Ervaringen thuis studies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:45

Ik deed een thuisstudie die ik nu terug ga hernemen. Voor mij was het een voordeel dat het thuisstudie is, anders zou het voor mij niet haalbaar zijn. De meeste andere opleidingen in die richting zijn geen thuisstudie en ver van waar ik woon.
Daarnaast heb ik gezocht naar een studie waar ik me in kon vinden, waar ik achter de visie van het opleidingsinstituut sta. Op de meeste plaatsen waar ze een min of meer vergelijkbare studie geven, kan ik me niet vinden in de visie. Waar ik het nu doe wel. Het is ook echt een studie die bedoeld is voor mensen die al werken en waarbij naast theorie ook praktijk voldoende aan bod komt, naast individuele coaching.

Ik heb die studie tijdelijk stop moeten zetten om een andere opleiding te volgen die ik voor mijn werk moest volgen. Die bestaat niet in thuisstudie, maar ik heb wel gekozen voor het opleidingsinstituut waar het wel deels in thuisstudie kon. Daar heb ik niet gekeken naar welke visie oid me het meeste aansprak, maar wel naar waar ik het op korte tijd kon doen, met zo weinig mogelijk moeite. Ik had immers enkel het diploma nodig, maar had er al werk in die richting. Mijn stage heb ik vervolgens ook deels kunnen doen door gewoon mijn werk te doen.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:08

Ik volg twee thuisstudies. Een HBO en een MBO opleiding. Via de NHA... over de NHA ben ik niet zo te spreken, best wel een zooitje daar. Het thuis studeren zelf vind ik heel fijn, je moet er wel discipline voor hebben maar ik vind het heerlijk dat ik zelf mijn tijd kan inplannen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 16:55

Ik heb net gebeld met Schoevers maar een erkend mbo diploma is er echt een waarbij je stage loopt of werkt (bol of bbl). Aangezien ik bij de meeste vacatures wel lees dat ze een erkend diploma vragen lijkt het me dan zonde om zo'n thuisstudie te doen zonder stages. Dan was de enige keuze toch om een opleiding secretaresse te doen en dan een cursus medische secretaresse.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:12

moonsparkle schreef:
Ik heb net gebeld met Schoevers maar een erkend mbo diploma is er echt een waarbij je stage loopt of werkt (bol of bbl). Aangezien ik bij de meeste vacatures wel lees dat ze een erkend diploma vragen lijkt het me dan zonde om zo'n thuisstudie te doen zonder stages. Dan was de enige keuze toch om een opleiding secretaresse te doen en dan een cursus medische secretaresse.

Ik zou gewoon eens solliciteren. Een paar dagen geleden hoorde ik nog dat een kennis is aangenomen als medisch secretaresse bij een GGZ instelling in de buurt. Zonder enige relevante vooropleiding. De opleiding krijgt ze daar...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 17:24

Achterom schreef:
moonsparkle schreef:

Ik zou gewoon eens solliciteren. Een paar dagen geleden hoorde ik nog dat een kennis is aangenomen als medisch secretaresse bij een GGZ instelling in de buurt. Zonder enige relevante vooropleiding. De opleiding krijgt ze daar...

Ik ga het denk ik inderdaad gewoon proberen ookal voldoe ik niet aan het profiel +:)+ jullie motiveren me