Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
brokjes schreef:Ik zou er dan zeker niet mee doorgaan..
Per februari en september starten een heleboel mbo opleidingen. Zeker in de zorg zijn er super veel leerwerk trajecten. Je kunt instellingen in jouw buurt daarover vragen, en meestal hebben zij zelf al op hun site een kopje werkend leren.
@verootjoo, dat geldt niet voor mensen met al een HBO diploma. Want dat kost hen dan veel geld. Enige optie is volgens mij gewoon beginnen op mbo4 en je krijgt vanzelf wel meer taken als je goed bent.
mirtedl schreef:Ik ben net gestart met de opleiding tot operatieassistent!
Veel mensen op de academie die zich laten omscholen tot operatieassistent/anesthesiemedewerker.
Mocht je daar interesse in hebben zeker de moeite waard om in te verdiepen
. Ik ben wel iets jonger en heb al een vooropleiding + werkervaring in de zorg, maar er zitten een hoop in onze groep die 30+ zijn en hiervoor totaal iets anders hebben gedaan.
Toffeltje schreef:Ik ben zelf bezig met een omscholingstraject tot software ontwikkelaar van Make IT Work. Je hebt dan eerst een half jaar heel intensief les en vervolgens ga je een half jaar (betaald) aan de slag bij een werkgever.
Ik miste ook de uitdaging op mijn werk, en volgens mij heb ik het nu wel gevonden. Tot nu toe vind ik het ontzettend leuk! Leeftijd is hierbij gelukkig geen issue. Het grote voordeel van dit traject is dat je in een relatief korte tijd omgeschoold wordt.
Ceffyl schreef:Allemaal hele fijne tips, dank daarvoor! Veel van die operatie/radiologie/anesthesie- assistentes daar vragen ze dus natuurkunde in je pakket voor en dat heb ik niet gehad. Er staat bij veel dat je dan ook niet hoeft te reageren, al vraag ik me af hoeveel ik me daarvan herinnerd zou hebben na 20 jaar![]()
Overheid lijkt me ook heel leuk. Ja wat net al werd gezegd, het is een goede tijd voor een switch. Er zijn banen te kort, dus werkgevers kunnen de ideale kandidaat krijgen die helemaal qua opleiding en ervaring in het plaatje past. Ik kom niet eens door de brievenrondes hierdoor.
Maar het is een kwestie van volhouden. Was gewoon erg benieuwd hoe anderen in een vergelijkbare situatie dit hebben gedaan.
Ceffyl schreef:Allemaal hele fijne tips, dank daarvoor! Veel van die operatie/radiologie/anesthesie- assistentes daar vragen ze dus natuurkunde in je pakket voor en dat heb ik niet gehad. Er staat bij veel dat je dan ook niet hoeft te reageren, al vraag ik me af hoeveel ik me daarvan herinnerd zou hebben na 20 jaar
Ceffyl schreef:Ik wil tussen de mensen zijn, iets betekenisvols doen.
Ik zag een functie van parkbeheerder bij de Hortus in Leiden. Zoiets lijkt me ook gaaf. Ben alleen te bang voor spinnen en beestjes voor die functieMaar met mensen werken, of dingen regelen, dat vind ik leuk.
Edit: bedankt trouwens voor de tips, het meedenken en de ervaringen. Het is gewoon een lastige kwestie.
Nayan schreef:Toen ik aan mijn eerste Bachelor begon was biologie een verplicht vak en een aantal klasgenoten die dat niet in hun pakket hadden hebben dit met een deelcertificaat gedaan. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en geen verstand van, maar lijkt me niet dat dat nu zo'n enorm punt/kostenpost is om dat te halen? Als dat het struikelblok is en je wel eventueel graag die kant op zou willen?
Ceffyl schreef:Allemaal hele fijne tips, dank daarvoor! Veel van die operatie/radiologie/anesthesie- assistentes daar vragen ze dus natuurkunde in je pakket voor en dat heb ik niet gehad. Er staat bij veel dat je dan ook niet hoeft te reageren, al vraag ik me af hoeveel ik me daarvan herinnerd zou hebben na 20 jaar![]()
Overheid lijkt me ook heel leuk. Ja wat net al werd gezegd, het is een goede tijd voor een switch. Er zijn banen te kort, dus werkgevers kunnen de ideale kandidaat krijgen die helemaal qua opleiding en ervaring in het plaatje past. Ik kom niet eens door de brievenrondes hierdoor.
Maar het is een kwestie van volhouden. Was gewoon erg benieuwd hoe anderen in een vergelijkbare situatie dit hebben gedaan.
Ik had vanmiddag echt een breekpunt en zag het allemaal niet meer zitten, maar jullie bemoedigende berichten (ook via pb) hebben we wel weer opgepept! Er hoeft natuurlijk ook niet vandaag meteen een oplossing te zijn! Ik ga de komende dagen lekker vacatures struinen en eens wat loopbaantestjes doen en dan kijk ik weer verder. Tips en ervaringen blijven welkom hoor! Heel inspirerend tot nu toe
heel apart was dat. Maar goed als je aan 4 van de 5 competenties voldoet moet je het gewoon proberen hoor. Of anders in het thuisonderwijs bijspijkeren, ik heb dat met natuurkunde gedaan en was eigenlijk best makkelijk.
Tieneke schreef:I feel you. Ik ga niet te veel openbaar zetten, maar ik zit met een diploma in het onderwijs in een redelijk administratieve functie muurvast. Mijn leidinggevende begrijpt het, HR begrijpt het, maar echt een kans krijg ik niet. Ik heb vandaag zo even mijn 8ste sollicitatie binnen mijn bedrijf gedaan. Elke keer valt er weinig tot niets op te merken maar is er net iemand met meer ervaring, met meer kennis. Heb ook een supergoed assessment gedaan bij de vorige sollicitatie, maar omwille van interne omstandigheden ging de job naar iemand die anders die helemaal geen contract meer zou hebben zonder die job. Ik gun het mijn concullega's altijd he, maar ik word er redelijk depressief van. Ik laad me elke keer op, maar de put nadien blijkt steeds wat dieper.
Ik heb een kleine onderneming van mezelf om het geestdodend werk op te vangen. Ik kan creatief zijn, mijn eigen marketing doen, en dat brengt me wel wat. Maar het gaat dan om relatief kleine inkomsten en ik kan dit lang niet opkrikken naar iets volwaardigs. Ik weet ook niet of ik dat zou willen.
Ik weet heel goed wat ik wel en niet wil doen. En de jobs die ik zoek (loopbaancoach, gezondheidscoach, leidinggevende, welzijnsmedewerker, opleider, trajectbegeleider werkzoekenden, wie weet zelfs richting marketing of hrm) zijn dunbezaaid zonder het juiste diploma of vijf jaar ervaring. Extern ook. Of dan krijg ik van de feedback extern dat ik te ver woon, of zo...
Ik ben een creatieve generalist met heel brede interesses, met sterke communicatieve vaardigheden, coachopleidingen achter de rug, maar een job moet me uitdagen, ontwikkelen, pushen. En nu vul ik dagen met het afwerken van lijstjes en nog meer lijstjes.
Ik kreeg een aanbod eerder om freelance loopbaancoach te zijn bij een gerenommeerd bedrijf, maar aangezien mijn huidig bedrijf dit ook aanbiedt, kan ik dit niet doen omwille van concurrentie. Mijn eigen bedrijf suggereerde nota bene dit bedrijf om coaching te krijgen, terwijl het bedrijf zelf me dus een job aanbiedt...![]()
Dus diep in de put hier.