ievie schreef:Ik werk al jaren in de gehandicaptenzorg. Eerst op een woongroep en sinds vier jaar als ambulant begeleider. Toen ik op de groep werkte, had ik ook een collega met een universitaire studie.
Zou dus inderdaad aanraden om eens te informeren wat je daar al mee kunt. Ik ga dus mee met mijn voorganger.
Het is wel heel doelgroep afhankelijk denk ik. Ik werkte op een groep met jongeren met een licht verstandelijke beperking, daar was het heel erg gewenst dat je snel kon schakelen. Er werkten alleen maar mensen met hbo/uni.
Terwijl er op andere groepen juist veel zorgervaring gevraagd wordt omdat je mensen moet wassen en aankleden, dan heb je weer een andere opleiding nodig.
Ik ga zeker even kijken wat ik ermee kan. Mijn studie is echter inmiddels ruim 25 jaar geleden.
Ik krijg bijvoorbeeld geen compensatie bij de mbo4 opleiding en ik kan ook niet meer inschrijven in BIG register. Ik leer wel snel, vandaar dat ik ook de optie open houd om via NCOI ofzo te starten met thuis studie mbo, te blijven werken in mijn huidige baan, te sparen en daarna stage te lopen.
Ik hoef niet als psycholoog te werken. Ik wil graag lekker bezig zijn met mensen. Carrière is ook niet ( meer) belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 13-12-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt