s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:34

'dag Piet, kappen met deze bullshit anders gaat er een screenshot naar de baas. :)'

alice0cullen

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:40

En denk erom met dure cadeaus, straks verwacht hij er wat voor terug, want hé hij heeft je toch 100 euro gegeven. Je zal niet de eerste zijn waarbij ik dit zie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:54

Plaatje van een rood stoplicht terugsturen.
En anders inderdaad naar leidinggevende stappen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:54

Hutcherson schreef:
'dag Piet, kappen met deze bullshit anders gaat er een screenshot naar de baas. :)'

Of een screenshot in een groeide op met alle collega's!

Ik zou het nog een keer duidelijk aangeven en vervolgens naar je baas gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:56

Wat is je hele probleem met het blokkeren van die kerel? Hij is 'slechts' je collega he, je hebt geen enkele andere verplichting naar hem en al helemaal niet in je vrije tijd.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:09

Stuur m een appje terug met, ik wil alleen apps van jou die ik onze baas ook kan laten zien... collega's en niets meer... Inperken die hap, elke keer dat hij over jouw grens heen gaat is teveel. Wat denkt hij wel....

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:16

Je zei ook dit: let wel op: in 'het echt' doet hij dit dus niet, dan maakt hij wel een grapje over mijn kont of als het bandje van mijn hemd afzakt, wat ik al zeg ik kan wel wat hebben, zulke dingen zouden andere collega's ook kunnen zeggen. verder heeft hij mij ook nooit seksueel aangeraakt of iets in die richtingen.
de andere collega's denken dat hij en ik beste vrienden zijn en noemen mij dan ook wel zijn vriendin, grappig, kan ik wel waarderen. als mijn machine een storing heeft of er is iets mis vraag ik ook altijd hem. maar waar kan ik nu de grens trekken?

Denk dat je dit dan ook moet afkappen, want dat vind je dan wel grappig.. Dus daarin dan ook duidelijk zijn, mannelijke collega´s hoeven geen grapjes over je kont of je afzakkende bandje te maken.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:51

Ik krijg vreselijk de kriebels van dit soort praktijken.
Hij probeert je volgens mij gewoon te groomen.
Door altijd maar voor je klaar te staan en je overal mee te helpen hoopt ie dat je toe gaat geven, want hij doet immers zooooooooveel voor je, dus manipulatie ten voeten uit.

Het feit dat hij wil weten of je vriend in de buurt is, of waarom hij dit niet mag doen doet bij mij echt alarmbellen rinkelen hoor! Iemand van zijn leeftijd behoort dit dit weten en het feit dat hij toch door gaat, geeft aan dat hij al flink van het padje af is.

Echt meid, bagatelliseer zijn gedrag alsjeblieft niet, hij is respectloos en in mijn bescheiden opinie, gewoon een engerd!

Geef hem een laatste waarschuwing, benoem daar in dat wat hij ziet als flirten, jou (naast ongepast) ook een ongemakkelijk gevoel geeft en dat je simpelweg geen interesse hebt in hem.
Geef aan dat je hem anders blokkeert en dat je het gaat melden bij je baas. Ga vooral niet in op de vraag waarom, aangezien hij ook geen gehoor geeft aan jou om er mee op te houden. Het moet gewoon een eenzijdig bericht worden.

Laat je ook alsjeblieft niet leiden door gedachtes als, ik wil onze werkrelatie graag goed houden en wat als er gesodemieter van komt op de werkvloer..... Onthoud dat jij niet degene bent die dit veroorzaakt, maar hij!

Recht voor de raap ermee ;)
En oja, bewaar je app-geschiedenis voor de zekerheid.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:06

Je kunt ook iets zeggen in de trand.

Hooi Henk, aangezien ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik dit soort berichten niet kan waarderen. Dit soort berichten ben ik dus niet van gediend. Hierbij heb ik besloten onze gesprekken alleen tot en op het werk te beperken. En zal ik deze berichten dan niet meer beantwoorden en desnoods blokkeren

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:21

Ik heb vorig jaar ook sexueel getinte berichten gehad. Notabene van een klant!

Direct gemeld bij mijn manager. Ik heb die griezel geblokt op whatsapp. Flikker maar op met je gore gelul! :')

Dus, melden en blokken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:27

Dat is makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat als TS nog met Henk moet werken ze niet echt zit te wachten op een dramatisch einde van hun samenwerking. Daarnaast, ze mag hem ook graag op het werk. Toch? Henk moet dus gewoon even niet zo smerig doen en dat moet TS hem gaan zeggen, en goed ook.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:34

Blokkeren op whatsapp en verder puur zakelijk houden. Meer dan irritatie voegt hij niet toe aan jouw privéleven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:36

JJ4 schreef:
Ik krijg vreselijk de kriebels van dit soort praktijken.
Hij probeert je volgens mij gewoon te groomen.
Door altijd maar voor je klaar te staan en je overal mee te helpen hoopt ie dat je toe gaat geven, want hij doet immers zooooooooveel voor je, dus manipulatie ten voeten uit.

Het feit dat hij wil weten of je vriend in de buurt is, of waarom hij dit niet mag doen doet bij mij echt alarmbellen rinkelen hoor! Iemand van zijn leeftijd behoort dit dit weten en het feit dat hij toch door gaat, geeft aan dat hij al flink van het padje af is.

Echt meid, bagatelliseer zijn gedrag alsjeblieft niet, hij is respectloos en in mijn bescheiden opinie, gewoon een engerd!

Geef hem een laatste waarschuwing, benoem daar in dat wat hij ziet als flirten, jou (naast ongepast) ook een ongemakkelijk gevoel geeft en dat je simpelweg geen interesse hebt in hem.
Geef aan dat je hem anders blokkeert en dat je het gaat melden bij je baas. Ga vooral niet in op de vraag waarom, aangezien hij ook geen gehoor geeft aan jou om er mee op te houden. Het moet gewoon een eenzijdig bericht worden.

Laat je ook alsjeblieft niet leiden door gedachtes als, ik wil onze werkrelatie graag goed houden en wat als er gesodemieter van komt op de werkvloer..... Onthoud dat jij niet degene bent die dit veroorzaakt, maar hij!

Recht voor de raap ermee ;)
En oja, bewaar je app-geschiedenis voor de zekerheid.

Helemaal eens met jou eens.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:43

Jij hebt een grens, de grens is het moment waarop jij je niet fijn voelt bij een opmerking. Voor iedereen is die grens anders en je hebt hem de jouwe al meerdere malen verteld. Hij is zeker bezig met seksuele intimidatie, hij is (meermaals!) over je grenzen heen gegaan en stopt niet. Ik wil dat je je dit heel goed in de oren knoopt: Het maakt niets uit hoeveel goede dingen hij voor je doet, hoe hij je geholpen heeft en wat niet meer, je bent hem echt niets schuldig.

Eigenlijk is hij gewoon aan het manipuleren door je op het werk goed te laten voelen, maar je via Whatsapp te intimideren. Ik zou echt zeggen dat je op de werkvloer het heel fijn vind om met hem te werken, maar dat je nu al meerdere malen hebt aangegeven dat je zijn Whatsappjes niet wilt. En indien hij niet stopt, je genoodzaakt bent het tegen je baas te zeggen. Dan heb jij hem een laatste flinke waarschuwing gegeven en ligt zijn lot in zijn eigen handen. En voel je je er absoluut niet schuldig over, genoeg is genoeg.

Helaas heb ik ook ervaring met dit soort acties. Vaak gebeurd het op zo'n geniepige manier dat je niet zeker weet of het echt zo bedoeld is of denkt dat jij niet duidelijk was. Ik denk er nu nog wel eens aan terug en heb er spijt van dat ik er toen niets mee gedaan heb. Ik wens jou niet hetzelfde toe.

Edit. Ik zou trouwens ook zeggen dat je de opmerkingen op werk ook niet meer wilt over je kont etc. Dit om het simpel te houden en hem geen kier te geven om toch dat soort opmerkingen te blijven maken.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:56

Ik weet niet waar je werkt, maar bij mij zou deze persoon allang z’n baan kwijt zijn met dit gedrag.
Zelf wel ik ook in een mannenwereld en zeker in het begin durfde ik niet echt voor mezelf op te komen.
Tot ik op den duur een afspraak had en er voor de zoveelste keer een opmerking werd gemaakt (niet eens een seksueel getinte opmerking, maar wel over dat ik een jonge vrouw ben) en toen heb ik gevraagd hoe meneer het zou vinden als hij 7x per dag te horen krijgt dat zijn kale kop en bierbuik zo leuk zijn.
Daarna heb ik nooit meer een opmerking gehad, is geloof ik snel door t bedrijf gegaan :’)

Je komt erg jong over TS, bespreek dit gedrag met je leidinggevende zodat die de juiste stappen kan nemen als je dat zelf niet durft. Zorg dat er sowieso iemand van het bedrijf is ingelicht voordat jij als zwart schaap wordt afgebeeld.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:56

Screenshots maken en zeggen dat als hij niet ophoudt met die dingen, je ze naar de baas gaat sturen, en dat dan ook echt doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:09

In je beginpost noem je Henk een superfijne vent, maar dat is hij dus absoluut niet.
Hij gaat doelbewust over je grenzen heen. Ik krijg hier ontzettend de kriebels van.
Inderdaad stevig in je schoenen staan en hem duidelijk maken dat je screenshots naar de baas stuurt als hij niet ophoudt!
Pfff, wat een engerd zeg.

Oh ja, en idd blokkeren op Whatsapp. Ja, dat kun je wel degelijk maken en is bij dit soort types echt nodig!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:15

Ik heb ook in een mannenwereld gewerkt jaren terug (wegenbouw) maar dat het een 'mannenwereld' is zegt niet dat dit oké is en dat je het moet toelaten. Dit is niet oké.

Simpel zat. Je appt of mail hem terug (of je neemt 't gesprek op) dat dit de laatste keer is dat je waarschuwd. Dat je dit niet wil en enkel nog zakelijk contact met hem wilt hebben. Als hij dit niet kan ga je melding maken seksuele intimidatie bij niet alleen je baas maar ook bij de politie. Eigenlijk kan je dat nu al doen gezien je al eerder nee hebt gezegd maar uit je post maak ik op dat je 't liever anders oplost.

Punt is dat dit gewoon seksuele intimidatie is en hij dik verkeerd bezig is naar jou. En 'mannenwereld' is echt geen goedpratend excuus voor zulk gedrag. En als je bang bent respect te verliezen van je collega's dan kan ik je zeggen dat de meeste mannen liever zien dat je je niet laat kleineren door een mannelijke collega al dan niet in 't zelfde bedrijf.

Ik heb 't geluk gehad dat ik in m'n werk toendertijd altijd toffe collega's heb gehad. En ja daar is ook wel eens wat verkeerd gevallen, maar ik heb altijd op z'n minst dikke excuses gehad en altijd ook respect en steun can collega's.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 02:21

Giolli schreef:
Dat is makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat als TS nog met Henk moet werken ze niet echt zit te wachten op een dramatisch einde van hun samenwerking. Daarnaast, ze mag hem ook graag op het werk. Toch? Henk moet dus gewoon even niet zo smerig doen en dat moet TS hem gaan zeggen, en goed ook.

Nou hier denk ik toch wel ff heel anders over. Dit is ook wat ik bedoelde met laat je niet leiden door angst voor een verstoorde werkrelatie. Deze is namelijk al verstoord en dramatisch geworden door zijn toedoen. Een einde hier aan maken is volgens mij juist het antwoord hierop.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 03:35

Giolli schreef:

Sorry, maar waar trek je dan een grens? TS heeft meermaals een grens aangegeven naar haar collega en hij luistert niet. Dan moet hij maar consequenties aanvaarden van zijn gedrag :x

TS, blokkeer Henk en laat het gesprek vanaf je telefoon lezen aan je leidinggevende of vertrouwenspersoon. Een screenshot kan gezien worden als gemanipuleerd, hoe slecht ook. Dit gedrag is onacceptabel en gaat verder dan een "mannengeintje" op het werk. Ik snap dat het misschien een lastige stap is omdat je geen verstoorde werkrelatie wil, maar dit is absoluut geen normale werkrelatie! Jouw werkgever dient je klacht serieus te nemen en hier iets mee te doen, doen zij dit niet dan zou ik serieus wel overwegen om een andere baan te zoeken.

Ik werk zelf ook in een mannenwereld en heb meestal de grootste bek van allemaal, maar er is er hier geen 1 van mijn collega's die over de schreef gaat. Ook bij de 2 andere dames flikken ze het écht niet.

Heb wel 2x met intimidatie door externe klanten meegemaakt; eentje direct aangegeven bij mijn leidinggevende omdat hij wel op onze bedrijfspayroll staat (en hij staat bekend om dit gedrag) en de tweede persoon 2x zelf verbaal flink aangepakt en daarna zijn baas op de hoogte gesteld. De tweede is in ieder geval wel ontslagen destijds, dankzij camerabeelden die aantoonden wat hij probeerde. De eerste is er met een OW van af gekomen en is nu poeslief.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 03:55

Ik zou hem er op wijzen dat je niet gediend bent van zijn opmerkingen op die manier en meerdere dingen vervelend vind oa ook de overdreven cadeaus. En dat hij je vader had kunnen zijn en je niet meer in hem ziet dan normale werkvriendschap. Vraag hem eens direct of hij verliefd op je is? En mocht dat allemaal niet helpen zeg hem dat je hem vanaf nu blokkeerd op de app en op de werkvloer bij die opmerkingen gewoon negeren en weg lopen. Ook dat andere je zijn vriendin noemen komt ergens vandaan. Ik zou er duidelijk op reageren anders wordt het net te blijvend. En als hij dingen niet terug wil aannemen gewoon bij zijn spullen leggen of machine. Niet houden...of gewoon weer weg geven onder zijn neus aan andere collega

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:04

Ik snap niet dat TS het waardeert dat anderen haar "zijn vriendin" noemen. Ik zou daar zelf niet blij mee zijn als ik TS was geweest.
Het geeft ook al aan hoe verstoord de werkrelatie tussen haar en Henk is. Dit moet je helemaal niet willen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:25

Wat een nare situatie. Ik ga niet mee met de mensen die zeggen “stuur hem
Die-en-die opmerking over WhatsApp”. Dat heb je al gedaan en werkt niet. Mijn advies is:
Totaal negeren, nu voed je toch zijn gezeik door erop te reageren. Dus: blokkeren op whatsapp.
Als er iets is op het werk: een ander om hulp vragen. Niet hem.
Niets echt niets aannemen. Nog geen bos bloemen.
Ga in gesprek met de vertrouwenspersoon op je werk.

Geef de man 0 gelegenheid om vat op je te krijgen. Ga niet met hem in gesprek, hij is het niet waard. Is “ie nou helemaal gek geworden? Vieze ouwe vent!

Blijf sterk staan. Het is rot, maar je kan dit!

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 06:27

"Henk" heeft zelf een vriendin, een buitenlandse vrouw die wel NL spreekt maar redelijk gebrekkig, zij heeft op een gegeven moment zijn gesprekken met mij gelezen en is hier (en terecht!) Heel boos om geworden op hem. Ik vind het sneu voor haar dat ze niet alles begrijpt, omdat het veel al plat geschreven is. Maar deze mevrouw zegt ook tegen hem zij is jou schatje he? Gisteravond heb ik hem voor de laatste keer gezegt dat ik dit niet wil, dat het niet kan. (Iets anders omschreven maar wil het nirt letterlijk neerzetten hier). Hierop andwoord hij in eerste instantie van wie dat niet mag, waarop ik weer andwoord dat het van mezelf komt. Vervolgens zegtie dat hij het niet meer snapt en het wel aan hem zal liggen, hierop app ik een mini uitleg dat het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen is & het allemaal duidelijk genoeg is waarop hij zegt: jij maakt te veel in mijn los , dat weet jij ook wel , en dan word ik un bietje en dan is het weer zo wijdt dan floep ik er alles uit meid , ik weet ut verrekte goed maar ja !

Dus met ik weet het verrekte goed kan ik opmaken dat de boodschap in iedergeval binnen is gekomen toch?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:30

Sorry ts, maar dit is geen leuke collega, dit is iemand die jouw grenzen niet respecteert en jou ook niet als collega respecteert. Want iemand die je als collega en als medewerker ziet daar ga je niet zo mee om. Dus dat moet je heel snel uit je hoofd zetten!! Dit is iemand die denkt dat hij kan bereiken wat hij wil met dure cadeaus en apjes. En wat jouw gevoelens daarbij zijn vindt hij niet belangrijk. Voor mij zou dit echt een rode vlag zijn, want als hij jouw grenzen op Whatsapp niet respecteert gaat er een moment komen dat hij het irl ook niet meer doet en dat moet je echt zien te voorkomen. Stop alle ‘cadeau’s’ die je van hem gehad hebt in een doos, zet die op zijn bureau en spreek hem aan met de woorden: Henk, dit is niet de manier waarop wij als collega’s met elkaar omgaan, ik wil geen cadeaus en apjes (anders dan werk gerelateerd) meer ontvangen. Krijg ik die wel dan ben ik helaas genoodzaakt om die met het management te bespreken. En zorg er in godsnaam voor dat je niet alleen bent met die kerel, hij ziet jouw nee op whatsapp al niet, dus ws als je nee zegt irl al helemaal niet.