Altijd voor HBO gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:52

Nadat ik met mijn hbo opleiding was gestopt wist ik niet welke weg ik op wilde dus ben gaan werken. Na een paar jaar kon ik via mijn werkgever een mbo 4 opleiding volgen en had zo dus toch een diploma. Later ben ik nog een vakopleiding gaan volgen om mij om te scholen.
Bij mijn vorige werkgever was het ontbreken van een hbo diploma reden om geen verdere promotie te kunnen krijgen, nu zit ik bij een andere werkgever die naar de juiste persoon op de juiste plek kijkt i.p.v. naar papieren.
Op mbo niveau zijn er veel banen beschikbaar en zeker mensen die met hun handen willen werken worden over de hele wereld wel gevraagd. Het salaris zal soms lager zijn maar dat wil niet zeggen dat je enkel een bijstand salaris kan hebben :) ik denk dat salarissen op mbo zo tussen de 1500-3500,- gemiddeld p maand liggen, met uitschieters omhoog en omlaag.
Is je droom echter een grote boerderij met veel hectare grond, is dat voor veel mbo functies wel te hoog gegrepen qua hypotheek.

Weet je wat je wilt worden en kan je daar een bijbehorende hbo studie voor volgen, zou mijn advies zijn die route te doen. Maar ligt dat vak “beneden niveau” heb je kans dat je niet wordt aangenomen omdat bedrijven denken dat je maar kort zal blijven/te slim/te duur bent.