Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eleeke schreef:He TS , besef dat die allemaal geen juristen zijn he( ik ook niet )
En de reacties hier zijn ook niet allemaal een antwoord op je vraag ( want volgens mij ben je heel helder dat je niet je baan terug wil oid, maar dat je het hoe en wat geen stijl vind ( terecht naar mijn mening) )
Klopt je proeftijd trouwens wel . Bij een contract van 6 maanden is er bv geen proeftijd toegestaan.
Brainless schreef:Nee.. in de proeftijd mogen beide (zowel werknemer als werkgever) zonder toelichting het contract per direct ontbinden.
ElSea schreef:Eleeke schreef:He TS , besef dat die allemaal geen juristen zijn he( ik ook niet )
En de reacties hier zijn ook niet allemaal een antwoord op je vraag ( want volgens mij ben je heel helder dat je niet je baan terug wil oid, maar dat je het hoe en wat geen stijl vind ( terecht naar mijn mening) )
Klopt je proeftijd trouwens wel . Bij een contract van 6 maanden is er bv geen proeftijd toegestaan.
Toevallig heb ik wel arbeidsrecht als vak gehad. Proeftijd zit een hele simpele regel aan verbonden en dat is dat beide partijen zonder opgaaf van reden de tijdelijke overeenkomst kunnen ontbinden.
Dat je werkgever zoiets zegt vind ik wel wat van, en ik vind het ook verstandig dat je het meldt aan het hoofdkantoor. Maar rechten heb je hierin helaas niet.
Cayenne schreef:Mand schreef:Dat snap ik, maar ik vind het in tijden van Corona gewoon gek. Overigens denk ik dat het topic een beetje een andere draai krijgt nu. Ik wil het bedrijf niet zomaar naar beneden trekken, dan had ik een naam genoemd. Ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn.
Die rechten heb je niet. Het mag van beide kanten nog opgezegd worden in je proeftijd.
Jammer maar helaas!

nuscaniels schreef:speedfiets_2 schreef:Hema zit idd verkeerd. Bij rijksoverheid staat ook dat bij een contract van 6 maanden geen proeftijd mag zitten. Dus ts heeft gelijk dat ze ertegenin gaat en heeft wel degelijk rechten.
Waar zie jij staan van ts dat ze een 6 maanden contract had
. Verlenging heeft werkelijk niets te maken met proeftijd.Mand schreef:Inmiddels heeft iemand die wel echt verstand heeft van rechten mij gepbt, en dat was de instelling. Ik zal vragen of het topic gesloten mag worden.
GDG schreef:De mensen die lekker stellig roepen dat haar contract niet verlengd is moeten echt even gaan nadenken voordat ze zomaar wat roepen. Verlenging heeft werkelijk niets te maken met proeftijd.
Lekker flauw. Waarom niet gewoon zeggen wat het advies is? Er zijn ook (een paar) mensen geweest die wel met je meedenken.
daantjuhhh schreef:Ja dat mis ik ook.
Verder schrijft TS dat ze ontslagen is 3 dagen voor haar proeftijd is afgelopen.
Ik ben wel benieuwd of je nu ontslagen bent of dat ze je contract niet verlengd hebben?
Verder ben ik geen jurist dus geef ik je ook geen advies
Kaitlyn schreef:Maar bij een contract van 6 maanden mag geen proeftijd zijn, dus daar zit de HEMA al verkeerd.
Mand schreef:Dat snap ik, maar ik vind het in tijden van Corona gewoon gek. Overigens denk ik dat het topic een beetje een andere draai krijgt nu. Ik wil het bedrijf niet zomaar naar beneden trekken, dan had ik een naam genoemd. Ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn.
Hutcherson schreef:Mand schreef:Dat snap ik, maar ik vind het in tijden van Corona gewoon gek. Overigens denk ik dat het topic een beetje een andere draai krijgt nu. Ik wil het bedrijf niet zomaar naar beneden trekken, dan had ik een naam genoemd. Ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn.
Je wil het bedrijf niet zomaar naar beneden trekken, maar je zegt hiervoor letterlijk dat je ergens een klacht wilt indienen.
Hou de eer gewoon lekker aan jezelf. De corona crisis is voor jou zwaar, maar voor bedrijven nog veel zwaarder. Je zou voor de gein eens die toco zelf draaiende moeten houden een paar maandjes. Leer je vanzelf wat het allemaal kost.
bigone schreef:Maar jij bent ook niet duidelijk Mand. Proeftijd, contract wat is het nu. ?
Citaat:Proeftijd mag zonder opgaaf van reden beëindigd worden. Dus in die zin heb je nergens recht op.
Shadow0 schreef:Bovendein kan ik me heel goed voorstellen dat Mand het aan wil kaarten, niet per se omdat ze nog ergens 'recht' op wil, maar vooral om te zorgen dat het bedrijf mensen niet onder druk zet om te komen te werken als ze corona hebben. Dat lijkt me op zich goed, toch?