Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Ik heb 3 stages gelopen in de paarden.
De eerste was echt waardeloos.
Ik deed niks anders dan stal werkzaamheden, privé auto schoonmaken binnen en buiten. Tuin (privé gedeelte onderhouden)
Na 2 maand kwamen de Friese merries voor keurings klaar maken. Kon ik in mijn up elke dag 6 merries longeren. Dat was het.
2de stage was op een manege. Was een leuke sfeer. Moest echt van alles doen en ondernemen. Van stal klusjes tot rijden, les geven. Maar ook wedstrijden organiseren en ponykamp programma’s maken.
3de stage was bij een dressuur africhtingsstal. Dat was bij verre de meest leerzame. Ik mocht mijn eigen paard meenemen. Ik begon met mesten, voeren en paarden buiten zetten. Daarna was rijden, rijden en rijden.
Van paarden die net 3 x onder het zadel waren geweest en paarden die Z2 dressuur waren.
En samen zadelmak maken. Zij erop ik grond persoon.
Ik kreeg elke dag les op mijn eigen paard en vaak nog 2 of 3 per week op een van de andere paarden.
Het was hier altijd hard werken, maar ik kreeg er zoveel voor terug.
Zo is zij heel Nederland met mij door gecrost met haar auto toen ik opzoek was naar een nieuw paard. Niks was te veel. De hele dag paarden kijken. Altijd super gezellig met z’n 2en op pad.
Maartje1990 schreef:Ik zie je hier zeggen dat je een lijst gaat geven waarop jij hebt geschreven wat je ze kan leren. Ik zou dat omdraaien, laat de stagiaire komen met een lijst wat die nog wilt leren. Zij moeten zelf hun eigen leerdoelen formuleren.
ikke schreef:Maartje1990 schreef:Ik zie je hier zeggen dat je een lijst gaat geven waarop jij hebt geschreven wat je ze kan leren. Ik zou dat omdraaien, laat de stagiaire komen met een lijst wat die nog wilt leren. Zij moeten zelf hun eigen leerdoelen formuleren.
En de eikel die dat bedacht heeft, moeten ze gedoopt in pek en veren op een balk door NL dragen!
Allemaal leuk, lief en aardig maar wat tegenwoordig van school komt, heeft geen vak meer geleerd! Leer ze een vak in plaats van al dat oeverloze slappe gel*l over doelen en zelf ontwikkeling!
Dat de manier waarop ik het vak geleerd heb niet meer van deze tijd is, doet niks af aan de inhoud die ik nog geleerd heb. Geef ze die kennis mee, op een manier die past in deze tijd.
Dus ja, Ruitje, vertel ze wat je ze te bieden hebt. De praktijk heeft veel meer te bieden dan een klas vol bij elkaar kan verzinnen, DAAR zit het probleem. Hoe wil je iets een deerdoel maken als je geen flauw idee hebt dat het bestaat??
ruitje schreef:-knip-
ikke schreef:Maartje1990 schreef:Ik zie je hier zeggen dat je een lijst gaat geven waarop jij hebt geschreven wat je ze kan leren. Ik zou dat omdraaien, laat de stagiaire komen met een lijst wat die nog wilt leren. Zij moeten zelf hun eigen leerdoelen formuleren.
En de eikel die dat bedacht heeft, moeten ze gedoopt in pek en veren op een balk door NL dragen!
Allemaal leuk, lief en aardig maar wat tegenwoordig van school komt, heeft geen vak meer geleerd! Leer ze een vak in plaats van al dat oeverloze slappe gel*l over doelen en zelf ontwikkeling!
Dat de manier waarop ik het vak geleerd heb niet meer van deze tijd is, doet niks af aan de inhoud die ik nog geleerd heb. Geef ze die kennis mee, op een manier die past in deze tijd.
Dus ja, Ruitje, vertel ze wat je ze te bieden hebt. De praktijk heeft veel meer te bieden dan een klas vol bij elkaar kan verzinnen, DAAR zit het probleem. Hoe wil je iets een deerdoel maken als je geen flauw idee hebt dat het bestaat??