Zijn er verder geen plekken in Groningen waar je zou kunnen blijven hangen voor de lessen buiten de universiteitsgebouwen? (starbucks, of ander cafe met internet, openbare bibliotheek?). Anders vraag gewoon voorleggen aan de uni, zeggen dat je wel de lessen moet volgen, maar dat je niet op kamers woont, en je dus een plek nodig hebt op de uni om dat te doen. Bij ons op de uni (Gent), kunnen studenten een statuut aanvragen, en zij krijgen dan een vaste plek toegewezen ergens op een locatie geregeld vanuit de uni waart ze online onderwijs kunnen volgen.
Citaat:
Nu wordt aangeraden om toch op kamers te gaan vanwege dat het logistiek niet mogelijk is om rekening te houden met reistijd tussen enerzijds de online theorie en de live praktijk.
Betreffende dat: tsjah ik kan mij voorstellen dat een universiteit geen rekening gaat houden met het feit dat mensen +60 minuten reistijd hebben. Inroosteren van practica groepen die nu al vaak verkleind door moeten gaan + roosteren van allerlei online activiteiten is ook niet allemaal evident, en normaal wordt er ook niet gekeken dat alles vlekkeloos op elkaar aansluit. De ene keer is het haasten tussen practicum om op tijd in de les te zitten, de andere keer zit er 2 uur tussen de laatste les en ene practicum (allez bij mij dan he).
Ik denk dat je finaal hier als student toch zelf voor verantwoordelijk gaat zijn, waarbij je in eerste instantie het probleem voorlegt aan de uni, en kijkt of zij jou een oplossing kunnen bieden, en anders toch moet gaan kijken naar andere oplossingen. (air-bnb, couch surving, tijdelijke kamer huren van iemand die op uitwisseling is, of gewoon kijken naar mogelijkheden om een studieplek in groningen te vinden voor overdag)
Edit, ik zie dat TS voor het laatst 15 dagen geleden hier heeft gereageerd, heb je al wat gehoord van de uni over eventuele mogelijkheden?
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 30-07-20 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt