Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annettu_ schreef:Ik zou juist graag thuis willen blijven werken. Waarschijnlijk gaan wij dat ook doen tot einde najaar. Ons team werkt nu 1 x per week op kantoor om bijvoorbeeld handtekeningen te zetten of fysieke stukken klaar te zetten.
Van mij mag er wel een thuis-werk-generatie komen hoor, heerlijk. Meer tijd voor jezelf, voor je huis, vrienden, familie en het is een stuk beter voor de natuur! De auto rijdt i.p.v. 160 km per week nu maar 40.
Van mij mag het zeker blijven!
petraaken schreef:Ik hoop dat ze bij ons dan niet gaan overschakelen naar flexibele werkplekken want virus/besmettingsgevoelig ligt dat een heel pak hoger als niemand een vast kantoor/bureau heeft. Ik zie onze poetsdames en heren echt niet alle dagen elke bureautafel en materiaal gaan ontsmetten. Ook niet haalbaar trouwens voor alle diensten om geen vaste plek te hebben.
Air schreef:ik ben eigenlijk wel benieuwd, als thuiswerken verplicht wordt door bedrijven, wat er dan allemaal vergoed gaat worden. Ik werk maar parttime maar zie toch echt sinds het thuiswerken een verhoging in mijn energiekosten bijvoorbeeld. En op dit moment werk ik aan de eettafel met een banketstaaf stoeltje.. verre van Arbo verantwoord. Het gaat bedrijven toch wel wat kosten lijkt me als ze voor iedereen voor het thuiswerken ook een Arbo geschikte plek willen creëren.
Sabbientje schreef:boemel schreef:Ik mis vooral de airco op kantoor
Ik moet zeggen. Ik momeneel ook wel.
Tot vorig jaar zat ik met iemand op kantoor die bij 30graden pas tot leven kwam, terwijl ik (en mijn andere collega) wegsmolt en we constant ruzie hadden over de airco.
Die persoon is nu weg en nu zit er iemand op haar plek die het niet zo snel koud heeft en nu mogen de ramen open en de airco aan. Een verademing.
Alleen nu zit ik thuis. Met mijn voeten op een koelelement en een natte lap in mijn nek, want hier heb ik geen airco.![]()
Enigste voordeel is dat ik nu niet op het heetst van de dag op mijn fiets hoef te stappen om naar huis te fietsen. Dus ook geen geflambeerde kont.
Tancreda4 schreef:Ja hier nog een. Het alleen zijn, slechter kunnen Concentreren. En wat mij vooral steeds meer tegenstaat nu mijn sociale leven langzaam weer wat op gang komt, is dat het thuiswerken teveel overlap heeft met m'n privé. Sterker nog, een deel van mijn privé situatie heeft vervangen. Mijn eettafel moest eruit voor een bureau, mijn werk is altijd in gezichtveld als ik thuis ben. En ik kan geen vrienden laten eten gezellig aan een eettafel. Daar word ik steeds meer shaggo van helemaal omdat het thuiswerken voorlopig de norm blijft bij ons.