Belastingaangifte 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:55

zonnebloem18 schreef:
Hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ering-hebt wordt het wel duidelijk uitgelegd. Een boete voor fraude krijg je niet zo snel, hooguit dat je een deel terug moet betalen.

Hm dan denk ik dat het wel van toepassing is.

Echt stufi was niet van toepassing, was een thuisstudie via LOI.
Levenlanglerenkrediet mocht ik aanvragen, maar niet gedaan, dus alle kosten zijn direct voor mij

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:53

veerledec schreef:
___1 schreef:
Bedankt!
Had gisteren de aanslag gekregen voor 2021, maar daar staat de woz peildatum van 2020 op volgens mij!
Scheelt in ieder geval €24.000 met het jaar ervoor :+

Wij doen de hypotheekrente inderdaad ook jaarlijks, altijd leuk.

Ben wel benieuwd wat eruit gaat komen.. In 2020 hadden wij vanaf november dus 2 huizen (oude huis in januari 2021 verkocht). En krijg voor het eerst ook de combinatiekorting als werkende ouder. En dan nog de aftrek van de kosten koper..

Niet de kosten koper, alleen de kosten die verband houden met de financiering.

Dat is wat ik bedoel inderdaad :+ De notaris heeft al mooi met * aangegeven op de eindnota welke kosten we mogen aftrekken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 21:56

Ik ben juist blij met papier ipv digitaal. Het is voor mij zoveel gemakkelijker lezen en overzichtelijker ook. Ik moet nu juist alles laten terugzetten naar papier ipv digitaal :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:00

Voor mensen die vragen hebben over hun aangifte, mijn pb box staat open. Ik heb bijna tien jaar als aangiftemedewerker/belastingadviseur/consulent gewerkt en help je graag op weg.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:37

Hoi!

Ik krijg voor het eerst voor mijn werk gedeeltelijk reiskosten. Dit staat op mijn jaaropgave als: onbelaste vergoeding.
Nu wil ik 'm maandag de aangifte uit de deur doen, moet ik dit dan gewoon ergens invullen?

Of zoals elkaar jaar zoals het ingevuld staat, wat vrijwel tot heden altijd klopte, en de grote loonbedragen op je jaaropgave?

Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen, of mij via PB hierover wil toelichten?

We laten het altijd elk jaar goed controleren door een goede kennis van mijn moeder, die weet heel veel van deze zaken af. Maar ik vul 'm altijd in, en laat het dan goed na kijken of het dan goed ingevuld is, voordat ik het laat verzenden. Vandaar mijn vraag! ;-)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 07:41

___1 schreef:
Wij hebben in november een huis gekocht. Hoe kom ik achter de WOZ waarde van 2020? Die heb je nodig voor de aangifte.

Voor de aangifte 2020 is de woz waarde met peildatum 1-1-2019 nodig. Die kun je in de meeste gevallen inderdaad opzoeken via het wozloket. En ik vermoed dat deze gegevens ook wel al in de vooringevulde aangifte zullen staan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:50

Banyu schreef:
Hoi!

Ik krijg voor het eerst voor mijn werk gedeeltelijk reiskosten. Dit staat op mijn jaaropgave als: onbelaste vergoeding.
Nu wil ik 'm maandag de aangifte uit de deur doen, moet ik dit dan gewoon ergens invullen?

Of zoals elkaar jaar zoals het ingevuld staat, wat vrijwel tot heden altijd klopte, en de grote loonbedragen op je jaaropgave?

Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen, of mij via PB hierover wil toelichten?

We laten het altijd elk jaar goed controleren door een goede kennis van mijn moeder, die weet heel veel van deze zaken af. Maar ik vul 'm altijd in, en laat het dan goed na kijken of het dan goed ingevuld is, voordat ik het laat verzenden. Vandaar mijn vraag! ;-)

Dit artikel is dan interessant voor je:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontvangen
Het is niet zo heel erg ingewikkeld :)

IMAY1990

Re: Belastingaangifte 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:08

Ik ga mij dit jaar ook op tijd buigen over de aangifte. Ik heb vorig jaar de hypotheek vervroegd opnieuw afgesloten en toen geld bij geleend voor een aantal zaken die met het huis te maken hadden. Moet goed gaan uitzoeken hoe het nu precies zit met advieskosten, notariskosten en aflosboete en hypotheekrenteaftrek van de nu twee delen hypotheek

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:28

Oscar schreef:
Banyu schreef:
Hoi!

Dit artikel is dan interessant voor je:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -ontvangen
Het is niet zo heel erg ingewikkeld :)

Bedankt, iemand had me via PB hier al meer over uit gelegd! :-)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:57

Stiekem al gekeken via de app, en zou weer bijna hetzelfde bedrag terug krijgen als afgelopen 2 jaren! *\o/*

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 06:08

Die app kan nu al geen verbinding meer maken tussen Digid en de Belastingdienst..... wat een slapstick!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:03

Hier ook...

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:11

Liezel1 schreef:
Die app kan nu al geen verbinding meer maken tussen Digid en de Belastingdienst..... wat een slapstick!

Dat zal wel komen omdat iedereen "precies om 12.00 uur 's nachts " inlogt om de aangifte te doen... je wil niet weten hoe druk het de eerste dagen is; kan me best voorstellen dat er dan het een en ander overbelast raakt..........

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:30

Aangezien er hier kenners zitten en internet niet direct heel duidelijk is, ook even een vraag.
We hebben een woning gekocht, koopakte getekend in 2020, levering in 2021. Klopt het dat we dan voor de aangifte van 2020 nog niks extra hebben en de koop van de woning bij de aangifte van 2021 komt?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:41

Liezel1 schreef:

Vanochtend vanaf 5 uur geprobeerd... ieder uur weer en nope :')

Lijkt mij toch niet dat veel mensen om 5 uur s'nachts aangifte doen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:48

Ik gok dat het voor mij weer op 0 komt. Was vorig jaar ook zo

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:57

Ik heb het via de app en de site gedaan rond 06.00 u (site om wat dingen te checken) en geen enkel probleem. :-)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:58

Wat betreft het berekenen van je rente die je maandelijks moet betalen aan je hypotheek over je annuïteitenhypotheek, belastingdienst zelf heeft een bereken tool waarop je het kan uitrekenen. Echt super handig! Vorig jaar moest ik onze voorlopige aanslag over 2020 wijzigen vanwege oversluiten hypotheek, en december 2020 moest ik de voorlopige aanslag over 2021 wijzigen omdat ze de boeterente er weer in hadden gezet 8)7

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:10

Ik heb hem vanochtend dmv de app ingevuld. Krijg zoals ieder jaar weer grootste deel van de loonheffing terug. Toch fijn als student zijnde,ik nog onder die grens verdien. :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:14

Ik ga er vanavond eens voor zitten

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:22

Ik probeer het ook al de hele ochtend.. Site is steeds overbelast. Heel irritant :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:28

Bij mij is het nooit zo spannend en lastig nog. Geen koophuis, geen partner etc. Gewoon basis dingen die allemaal vooraf zijn ingevuld.

Omdat ik graag wil weten waar ik aan toe ben reken ik m'n belastingdienst zelf al uit in excel door de tijd. Daar kan ik maandelijks m'n gegevens van loonstrook invullen en kom ik niet voor nare verassingen te staan (zoals een paar jaar terug dat ik opeens 100en euro's moest terug betalen). Ben benieuwd of m'n berekening weer klopt. Geloof dat ik dan 40 euro moet terug krijgen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:36

Ik deed het altijd zelf maar twijfel nu om het te laten doen. Huis van vriend is verkocht, samen huis gekocht, kind gekregen, hij heeft een deel in zo'n pensioenpot gestort waar je dan weer belastingvoordeel over krijgt, we werken allebei ook.

Iemand tips voor een goede belastingadviseur? Online mag, en anders omgeving Spijkenisse.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:46

Chantalla schreef:
Aangezien er hier kenners zitten en internet niet direct heel duidelijk is, ook even een vraag.
We hebben een woning gekocht, koopakte getekend in 2020, levering in 2021. Klopt het dat we dan voor de aangifte van 2020 nog niks extra hebben en de koop van de woning bij de aangifte van 2021 komt?

Dat klopt. Volgend jaar kan je die kosten aftrekken in de aangifte over 2021

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:50

Chantalla schreef:

Wanneer heb je de financiering afgesloten (2021 neem ik aan?) en wanneer heb je de financieringskosten betaald?