Vakantiegeld 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:17

Een zadel voor mijn paard. Ik rijd western en Joy is 4, dus ik moet wel wat achter de hand hebben. :=

Alles wat overblijft (als er iets overblijft) gaat op mijn spaarrekening voor (ik hoop) de wintersport vakantie. Of misschien, heul misschien, een weekje naar de zon in de herfst. Maar dat is meer een utopische gedachte op dit moment :\

Ik ben overigens heel blij dat ik überhaupt vakantiegeld krijg. Vind het zo triest dat er mensen zijn die het moeten inleveren, of inderdaad zzp-er zijn en nu dreigen failliet te gaan... pfff echt heftig! :(:) Y;(

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:31

Ons vakantiegeld gaat naar een eigen paard. Als er iets overblijft wil ik nog een robotstofzuiger.

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Vakantiegeld 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:35

Vakantiegeld gaat deels naar de spaarrekening en deels de Ikea.

We wonen hier nu bijna 9 jaar en zijn wel toe aan wat anders, dus we gaan wat nieuwe meubels kopen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:38

Een nieuwe kledingkast kopen :j In januari gestart bij een nieuwe werkgever dus de vakantiegeld pot zal niet zo groots zijn dit jaar helaas :(

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:40

Mijn vakantiegeld gaat op, om samen met de belastingteruggave een andere auto te kopen.
Wil graag een Chevrolet Trailblazer die ik heb gezien en hoop dat die er nog is als ik mijn vakantiegeld gestort wordt (belasting heb ik net terug gehad).

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:41

Nog geen idee eigenlijk. Misschien toch op vakantie. En anders....?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:41

Onze vakantie over 3 weken is eindelijk geannuleerd (werd steeds volgehouden dat het wel doorging).
Dus we houden het vakantiegeld gewoon apart voor een volgende vakantie

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:42

Ik investeer het altijd in een klus die gedaan moet worden in en rond het huis. (daar horen bij mij ook de paarden bij met hun verblijven)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:46

Gimme_Joy schreef:
Een zadel voor mijn paard. Ik rijd western en Joy is 4, dus ik moet wel wat achter de hand hebben. :=

Alles wat overblijft (als er iets overblijft) gaat op mijn spaarrekening voor (ik hoop) de wintersport vakantie. Of misschien, heul misschien, een weekje naar de zon in de herfst. Maar dat is meer een utopische gedachte op dit moment :

Ik ben overigens heel blij dat ik überhaupt vakantiegeld krijg. Vind het zo triest dat er mensen zijn die het moeten inleveren, of inderdaad zzp-er zijn en nu dreigen failliet te gaan... pfff echt heftig! :(:) Y;(

Het moeten inleveren mag overigens niet (zomaar). Het is geld waar je recht op hebt en wat gewoon bij je salaris hoort. Je werkgever mag je vragen of je het afstaat (en jij kunt nee zeggen), maar mag het niet zomaar niet betalen. Vakantiegeld kreeg je vroeger ook niet apart uitbetaald, maar omdat het voor veel mensen lastig is om het maandelijks opzij te zetten, zijn ze het op een gegeven ogenblik apart gaan uitbetalen.

Ik krijg mijn vakantiegeld maandelijks dus helaas geen leuk 'extra' potje deze maand. Mn vriend zn vakantiegeld gaat denk ik naar ons nieuwe huis, we krijgen over 4 weken de sleutel en stiekem willen we toch wel een nieuwe eetkamerset en dat hadden we niet in ons budget opgenomen oorspronkelijk.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:49

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:55

CecileDV schreef:
Vakantiegeld kreeg je vroeger ook niet apart uitbetaald, maar omdat het voor veel mensen lastig is om het maandelijks opzij te zetten, zijn ze het op een gegeven ogenblik apart gaan uitbetalen.

Heel vroeger kreeg men vakantiebonnen die men in kon ruilen voor betaalde vrije dagen en/of geld.
Vanaf de jaren 60 (toen iedereen een bankrekening had) en de regering vakantiegeld verplichtte, spaarde de werkgever dit geld.

Juist de laatste 15-20 jaar zie je dat vakantiegeld steeds vaker maandelijks gegeven wordt, vooral bij vakantiekrachten en werknemers met een zeer klein contract, is dat al jaren gemeengoed.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:01

Wij waren dit jaar toch al niet van plan om op vakantie te gaan, dus dit jaar gaat mijn vakantiegeld op aan een nieuw jaar aan paardenopleidingen en aan het overnemen van mijn lease-auto.

MarliesV
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:03

Hier gaat alles op de spaarrekening.

We wouden dit jaar low budget kamperen in Europa en dan volgend jaar naar de Usa.

Dat eerste wordt vervangen door hopelijk een week naar de zon in Januari. En we hopen dat de Usa dan volgend jaar wel door kan gaan.
⚠️ MarliesV kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:03

wij hebben sinds enige tijd een maandelijks keuzebudget (25% extra salaris) waar dus je vakantiegeld, 13e maand enzo in zit en die je maandelijks uit kan betalen of er extra verlof van kan kopen, of opsparen en 1 of 2 x per jaar uit betalen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:04

Ik ging het apart zetten voor mijn afstudeerfeestje. Dat heb ik evengoed gedaan maar dan voor wat langer :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:22

Ik krijg vakantiegeld van mijn vorige werkgever, geen idee hoeveel het is maar het gaat eerst in mijn privé potje waar ik vakanties en andere dingen van betaal. Misschien laat ik het lekker staan en ga er volgend jaar luxe van op vakantie. Zal dit jaar wel niets worden denk ik.

Auto onderhoud is al geld voor, DA kosten heb ik niet (klopt af, katten zijn gezond maar er is een potje voor) al mijn apparaten doen het ook nog (klopt weer af) dus ik zou het gewoon lekker kunnen spenderen aan wat ik wil.

Switch wil ik idd ook nog maar spullen voor mijn fotografie hobby wil ik ook. :+

Keuzes.... :D

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:24

Ik mag mijn vakantiegeld mooi weer afgeven aan de belastingdienst dus houd er zelf bar weinig aan over. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:28

Seraphia schreef:
Ik mag mijn vakantiegeld mooi weer afgeven aan de belastingdienst dus houd er zelf bar weinig aan over. :')

Daar kreeg ik ook geld van terug en staat ook op mijn privé potje. :D

Wel klóte voor jou. :(:)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:30

Oh man, ik heb een heel lijstje aan dingen die ik van mijn vakantiegeld ga kopen hahaha. Wel leuk om te lezen wat andere mensen ermee gaan doen dit jaar!

Bij mij staat stipt op 1: een nieuwe Ipod met 128gb ruimte. <3

Daarnaast kan ik ook nog wel een nieuwe singel en cap gebruiken voor bij mijn springset.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:45

Ik heb het bijenhuis leeggekocht, nieuwe spaarkast, zesramer en benodigheden voor raampjes. Nu ben ik helemaal compleet om te imkeren.

Verder nog een beetje naar de belastingdienst, een online bierfestival en de spaarrekening. Zodat hopelijk de Nepal vakantie volgend jaar afgemaakt kan worden, mits we weer mogen reizen :')

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:56

Seraphia schreef:

Ja, hier ook. Nog geen blauwe envelop gekregen dus ik kan nu nog even verlangend naar het geld op de rekening kijken tot ik het weer in kan leveren :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:11

sharoontje schreef:
Autumnn; :') _/-\o_

Mama3; Welke sport doen jouw kinderen?

Turnen, hockey en tennis. Turnen en tennis in de selectie, de nodige uren per week. Een pony was goedkoper geweest, zelfs in de randstad. Maar goed, ze hebben het leuk.

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:42

Op de spaarrekening gezien ik mijn zonvakantie en stedentrips maar oversla dit jaar.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:46

Op de spaarrekening, aangezien ik voor een nieuw paard spaar. En daarnaast verdeel ik het over potjes voor toekomstige uitgaves zoals eigen huis en een andere auto.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:51

Heb een zadel besteld, wat hopelijk eind juni geleverd wordt. Tot die tijd kan het mooi op de spaarrekening staan.