gepraat. Zij stelde voor om MBO te gaan doen, maar dat zie ik zelf nirt zitten. Weer wennen aan andere school, andere manier van lesgeven etc.
Ik wil graag mijn opleiding halen, maar ben zo bang dat ik mijn derde poging ook weer niet haal..

Dat zou zonde zijn! Welke setting lijkt je leuk? Thuiszorg? Ggz? Er zijn zoveel takken waar je nog heen kan. Heb je dit ook besproken?

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 23:10

harriehoef schreef:
Zonnetje97 schreef:

Dat zou zonde zijn! Welke setting lijkt je leuk? Thuiszorg? Ggz? Er zijn zoveel takken waar je nog heen kan. Heb je dit ook besproken?

Ggz ligt mij niet (teveel praten, ben meer doener) thuiszorg ben ik bang dat je meer misbruikt wlrst, hoor genoeg studenten met geen begeleiding die alleen alle rondes moeten doen.. verder weet ik niet zo goed wat er mogelijk is. Ga informeren of ik op mijn bijbaan mijn atage kan afmaken, maar weet niet of daar hbo begeleiding is.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 00:15

Wil je graag in het ziekenhuis blijven? Want anders zou ik idd kijken naar de mogelijkheid tot overstappen naar duaal/deeltijd. Dan werk je partime en volgt daarnaast je studie. Ik ben zelf na 2 jaar voltijd overgestapt maar het geeft je imo meer tijd om te wennen aan het werk waardoor je imo ook langzamer kunt groeien naar het benodigde niveau. En bij uitloop heb ik het idee dat daar in de deeltijd wat flexibeler mee omgegaan wordt dan in de voltijd.
Daarnaast betwijfel ik idd of overstappen naar MBO veel verschil gaat maken. Het overzicht houden over die x-aantal patiënten verschilt onder de streep niet zoveel. Van collega's die zowel MBO als HBO hebben gedaan hoor ik vooral dat de HBO wat meer verdiept en breder/overstijgend kijkt terwijl de basis van de zorgverlening vrijwel hetzelfde is. Dus ik vraag me een beetje af of je daar veel gaat winnen eerlijk gezegd...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 05:45

Ts,ik heb in eem vergelijkbaar schuitje gezeten. Tijdens de lerarenopleiding Engels vloog ik de eerste drie jaar door mijn stages heen, tevreden begeleiders e ikn mijn laatste stage heeft me meermaals gevraagd om daar te werken! Door persoonlijke omstandigheden mijn derdejaars stage niet kunnen afsluiten, twee jaar geen stage gelopen (wel minor en andere zaken) toen opnieuw opgepakt. Door verschillende de reden is het niet gelukt, 1 daarvan was mismatch met mijn stage. Nof opnieuw geprobeerd maar wederom niet gelukt. Mij is alle plezier er in verdwenen. Ik moest enkel nog 2 stages en mijn scriptie (grofweg). Ik heb besloten te stoppen, beste keuze voor mij toen!

Mijn tip, kijk of je wellicht terug kan naar een vorige plek? Want het ís wel zonde om te stoppen... Als het anders had gekund bij mij had ik het gedaan maar ik kon het echt niet meer. Ik wil evenrueel via pb wel meer toelichten.

Grappig feitje ik ben opleiding in de zorg gaan doen en dat bevalt mij geweldig! Maar bepaalde werkwijzes staan me ook minder aan en dan kan ik ook minder goed zijn, dus alles valt en staat ook echt met hoe jij je voelt op je plek.

Edit: ik zie hierboven iemand beweren dat je spijt gaat krijgen als je nu stopt. Ik raad je echt niet direct aan om te stoppen, maar ik heb er nooit spijt van gehad was echt de beste keuze voor mij toen. Als meerdere dingen anders waren geweest was ik nu docent geweest maar dat is niet zo en dat heb ik geaccepteerd.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 23:46

Van de week met mijn stagebegeleider gesproken en besloten dat vandaag mijn laatste stagedag is. Vandaag heb ik best fijn gewerkt (het was rustig en io kende de mensen al). Het voelt niet fijn om te stoppen, gevoel van falen had ik niet toch door moeten zetten etc. Maar dan denk ik aan het weekend waar het echt niet lekker in mijn vel zat en dan denk ik het is goed zo. Heb het vanavond ook niet tegen mijn collega's durven te zeggen dat het mijn laatste dienst was..
Gelukkig mag ik mijn opdracht casestudy wel afmaken zo is deze stage toch niet voor niets.
Maandag weer gesprek met school hoe nu verder. Stoppen ga ik niet doen, ik wil het afmaken, alleen even kijken waar.
Ben bang dat het in de thuiszorg zo druk is dat je aan je lot wordt overgelaten. Revalidatie vind ik wel leuk maar heb je hier alleen ouderen dus weinig technische handelingen.
Terug naar MBO ga ik niet doen, ik weet dat ik het HBO aan kan en wil dat graag afmaken.
Misschien dat duaal nog wel wat kan zijn ja ga ik onderzoeken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:16

Goed dat je zoekt in oplossingen! Gaat wel goed komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:22

Zonnetje welke omgeving zoek je wat?
Vergeet ook niet de gehandicaptenzorg, dan sta je vaak samen, de sfeer is anders :)

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:56

Vergeet niet dat het werk van een verpleegkundige meer is dan het uitvoeren van verpleegtechnische handelingen is. Daar zou ik mij niet teveel op vastpinnen. Goed dat je doorgaat en ik zou inderdaad echt eerst verder kijken of je je hbo kan afronden ipv nu al terug te gaan naar her mbo. Mbo is natuurlijk prima, maar als je al zo ver bent in je hbo opleiding is het zonde dat niet nog te proberen.
Misschien de GGZ? Of iets richting de functie van sociotherapeut? Dat kun je ook met een hbo-v opleiding doen. Succes ieder geval! +:)+