Marie_Anne schreef:mar_fay schreef:Zelf gebruik ik overigens een ligfiets, daarmee kun je hoge snelheden halen omdat je aerodynamischer bent dan met een gewone fiets. Voor mij resulteert dat in 15km in 30 minuten (met Nijmeegse berg/flinke heuvel ertussen) en dan doe ik vrij rustig aan. Mocht dat je wat lijken dan kun je altijd eens naar een ligfietswinkel (bijvoorbeeld Elan in Nijmegen) gaan om er een paar uit te proberen. Als je daar interesse in zou hebben dan mag je me ook pb'en
Ik vind ligfietsen zo laag en zou bang zijn dat ik niet gezien zou worden, terwijl je ook nog een stuk harder gaat dan andere fietsen. Heb je daar geen last van?
Nee, absoluut niet. Ik heb een ligfiets met twee 24 inch wielen, dus ik lig hoog. Eerder had ik twee kleine wielen, maar ik had een knaloranje, fluorescerende vlag op 1.70m, dus dat was ook goed zichtbaar, ook boven de meeste heggen uit. Je moet weliswaar goed opletten, maar dat heb je ook op een elektrische fiets. Mensen schatten namelijk je snelheid vaak niet zo goed in. Er zijn genoeg ligfietsen tweedehands beschikbaar (en dat zou ik je in eerste instantie ook aanraden, want het is wel even wennen en het is qua prijs ook beter te doen), maar een nieuwe ligfiets kun je praktisch bijna zelf samenstellen. Grote wielen/kleine wielen/een groot wiel achter en een klein wiel voor, alles kan. Je bent nog bovendien steeds hoger dan het gemiddelde kind (van ca. 8 jaar) op een fiets en daar moet een bestuurder ook op letten.
En tot slot: alles went. Ik zou het je wel vooral aanraden als je lange stukken moet fietsen, dus juist lange fietspaden. Als je om de haverklap stoplichten hebt, dan is het waarschijnlijk geen succes, want snelheid maken kost iets langer dan met een stadsfiets.

) mijn beste aankoop sinds tijden. Er zijn al NIU rijders die inmiddels 22000 km op de teller hebben staan.