Uitbetaling paasdagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Uitbetaling paasdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:41

Nu niet meer, maar ik heb 10 jaar lang met de paas gewerkt en dan was het gewoon 100% nooit iets extra’s. Het was gewoon een werkdag

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:46

Rox87 schreef:
danamuts schreef:

De uitzendkracht heeft dezelfde rechten en plichten als de medewerkers in dienst bij het bedrijf. Andersom is geen sprake can, aangezien de regels gelijk zijn

Op zich snap ik de vraag wel. Ts heeft in haar contract 150% op zondag en 200% voor maandag. Dan had dit niet in het contract moeten staan maar iets in de trant van ‘uitbetaling feestdagen geschiet op basis Gebruiken/rechten van opdrachtgever’. Als TS nu bij een bedrijf komt die maar 100% krijgen is het ‘slechter’ dan wat nu in haar contract staat.

Is het niet zo dat je arbeidscontract altijd gelijk of beter moet zijn dan de wet (of CAO indien aanwezig) en dat je in het contract aanvullende afspraken mag maken bovenop de wet/CAO? Dan zou in geval van minder rechten bij de opdrachtgever het contract kunnen gelden

Maar we weten helemaal niet of de mensen die niet via het UZB werken wel op die zondag ook 200% uitbetaald krijgen.
TS heeft dat vernomen; van wie is onbekend, of het waar is is onbekend, of het in een ander contract wel staat is onbekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:49

prugelpiet schreef:
100% :+

Nooit meer. Niet met Pasen, niet met kerst, niet met oud en nieuw. Lang leve werken in de paarden :D

En voor we er allemaal over vallen: ik heb er geen enkel probleem mee en ben toch niet anders gewend dan de feestdagen gewoon te werken.

Ik hecht 0 waarde aan feestdagen, dus ik vond het altijd heerlijk om te werken tijdens feestdagen. := Zeker kerst, dan hadden we altijd een heerlijk relaxte ochtend, iedereen is in een goed humeur, en vaak hadden we na morning stables dan nog even een kleine get-together bij de betreffende trainer aan huis.

Ik krijg ook niets extra’s betaald, want wij mochten kiezen: Goede Vrijdag en Tweede Paasdag vrij, of werken en dan blijven die twee dagen staan als vakantiedagen. Omdat ik niet zoveel zin had om een beetje te gaan zitten duimendraaien, bewaar ik die dagen liever voor wanneer we weer wat meer mogen. :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:16

Rox87 schreef:
danamuts schreef:
Muiz schreef:

Gaat dit beide kanten op? Of alleen als het bedrijf welke je heeft ingehuurd betere arbeidsvoorwaarden heeft? Dat haal ik er zo 1,2,3 niet uit.

De uitzendkracht heeft dezelfde rechten en plichten als de medewerkers in dienst bij het bedrijf. Andersom is geen sprake can, aangezien de regels gelijk zijn

Op zich snap ik de vraag wel. Ts heeft in haar contract 150% op zondag en 200% voor maandag. Dan had dit niet in het contract moeten staan maar iets in de trant van ‘uitbetaling feestdagen geschiet op basis Gebruiken/rechten van opdrachtgever’. Als TS nu bij een bedrijf komt die maar 100% krijgen is het ‘slechter’ dan wat nu in haar contract staat.

Is het niet zo dat je arbeidscontract altijd gelijk of beter moet zijn dan de wet (of CAO indien aanwezig) en dat je in het contract aanvullende afspraken mag maken bovenop de wet/CAO? Dan zou in geval van minder rechten bij de opdrachtgever het contract kunnen gelden

Dat is inderdaad wat ik mij afvroeg, al was het een beetje cryptisch omschreven op de vroege ochtend.
Ik ben bijvoorbeeld zelf ook uzk en volgens mijn eigen contract bij het uitzendbureau verdien ik meer op feestdagen. Het bedrijf waar ik werk heeft dat niet, die krijgen een compensatie dag voor een gewerkte feestdag. Wat gaat dan boven wat? Toch het bedrijf? Ondanks dat dat 'onvoordeliger' is voor een 0 uren contract?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:17

Zondag en feestdag ineen wordt hier bij een familielid driedubbel betaald.
Paasmaandag dubbel.