Langdurig ziek, vakantiedagen, transitievergoeding, iva etc.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:34

daffodil schreef:
_Carien schreef:
Volgens mij heb je te maken met een grote organisatie te maken TS? Dan goed uitzoeken wie hier met jou over kan sparren en besluitvorming heeft, het liefst de casemanager die het re-integratie dossier beheert.

Ja klopt.....en casemanager is ook al een goeie vraag, ze is van hot naar her geschoven. Herstel danwel reintegratie is 100 procent uitgesloten. Mijn zusje is opgegeven, heeft een inoperabele uitgezaaide baarmoederhalstumor. Eigenlijk dachten we dat ze dit jaar al niet zou halen maar het gaat nog niet eens zo verkeerd eigenlijk op dit moment. Geeft ons wat tijd om zaken te regelen.

Ik kan wel echt wat met jullie antwoorden. Die IVA aanvraag lijkt dan ook wel de meest handige oplossing. Ik ga eens kijken of ik een contactpersoon kan vinden binnen haar organisatie die met mij daarover kan en wil sparren.

Mijn zusje zelf is niet in staat met haar bedrijf te communiceren en dat begrijp ik wel gezien de manier van communicatie naar haar toe. En eerlijk hoor, ze is wat bijzonder maar goed dat zijn er meer. Ze is goed in haar werk maar communicatief wat moeizaam. Daar heb ik dan weer iets meer van meegekregen :D :D :D

Als ik je een tip mag geven zou ik enkel bij de casemanager aangeven dat jullie graag de bedrijfsarts willen spreken om een vervroegde IVA aan te vragen en hoe dit te onderbouwen vanuit behandelende sector. Zorg dat de medische informatie enkel komt waar deze hoort;de verzekeringsarts van het UWV en je bedrijfsarts.
IVA is een gezamenlijk belang, probeer die te zoeken met de werkgever. Sterkte!

daffodil

Re: Langdurig ziek, vakantiedagen, transitievergoeding, iva etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:20

Ik kreeg zojuist keurig antwoord.

Ze kan 257 uur uit laten betalen. Dat is dus wel echt serieus geld. Bij wijze van coulance betalen ze dan ook haar opgebouwde levensfase uren uit, normaal kun je die opnemen bij een sabbatical ofzo. Dat is wel echt netjes.

Pensioenpremie wordt nog uitgezocht, dat zou namelijk echt veel schelen als ze naar die 70 procent gaat. ORT wordt idd ook aangepast bij teruggang naar de 70%.

Iva genoemd en ik heb nu een belafspraak op 4 juni met hun verzuimadviseur. Hopelijk kom ik daar dan wat verder mee want ik denk inderdaad dat we dat traject maar ingaan. Lijkt mij wel het meest verstandig.

MarliesV
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:22

Fijn dat in ieder geval er goed meegedacht wordt en dat de uren zo netjes wordt opgelost.

Ik hoop voor jullie dat je zusje nog even kan genieten van dat geld, of dat ze er een mooie bestemming aan kan koppelen.
Geld is fijn, maar helaas koop je er geen gezondheid mee.
⚠️ MarliesV kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:24

Klopt MarliesV, dat is ook echt zo maar het kan haar wel wat lucht en ruimte geven om het voor zichzelf zo aangenaam mogelijk te maken.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:46

Ik heb alleen bij mijn laatste werkgever een klein pensioen opgebouwd.
Door dat pensioenfonds krijg ik nu maandelijks een aanvulling op mijn wia.
En is mijn inkomen bijna 100% (zij betalen mij tot aan mijn pensioen 150 euro per maand netto)

Maar dat is natuurlijk alleen als er een pensioen opgebouwd werd/word.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:48

Nickolay schreef:
En is mijn inkomen bijna 100% (zij betalen mij tot aan mijn pensioen 150 euro per maand netto)

Kijk, maar dit zijn mooie berichten. Ze werkt er al 12,5 jaar dus die heeft wel wat opgebouwd.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:57

daffodil schreef:
Nickolay schreef:

Kijk, maar dit zijn mooie berichten. Ze werkt er al 12,5 jaar dus die heeft wel wat opgebouwd.

Ik zit nu sinds feb 2016 in de Wia en het is met terug werkende kracht uitbetaald. Ik wist er toen niet van, maar kreeg na 3 jaar een brief van het pensioenfonds dat ik er misschien recht op had.
Ze betalen nu zelfs per maand meer als dat ik straks als echt pensioen krijg.
Ik heb namelijk pas 1800 euro bruto per jaar pensioen opgebouwd.