Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleen_usar schreef:Je ziet het vaak op de tv of je leest er over, mensen hebben dieren maar ze hebben geen geld voor de dierenarts. Veel dieren zijn aangeschaft in een tijd dat het financieel mee zat.Maar dan opeens zit financieel even tegen wat doe je dan?
Wegens de corona zit ik zonder inkomsten, sinds eind maart, ik hoop ik september weer wat binnen te krijgen. Gelukkig staat de shetlander van mijn dochter bij mijn paard dus betaald zei het hooi en de stalhuur. Heb jij ook in zo.n situatie gezeten, en wat deed jij toen.
moonsparkle schreef:Dan vraag ik me af hoeveel je als buffer hebt? Natuurlijk is een buffer goed, maar het kan er ook als je zuinig bent snel doorheen gaan als je geen inkomsten meer hebt, want als je maandelijkse lasten best hoog zijn zelfs zonder aparte dingen dan kan het me voorstellen dat je je gelijk zorgen gaat maken over het rond kunnen komen.
moonsparkle schreef:Misschien kun je haar wel inspireren superpony, als je zelf nooit stil zit heb je misschien wel goede ideeën, wat heb je allemaal voorbij zien komen wat je wel kunt? want voor TS is dat dus lastig op dit moment.
Fineapple schreef:Ik denk dat Superpony het goed bedoelt maar het een beetje lomp haar mond uit komt![]()
TS, sterkte in deze situatie! Er is altijd wel iets wat je kunt doen, ook zittend. Thuiswerk of Callcenter zou inderdaad een goede optie zijn. Niet het leukste werk maar je kunt er wel wat mee verdienen
superpony schreef:Hou op zeg..........Iemand pamperen werkt dus wel??
Als je nu zonder geld zit moet je iets. zo simpel is het. Als je dan met een smoes komt waarom het niet kan, wil je het niet zelf oplossen.
Maar allemaal oe en aa en zielig roepen is ook prima. Heeft TS dus niks aan.
tiwi1969 schreef:Gelukkig heb ik niet geen inkomen, wel vorig jaar 30% ingeleverd door langdurige ziekte.
Door heel strak te budgetteren lukt het om zonder tekorten rond te komen en mijn potje voor noodgevallen te kunnen bewaren.
Begin om alle inkomsten en vaste uitgaven op een rij te zetten.
Ga daar flink in strepen, zeg abonnementen op en kijk goed naar je verzekeringen. Ben je niet over- of dubbel verzekerd? De doorlopende reisverzekering terwijl je geen geld hebt om te reizen etc.
Kijk of je door minder inkomen recht hebt op toeslagen of bijvoorbeeld minima-regelingen van de gemeente.
Geef jezelf een vast (krap)budget voor eten en drinken. Schrap daarbij op loze calorieën en kies voor voedzaam en gezond eten.
Ik eet bijvoorbeeld veel van To Good to Go en bespaar zo veel op boodschappen, leuke is dat er soms best luxe producten bij zitten die ik normaal nooit zou kopen.
superpony schreef:Hou op zeg..........Iemand pamperen werkt dus wel??
Als je nu zonder geld zit moet je iets. zo simpel is het. Als je dan met een smoes komt waarom het niet kan, wil je het niet zelf oplossen.
Maar allemaal oe en aa en zielig roepen is ook prima. Heeft TS dus niks aan.