Ik wil er graag een oogje ophouden bij mijn dochter, die doet namelijk nu al een hoop op inzicht dus die kan ook makkelijk in de valkuil vallen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(Tenzij het echt zo is, en een opdracht of vak niet klopt. Dan heb je gewoon een goed onderbouwd verhaal
)katybug schreef:Heel herkenbaar. Ik lees mee. Ik wil toch echt ooit omscholen maar zie, om deze reden, echt op tegen opnieuw studeren...
Sizzle schreef:katybug schreef:Heel herkenbaar. Ik lees mee. Ik wil toch echt ooit omscholen maar zie, om deze reden, echt op tegen opnieuw studeren...
Ik ben een paar keer gewisseld, maar ik zou dat inderdaad nooit via een studie doen waar ik weer echt in de banken moet en rijtjes moet leren. Enkel via certifikaten en learning on the job.

Heel herkenbaar bij zowel mezelf als mijn kinderen.
Vaak kan je wel concluderen dat je de stof voldoende beheerst als je de stof kunt uitleggen aan een ander en vooral kunt onderbouwen waarom iets zo is. KPet schreef:Eerlijk? Je hebt geen probleem met informatie opnemen, maar met het aanbod. Ik ben ook zo iemand die fluitend overal doorheen fietste, met dat verschil dat ik school zo saai vond dat ik niet vaak ging. Uiteindelijk mijn eindexamens gehaald zonder een boek open te doen. Bij mij ging dat in mijn eerste jaar op de uni fout, geen idee hoe ik moest leren. Uiteindelijk heb ik twee bachelors tegelijk gedaan, om de druk voor mezelf hoog genoeg te houden. Uitgenodigd voor research master om richting PhD te gaan, maar toch wat anders gaan doen. Momenteel moet ik voor een nieuw plan binnen ons bedrijf een HBO papiertje halen. Dat doe ik 4x versneld (6mnd ipv 2jr). Anders wil mijn hoofd gewoon niet concentreren.
Je geeft zelf al aan dat je goede cijfers haalt en dat je pas de laatste 2 dagen echt wat doet. Mijn tip: voer de druk op, de stof gaat niet veranderen. Met zo'n brein kan je waarschijnlijk veel meer dan je nu doet. Zorg dat je meer stof krijgt(extra studie/honours/minors) of het tempo verhoogt. Jouw hoofd gaat niet 'aan' omdat het niet hoeft.
Ik ken je natuurlijk niet, maar wat je beschrijft is een vorm van onderpresteren. Je hebt nooit hoeven werken. Zorg dat je uitdaging opzoekt! Uiteindelijk kan je daar beter van gaan presteren.
KPet schreef:Eerlijk? Je hebt geen probleem met informatie opnemen, maar met het aanbod. Ik ben ook zo iemand die fluitend overal doorheen fietste, met dat verschil dat ik school zo saai vond dat ik niet vaak ging. Uiteindelijk mijn eindexamens gehaald zonder een boek open te doen. Bij mij ging dat in mijn eerste jaar op de uni fout, geen idee hoe ik moest leren. Uiteindelijk heb ik twee bachelors tegelijk gedaan, om de druk voor mezelf hoog genoeg te houden. Uitgenodigd voor research master om richting PhD te gaan, maar toch wat anders gaan doen. Momenteel moet ik voor een nieuw plan binnen ons bedrijf een HBO papiertje halen. Dat doe ik 4x versneld (6mnd ipv 2jr). Anders wil mijn hoofd gewoon niet concentreren.
Je geeft zelf al aan dat je goede cijfers haalt en dat je pas de laatste 2 dagen echt wat doet. Mijn tip: voer de druk op, de stof gaat niet veranderen. Met zo'n brein kan je waarschijnlijk veel meer dan je nu doet. Zorg dat je meer stof krijgt(extra studie/honours/minors) of het tempo verhoogt. Jouw hoofd gaat niet 'aan' omdat het niet hoeft.
Ik ken je natuurlijk niet, maar wat je beschrijft is een vorm van onderpresteren. Je hebt nooit hoeven werken. Zorg dat je uitdaging opzoekt! Uiteindelijk kan je daar beter van gaan presteren.
Dan gaan mijn hersenen gewoon aan. Op die adrenaline doet mijn creatieve brein het op de een of andere manier het beste.
) is écht niet veel, en voor al mijn studiegenoten absoluut gekkenwerk. Want het zijn dan ook echt geen flut bullshit werkstukjes.