Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:26

Dochters van vrienden zitten nu in de 1e en 3e klas, die hebben allebei een Eastpack. Wel eentje met laptopvak, maar als je geen laptop mee hoeft dan kun je natuurlijk eentje zonder kopen. Blijft wel hip dus blijkbaar die eastpacks.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:28

In het kader van ‘vooral niet buiten de groep vallen’ check even op de betreffende school wat daar gangbaar is.
Bij ons is het òf Fjallraven, òf Northface. Met een Eastpack (zeker leuke kleurtjes en super praktisch) word je raar aangekeken.
En dat is heel erg stom en arrogant, maar je wilt echt liever niet buiten de groep vallen.

prugelpiet

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:37

Eastpak is praktisch onverwoestbaar en mijne gaat ook al jaren mee.

Fjallraven heeft vrij dunne schouderbandjes, dus dat draagt misschien niet zo fijn als ze hem veel op moet. Ik had mijn tas altijd op de mand van mijn fiets en dan alleen tussen de lessen door op mijn rug, dus dat zou wel kunnen. Maar ik zag ook veel mensen fietsen met hun tas op hun rug, en dan zijn bredere banden wel fijn.

The North Face heeft ook mooie tassen, maar ik weet niet of die met zo lang mee gaan als Fjallraven.

Hier werd je overigens nooit aangekeken op de tas die je had. Maar misschien is dat nu anders.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:38

Nienkje_H schreef:
In het kader van ‘vooral niet buiten de groep vallen’ check even op de betreffende school wat daar gangbaar is.
Bij ons is het òf Fjallraven, òf Northface. Met een Eastpack (zeker leuke kleurtjes en super praktisch) word je raar aangekeken.
En dat is heel erg stom en arrogant, maar je wilt echt liever niet buiten de groep vallen.

Hmmmm werkelijk??
Moet ik even denken hoe ik dat ga aanpakken. Gezien ik niet zo 123 iemand ken op die school.
Vrienden hebben allemaal of oudere kinderen, of een stuk jonger

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:41

Gewoon even op de uitkijk gaan staan bij de fietsenstalling :P

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:47

Het is toch eigenlijk te bizar dat dat zou moeten?

Ik liep in mijn eerste jaar met de grote oude zwarte eastpack van mijn broer rond. Dat was ook geen gezicht _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:13

Tja maar zo werkt het wel. Ik had een prachtige schooltas gekregen van mijn ouders voor de brugklas maar ik werd er zo om uitgelachen dat ik na een paar weken snel een goedkope stoffen rugzak ergens vandaan heb gehaald.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:22

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:33

assie schreef:
Volgens mij draagt 80% een eastpak. Onverslijtbaar (soort van) en levenslange garantie op de ritsen.
Die van mij is na 23 jaar nog steeds bruikbaar. Inmiddels zijn de ritsen 2x gerepareerd (op kosten van eastpak)

Dit is een aanrader en dan de grote.
Goedekopere zijn misschien hipper, maar gaan lang niet zolang mee.
Ze zijn echt hun geld wel waard

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:39

Suzanne F. schreef:
Tja maar zo werkt het wel. Ik had een prachtige schooltas gekregen van mijn ouders voor de brugklas maar ik werd er zo om uitgelachen dat ik na een paar weken snel een goedkope stoffen rugzak ergens vandaan heb gehaald.

Idem hier. Ik had een veel te grote tas. Iedereen maakte je bang over de hoeveelheid boeken, maar dat viel achteraf wel mee.

Gewoon een Eastpak! Zelf de hele middelbare schooltijd met eentje gedaan en op de universiteit ook met eentje rondgelopen. Ik heb er zelfs nu nog eentje achter de hand voor reizen met vliegtuig enz. Ze zijn gewoon handig, ruim genoeg maar niet te groot en volgens mij nog steeds in. :)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:48

Hier kochten we voor de zoon die nu naar het middelbaar gaat een schoolrugzak van Satch van 30 liter: https://www.satch.com/en/school-backpacks/satch-pack
Super kwaliteit. In het lager onderwijs had hij ook een Satch, net zoals zijn jongere broer, maar dan een maatje kleiner.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:48

Ik heb diverse gehad, maar eastpack is het langst goed gebleven. Ik zou geen extra grote doen, maar gewoon de normale maat. Op school hebben ze toch een kluisje meestal dus dan kan je de boeken wisselen in de pauze. Het is evt wel fijn als er een laptop in past, voor de toekomst.

Met gewoon een eastpack val je echt niet uit de toon hoor := Uberhaupt iedereen had wat anders hier ook qua merken (oilili, cowboysbag, enrico benneti, hershel, kipling en dan heel veel onbekende merken) en was welk kaftpapier je had veel interessanter :')

Fjallraven heeft idd dunne bandjes, maar mocht dat wel iets zijn wat ze graag wil dan zijn daar schouderbanden los voor te kopen. Heeft dan wel weer een extra prijskaartje := onzin om dat zo te doen vind ik persoonlijk maar ja ik vind ze wel mooi :+

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:52

Ik heb vroeger een Eastpak gehad en na een paar maanden overgegaan naar een Dakine womens wonder.
Die laatste vond ik echt een ongelofelijk fijne rugzak en de kwaliteit was top.

Persoonlijk zou ik geen te grote rugzak kopen. Bij ons op school was het de gewoonte om 1 handboek per 2 mee te nemen en achteraan in de klas was een kast waar je je handboeken in kon laten liggen als ze niet mee naar huis moesten voor een toets. De werkboeken waren scheurboeken dus kon je voor ieder vak 20blz in een map doen i.p.v. de hele boeken mee te sleuren.
Dus mijn punt is dat je uiteindelijk echt niet veel moet meenemen en zo'n kleine rugzak is toch beter voor je rug en het lijkt niet alsof de rugzak met je kind onderweg is in plaats van andersom. :+

Trouwens een rugzak die je echt niet moet kopen is eentje met wieltjes die je voort kan trekken.
Daar werd je bij ons op school wel voor uitgelachen, het is natuurlijk een leeftijd waarop kinderen totaal nog geen volwassen mindset hebben en niet altijd beseffen dat iedereen lekker moet doen wat die zelf wil.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:03

Nou hier op school hebben hebben ze echt wel het grotere model nodig (die van rond de € 90, geen idee of dat de grootste is haha).
Maar anders passen echt de boeken er niet allemaal in die ze mee moeten nemen. Op school kan je een deel in je kluisje doen idd, maar hier moet je ze echt wel weer mee naar huis nemen.
Maar is soms echt wel proppen om alles erin te krijgen.
Ooit eens gewogen en toen woog de tas 13 kg met alles wat ze mee moesten -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:06

Hier heeft de Fjallraven juist geen dunne bandjes maar flinke dikke schouderbanden. Zal dus per model verschillen denk ik.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:24

Als ik jou was zou ik sowiso geen FjallRaven Kanker tas nemen, die dingen zijn overpriced (want ja, is trendy ofzo) en je kan er veel minder in kwijt dan in een Eastpack bijvoorbeeld.
Oja een rugtas met meerdere vakkies kan ook nog wel handig zijn, voor als je later een laptop enzo erin moet meenemen :)*
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 25-08-20 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:31

Ik ben docent op een middelbare school, hier maakt het echt niet uit welke tas je hebt!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:32

In het middelbaar had ik ook nog een eastpak. Op zich wel leuke rugzakken en daar kreeg je lekker veel in :) Maar mijn tijd is ook al 6j geleden :')

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:44

Eilandje schreef:
Hier kochten we voor de zoon die nu naar het middelbaar gaat een schoolrugzak van Satch van 30 liter: https://www.satch.com/en/school-backpacks/satch-pack
Super kwaliteit. In het lager onderwijs had hij ook een Satch, net zoals zijn jongere broer, maar dan een maatje kleiner.

Hier werd je bij ons dus gegarandeerd mee uitgelachen. Had wel niet zo’n fijne school op dat vlak. :o
Ben nu net 2 jaar van de middelbare af trouwens. :)
Bij ons liep iedereen met het kleine model Eastpack of Herschel.
De ‘hippere’ meiden liepen met Fjallraven.
Nu op de universiteit zie je ook nog steeds iedereen met diezelfde rugzakken rondlopen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:49

Even via google gekeken, maar ze heeft het model L, is dus idd niet de aller grootste

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:51

Eastpack ! ☺️

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:12

Fjallraven is hip! Ik heb er zelf ook een paar trouwens, grootste maat. Ze zitten fijn, ook als je ze vol kiept.

Eastpack is een beetje geweest volgens mij. Herschel tassen zijn ook prachtig, hip en hebben een laptopvak.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:19

Ik loop al 4 jaar rond in een zwarte van de action... Wist niet dat rugtassen merken hadden. Maar voor mij werkt die simpele van de action helemaal prima. Of het ''hip'' is, geen idee. Ben er niet mee bezig, :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:48

Mijn zoon heeft er eentje van Dakine. Mooi stevig en groot. Ik heb er een extra stuk schuimrubber onder in gedaan. De meeste tassen blijven te dun aan de onderkant, welk merk je ook koopt. De afdrukken van de monkey mee stonden in de laptop vorig jaar :')

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:57

jadeken schreef:
Eilandje schreef:

Hier werd je bij ons dus gegarandeerd mee uitgelachen. Had wel niet zo’n fijne school op dat vlak. :o
Ben nu net 2 jaar van de middelbare af trouwens. :)
Bij ons liep iedereen met het kleine model Eastpack of Herschel.
De ‘hippere’ meiden liepen met Fjallraven.
Nu op de universiteit zie je ook nog steeds iedereen met diezelfde rugzakken rondlopen :D

Het zou echt wel belachelijk zijn, moest iemand mijn zoon uitlachen omdat hij een stevige, grijze rugzak heeft. Kan me dat eigenlijk echt niet voorstellen. Hoop dat ik niet verkeerd ben. Hier moeten ze trouwens echt wel veel meenemen, dus een kleiner model is niet aan de orde.