Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kimbers schreef:Ik heb inmiddels al 2 jaar een vast weekend waar ik in werk, dat zij me zonder overleg in een ander weekend stoppen is toch niet mijn fout en daarmee mijn probleem?
ruitje schreef:Jester_ schreef:Dat mag niet. Wij hadden met ons basis rooster ook standaard min uren (al waren dat er 6 per maand) en iedereen liep daar op vast en na uitzoeken mocht dat niet. Het is hun verantwoording, niet de joune
Dat mag wel, als er met een jaarurensysteem gewerkt word.
TS: wat een probleem kan gaan worden is als dit te lang duurt, je veel minuren gaat opbouwen.
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren:
- Je word heel veel ingezet als anderen op vakantie zijn en draait dus bepaalde periodes veel meer dan anderen.
-In bovenstaande situatie zeg jij vaak nee, omdat je niet kan, in dat geval kan de werkgever gaan aangeven dat de minuren voor jezelf zijn omdat zij jou wel aanbieden om te werken maar jij zelf niet kan.
Mijn advies zou zijn om nu te mailen met welke dagen jij allemaal beschikbaar bent deze maand, dat je je zorgen maakt om je minuren omdat je in de andere maanden dit niet kan inhalen
Olympia schreef:Jaarurensysteem is dat je op jaarbasis een x aantal uur moet werken en de werkgever jou flexibel kan inplannen. Ik heb iets van 1600nog wat uur. Dat komt neer op 32 uur per week. Alleen ik werk niet letterlijk die 32 uur per week. De ene week werk ik bijv 45 uur en de andere maar 19 uur bijv. Als ik aan het eind van het jaar maar uitkom op die 1600nog wat uur. Wel heb ik een vast basissalaris wat gebaseerd is op die 32 uur per week.