Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:53

Ik ben blij met het werk dat ik doe. Ik werk als onderwijsassistent op een basisschool. Mijn tweede jaar bij de kleuters en dat maakt het nog leuker. Momenteel volg ik een studie tot leraarondersteuner. Dat is net een beetje extra.

Nu met de corona situatie ligt mijn werk de laatste twee weken een beetje stil. Maar ik ben heel blij dat ik na de meivakantie weer fysiek met de kinderen aan het werk mag, ook al zal het nu wel heel anders zijn met (proberen) de 1,5m afstand. Dat zal met kleuters een hele uitdaging worden.

Ik heb er wel eens over na gedacht of ik wat anders zou willen doen, maar ik zou niet weten wat. Het werken met kinderen past erg goed bij mij en ik haal er veel voldoening uit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:58

Ik ben verwend. Ik heb een toffe werkgever, veilige sector (onderwijs), leuke collega's (op een uitzondering na), maar ik verveel me. Ben beleids-/kwaliteitsmedewerker en ben de rechterhand van de directeur. In de praktijk komt dat neer op veel vergaderingen bijwonen en verslaan, terwijl ik me met beleid bezig zou moeten houden. Soms voel ik me een duurbetaalde secretaresse. :o
En ja, gesprekken zijn er al geweest.

Ik kijk wel om me heen naar iets anders, maar weet niet zo goed wat. Daarom ga ik mijn droom achterna. Ik ben een digitale uitgeverij begonnen in bladmuziek. Mijn bladmuziek. Ik schrijf/componeer/arrangeer muziek voor fanfare/harmonie/brassband en flexibele ensembles in de blaasmuziek (bijvoorbeeld jeugdorkesten). Hier hoop ik in te groeien en steeds meer in te kunnen. De concurrentie is er behoorlijk, maar niet in de flexibele bezetting. Aan de andere kant weet ik ook dat dit een langdurig traject is voor ik hier van kan leven. Maar de saaiheid op mijn werk, geeft wel de mentale ruimte om dit te doen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:08

Mijn werk in de zorg, vroeger vond ik het vooral heel leerzaam.
Ik werkte hard en veel en vond de werkdruk vaak maar lastig.

Ben ook burnout geweest.
Uit die situatie heb ik geleerd nee te zeggen, dicht bij mezelf te blijven, rust bewaren.

Tegenwoordig vind ik mijn werk leuk, kan me niks leukers bedenken eigenlijk.
Wel maakt de plek waar ik werk uit, ik kom op veel plekken, maar ik kom alleen terug op plekken waar het team veilig is, waar je fouten kunt maken, waar onderling gepraat wordt, waar je feedback kunt geven en krijgen.
Zelfs in deze rare tijden met corona, is het flink bikkelen maar toch, ik ben enorm blij met mijn werk, mijn collega´s, en de clienten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:12

Ik vind mijn werk heel leuk en uitdagend. Ik geef individueel begeleiding aan kinderen met autisme (en aanverwante stoornissen). Vooral de afwisseling vind ik erg fijn, in verschillende settings. Het is ook precies wat ik wilde :P doe dit nu 3 jaar (na afstuderen)
Maar zou wel weer graag het combineren met paarden (begeleiding met inzet van paarden). Dus wanneer ik ander werk ga zoeken, ga ik in die hoek zoeken.

maras

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:28

Mijn huidige baan in de financiële sector heb ik al meer dan 20 jaar, ik heb er absoluut geen hekel aan maar dat komt door de fijne collega's, inhoudelijk vind ik het niet zo tof. Een aantal jaar geleden dacht ik dus mijn oude beroep als dierenarts assistent weer op te pakken, voor de zekerheid ook mijn baan ernaast aangehouden maar daar was de inhoud weer leuker maar de zaken er ook heen minder. Na drie jaar een dubbele baan gehad te hebben, heb ik toch besloten te stoppen als dierenarts assistent. Een jaar later begon het weer te kriebelen en ben ik de opleiding cranio sacraal therapie voor paarden gaan volgen, maar ook hier ga ik mijn werk niet van maken. Het voordeel van deze zijstappen is nu dat ik mijn baan weer waardeer, het heeft kanten die niet zo leuk zijn maar als erom heen maakt dat dan weer goed.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:30

Nu vind ik mijn werk zeker leuk :j Natuurlijk zijn er altijd mindere aspecten, maar ik vind het leuk om beleidsmatig bezig te zijn.
Mijn vorige baan was op een gegeven moment niet leuk: een aantal belangrijke mensen niet en de omgeving paste ook minder goed. Dus toen heb ik mijn conclusie getrokken en de overstap gemaakt naar mijn huidige baan.
Maar wat ik wil worden als ik later groot ben weet ik nog steeds niet :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:38

Ik vind het werk opzich wel leuk, maar de commerciele wereld komt af en toe echt mn strot uit. Ik ben (online) marketeer en als slecht gaat ben je de eerste die alle sh*t over zich heen krijgt van directie en waarop als eerst wordt bezuinigd, en als het goed gaat hoor je niks. :+

Van werkgever wisselen zal ook niet helpen, want het gaat gewoon overal zo (al ondervonden). Dus ik werk gewoon maar 30 uur per week - in de toekomst misschien nog wat minder - en probeer bepaalde dingen maar gewoon naast me neer te leggen. :z

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:42

Ja, ik kan zeggen dat ik mijn werk echt heel leuk vind. Ondanks dat ik een stapel diploma's heb en heel ergens anders voor opgeleid ben, heb ik bewust de keuze gemaakt om iets te doen waar ik gelukkig van wordt. Na mijn eerdere werk dacht ik dat er nooit meer zoiets leuks zou bestaan, maar wat een geluk: ook met deze baan zit ik helemaal op mijn plek. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:48

Ja! En ik mis het echt enorm -O-
Had nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen. Ben geen meisje-meisje, nooit met beauty bezig geweest, en nu ben ik nagelstyliste, alweer 7 jaar!
Ben een ontzettend mensen-mens, en dat is zo'n sociaal beroep wel erg prettig :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:50

Ja. Ik doe mijn werk ontzettend graag.
Na jaren eerst detailhandel erna kantoor gezeten te hebben sinds 2 jaar in de fokkerij wereld gerold met voornamelijk medisch assisteren en dit voelt als thuiskomen. Ja tuurlijk heb ik wel eens een baaldag en het is ook ontzettend afhankelijk bij welk bedrijf je werkt en overal is wel eens wat.

Nadeel is nu dat ik in het seizoen veel werk en in winter minder en dat ik nu vaak middagen/ avonden werk terwijl de kinderen (normaal gezien buiten corona) overdag op school zitten en ik dan in de ochtend thuis zit en pas thuiskom als het hun bedtijd is. 4 dagen per week zie ik ze dus ontzettend weinig, maar ik kan niet alles hebben. Voordeel is dan weer ik in de ochtend kan opruimen, poetsen en mijn eigen paarden kan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 08:59

Ik denk dus ook van misschien kan ik nu een paar jaar iets anders proberen en dan kan ik nog altijd tot de conclusie komen dat ik het niet zo slecht had of ik kan het wel proberen en misschien gelukkiger zijn, ik werk ook vijf dagen per week en dat is ook iets heel gebruikelijks dus minder werken, daarmee minder stress is ook niet zo mogelijk. De keuze maakt het inderdaad vooral heel lastig qua financiën, ik heb iets in m'n hoofd waarmee ik in ieder geval jaren niet hetzelfde zal verdienen. Dit terwijl reizen wel mijn grote passie is dus daarin is het ook afwegen. Maar met veel banen kun je maar een paar weken weg en werk je er verder vijf dagen in de week.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:06

Ja, ik weet zeker dat mijn werk niet is wat ik wil. Ik ben dan ook stiekem blij dat ik geen verlenging heb gekregen. Alleen weet ik absoluut niet wat ik wel wil.
Ik werkte in de zorg op een zorgboerderij. Klinkt als mijn droom, maar helaas. Ik moest vooral billen wassen, koken en het huishouden doen. Sorry, maar daar heb ik geen HBO studie voor gedaan. Ik heb diermanagement gestudeerd om op een zorgboerderij het welzijn voor zowel mens als dier in het oog te houden. Door management taken, begeleidende taken en verbeteringen te maken.
Ik heb een enorm goed beeld van wat ik ooit wil, mijn eigen zorgboerderij. Alleen is NL niet klaar op dit moment voor dat soort bedrijf. Dus zoek ik nu iets waarin ik randzaken kan leren, zoals financiën en leidinggevende aspecten. Alleen wilt daar niemand me aannemen vanwege mijn opleiding helaas..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:06

Ik heb jaren als receptioniste gewerkt en daarnaast mijn eigen bedrijf gerund. Nu ben ik geen ondernemer in hart en nieren, dus dat heb ik echt moeten leren. Maar ondertussen ben ik alweer een jaar volledig zelfstandig aan het werk. En het is fantastisch. Ik help mensen de band met hun paard te verbeteren. Buiten dat het natuurlijk geweldig is als je van je hobby je werk kan maken vind ik ook samen met mensen hun proces mee beleven geweldig. Je ziet mens en paard naar elkaar toe groeien, ze gaan elkaar beter begrijpen en meer vertrouwen. Ik hou er altijd van wanneer ik resultaat van mijn werk heb (daarom maak ik ook niet te vaak schoon, dan zie je tenminste als er iets gebeurt is in huis :+) en dat resultaat is overduidelijk. Daarnaast geef ik met mijn eigen paarden shows en ben ik sinds kort ook paarden coach. Op deze manier kan ik dus zakelijk ook veel tijd met mijn eigen paarden door brengen. En ook dat vind ik heerlijk <3

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:07

Ik heb jarenlang mijn droombaan gehad als zzp’er als equitherapeut en het geven van paardrijlessen aan ‘special needs’ groepen. Maar door de werkdruk, financiële rompslomp etc vorig jaar gekozen om te stoppen en in loondienst te gaan. Ook merkte ik de laatste jaren dat ik meer tegenzin kreeg om het werk uit te voeren, ondanks dat het een hele gave ervaring was.

Omdat ik zorgdiploma’s had ben ik toen de gehandicaptenzorg ingegaan.. maan damn.. met alleen veel motivatie red je het echt niet. Het bleek totaal niets voor mij te zijn en was echt ongelukkig. Verder gezocht en tijdelijk op zzp basis een baan aangenomen in het onderwijs bij een kleuterklas ter begeleiding. Gewoon puur om wat maanden te overbruggen en wie weet zat er meer in.
En mjah.. je voelt hem al aankomen... ultieme droombaan! In jaren niet meer zo fluitend naar mijn werk gegaan!
De keuze is dus ook gemaakt dat ik straks na dit hele corona gedoe toch heel sterk ga zoeken binnen jonge kinderen en gedragsproblemen, ik ben er wel echt achter gekomen dat er gewoon werkzaamheden zijn waar je hart en passie echt ligt.
Gelukkig hoop ik dat het werk is waar ik wel een baan in kan vinden en wat een normaal salaris gaat geven, daar heb ik dan weer geluk in dat mijn droombaan opties heeft.

Maar zorg dat je wel altijd energie uit je werk haalt en het je geen energie kost. Als je je rekeningen kunt betalen maar verder stapje terug durft te doen en heel gelukkig kan zijn.. is dat het echt waard

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:09

Toen ik 30 werd, kreeg ik "last" van het dertigers dilemma. Ik had een koksopleiding gedaan en via via was ik op kantoor terecht gekomen en ben ik voornamelijk office manager geweest. Maar ik werd er niet blij van en wilde ervaren hoe het zou zijn als ik van mijn hobby mijn beroep zou maken. Ik wilde met paarden gaan werken. In Nederland zou me dat financieel niet gaan lukken, daarom heb ik een kans in Denemarken aangegrepen en ben ik met paard en al die kant op gegaan. Ik vond het heerlijk om er even uit te zijn, maar na een half jaar merkte ik dat ik mentaal toch meer uitgedaagd moest worden. Ik ben terug gekomen naar Nederland en ben ambtenaar geworden, eerst bij een gemeente waar ik van secretaresse naar projectmanager ben opgeklommen en nu werk ik bij de Brandweer als projectmanager. Ik zou inmiddels gediplomeerd moeten zijn als brandweervrouw, echter door Corona kan ik geen examen doen. Ik zit hier op mijn plek en ben blij met de ervaring uit Denemarken. Anders had het me waarschijnlijk altijd achtervolgd.

Het leven is kort, en zonde om met tegenzin naar je werk te gaan. Het is beter om spijt te hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan achteraf te denk "had ik maar..." Ondernemen is risico's nemen, ik zou even wachten tot Corona weg is, en er dan voor gaan. Schrijf alvast je business plan en kijk of het haalbaar is.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:12

Ik vind mijn werk heel erg leuk!
Daarom zit ik er al 25 jaar :D
Ik werk als administratief Technisch en Facilitair medewerkster bij Chrysal, ( ja van de Pokon ;) )

Ooit begonnen als inpakster in de fabriek, dat vond ik wel aardig maar niet om altijd te blijven doen.
Echt de hele dag zakjes inpakken werd ik gek van... geestdodend. Toen werd ik operator aan een lijn maar die ging naar Polen.
Ik werd ziek (kanker) en kon fysiek niet meer kracht zetten met links ( tumor in arm en okseltoilet gehad)en kon toen doorstromen maar meer administratief bij de TD.

Daar kwam steeds meer bij dus nu doe ik de bestellingen van de onderdelen van de machines, het inplannen van het onderhoud en de monteurs, maar ook administratief werk wat bij de productie hoort, ik bestel grondstoffen voor onze mengsels, ik bestel werkkleding , de PBM's, et etc.
Dan het facilitaire deel: de koffiemachines, vlaggen wisselen op het dak, boodschappen doen, het eten voor de avondploeg, de tuinman, van alles at er nog meer komt kijken wat "nergens" bij hoort.

Ik werk 40 uur, maar zit de helft achter de pc en de helft struin ik door het bedrijf.
Ik kan vrij nemen wanneer ik wil, heb veel vrijheid en natuurlijk zekerheid.

Oke, soms is het ook echt druk en stress maar heb het nog steeds erg naar mijn zin.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:21

Ik vind mijn werk erg super.
ik werk inmiddels al weer bijna 10 jaar als fysiotherapeut en ben nu mijn master kinderfysiotherapie aan het afronden! Het is zeker hard werken maar vanuit patiënten en werkgever veel waardering. De afwisseling van patiënten is super en geen dag is hetzelfde.
nu met het thuiszitten vanwege Covid-19 mis ik mijn werk maar zeker nog meer mijn top collega's.
Hopelijk snel weer aan de gang.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:36

wat een verschillende verhalen en best nog wat mensen die dus niet helemaal op hun plek zitten zonde.

ik wil iedereen op het hart drukken dat er weinig banen zijn die voor de volle 100% geweldig zijn.
er zijn altijd zaken die minder leuk zijn. je moet alleen op zoek wat voor jou acceptabel is (net als een paard zoeken, geen paard is perfect, maar sommige zijn wel perfect voor jou).

ik heb 10 jaar bij een bedrijf gewerkt. waarvan de eerste 7 of 8 met heel veel plezier. daarna takelde het af. ik had het idee dat ik heel wat anders moest gaan doen en om me heen gaan kijken. de conclusie was vooral dat in elke functie mijn tekortkomingen terug komen.

ik doe nu een zelfde soort functie bij een ander bedrijf. nu is er weer vollop waardering voor wat ik doe en bloei ik weer helemaal op. leuke collega's had ik bij beide bedrijven, maar voor mij is het duidelijk. het maakt niet uit wat ik doe, als ik maar waardering krijg en leuke collega's heb om de dag goed door te komen.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:43

Joltsje schreef:
wat een verschillende verhalen en best nog wat mensen die dus niet helemaal op hun plek zitten zonde.

ik wil iedereen op het hart drukken dat er weinig banen zijn die voor de volle 100% geweldig zijn.
er zijn altijd zaken die minder leuk zijn. je moet alleen op zoek wat voor jou acceptabel is (net als een paard zoeken, geen paard is perfect, maar sommige zijn wel perfect voor jou).

ik heb 10 jaar bij een bedrijf gewerkt. waarvan de eerste 7 of 8 met heel veel plezier. daarna takelde het af. ik had het idee dat ik heel wat anders moest gaan doen en om me heen gaan kijken. de conclusie was vooral dat in elke functie mijn tekortkomingen terug komen.

ik doe nu een zelfde soort functie bij een ander bedrijf. nu is er weer vollop waardering voor wat ik doe en bloei ik weer helemaal op. leuke collega's had ik bij beide bedrijven, maar voor mij is het duidelijk. het maakt niet uit wat ik doe, als ik maar waardering krijg en leuke collega's heb om de dag goed door te komen.

Ja dit geldt voor mij ook wel, en de vrijheid die ik krijg (plaats- en tijdonafhankelijk werken).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:45

precies, helemaal vrjiheid hoeft voor mij niet. maar we dat ik ruimte krijg als ik wat met kids of dieren moet. ik mag dat gelukkig zelf inrichten. als mijn werk maar af komt :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:58

Ik heb me 2,5 jaar geleden om laten omscholen tot vrachtwagenchauffeuse. Vind het heerlijk en zit nu ook bij een fijne baas. Alleen het werk loopt helaas terug dus ik ga gedeeltelijk weer terug de zorg in. Ben daar destijds uit gegaan omdat ik er niet meer tegen kon dat alle randvoorwaarden belangrijker leken dan de cliënt zelf. (Ouderenzorg)

De regels zorgden er imo voor dat je het eigenlijke doel voorbij schoot. Namelijk zorg verlenen.

Dus straks een combinatie van 2 beroepen. Waarbij mijn nieuwe werkgever (gehandicaptenzorg) gelukkig rekening wil houden met de dagen dat ik op de vrachtwagen zit. Dat scheelt een hele hoop.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:11

Heb ik mijn droombaan? Nee.. Maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin op mijn huidige werk. Ik heb leuke werkzaamheden, zit wél in de leukste branche/sector die er is (dierenbranche), leuke collega's en een prachtig bedrijf dat volop investeert in de toekomst van de sector. Ik vind dat mijn passie erg overeenkomt met wat het bedrijf waar ik werk wilt behalen, en dat klinkt een beetje slijmerig maar het is wel zo.

Ik wil wel graag meer met data (science) doen, ik overweeg om hier een cursus of meer webinars voor te volgen. Ik verwacht dat ik als dat aankaart dat ik daar ook de ruimte voor krijg, ik ben bovendien nog jong dus zou het ook ooit eens in mijn vrije tijd kunnen doen. :)

Achteraf denk ik wel eens.. Ik had ook wel graag programmeur willen worden (ICT), maar het is niet dat ik persé spijt heb dat ik dat niet heb gedaan. Want dan had mijn leven er heel anders uit gezien.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:14

Ik vind mijn werk echt leuk ja. Ik heb zelf jarenlang gekart en heb eigenlijk altijd wel "iets" in het racen willen doen. Echter, de meeste functies binnen raceteams zijn allemaal heel erg technisch en dat is niet aan mij besteed. Dat gevoel werd versterkt toen ik mijn vriend leerde kennen. Toen we elkaar leerde kennen studeerde hij voor Automotive Engineer en man, wat daar allemaal voor hoofdpijnformules voorbij kwamen... :+
Ik werk nu op 1 van de grootste internationale kartcircuits van Europa en ik kan toch wel zeggen dat ik echt op mijn plek zit (en "iets" in het racen doe :D ) Het is een functie die dus veel affiniteit heeft met de racerij, ik vind het leuk om de hele dag met mensen met dezelfde passie bezig te zijn. Ik heb wisselende dagen en tijden, dat vind ik heel fijn! Daarnaast is het ook nog eens een functie die goed bij mij past. Het is een veelzijdige functie, met veel klantcontact en ook vaak frontoffice werkzaamheden. Ook veel doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. En het is gewoon tof en EK's en WK's van dichtbij mee te maken, maar aan de andere kant ook heel leuk om mensen zoals jij en ik te enthousiasmeren voor het karten :D

Ik heb hiervoor 2 jaar als accountmanager gewerkt en dat was niet mijn ding. Veel klantcontact ja, maar vond het salesaspect veel te "pusherig". Ik deed voornamelijk koude acquisitie. Daarnaast heb ik op de administratie gezeten bij een transportbedrijf, maar dat vond ik niks.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:22

Ik heb een opleiding in de dieren gedaan maar werk momenteel in een hele andere sector. Mijn baan is wel oké, niet bijzonder leuk maar ook niet vervelend. Merk alleen wel dat dit niet is wat ik nog jaren wil doen...

Maar dan, een andere opleiding in de dieren doen? Dan ben ik nog 4 jaar bezig en ben bang dat het me niet gaat lukken. Kan ik daarna wel een baan vinden? Hoe gaan we rondkomen als ik studeer.
Allemaal vragen die me tegenhouden om momenteel stappen te ondernemen

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:50

Ik weet inmiddels heel goed waar mijn passie ligt, maar ik heb 'de' baan nog niet gevonden.

Ik wist altijd al dat ik heel graag met kinderen/jongeren wilde werken, en heb puur uit praktische overwegingen de PABO gedaan, want werken met kinderen en beste kans op een baan destijds (2010). Ik wist al heel snel dat leerkracht niet mijn echte passie is, dus binnen 2 jaar een master als gedragsspecialist gestart en uiteindelijk paar jaar als combi leerkracht & gedragsspecialist gewerkt. Uiteindelijk doorgegroeid naar rol van schoolleider i.c.m. gedragsspecialist. Enorm leerzame periode in mijn carrière, maar ook hier nooit 100% voldoening.

Uiteindelijk in 2018 besloten al mijn bezittingen te verkopen, ontslag te nemen en te gaan reizen tot ik meer antwoorden had op de vraag: wat maakt mij echt gelukkig? Inmiddels woon ik in Canada en weet ik dat jeugdhulpverlening mijn echte passie is. (Ernstige) gedragsproblematiek, sociale ontwikkeling, gezinsbegeleiding...dat is waar mijn talent ligt en waar ik blij van word. Ik zou 30 maart starten met mijn nieuwe baan, helaas is dat door de coronacrisis stil komen te liggen. Ik hoop als de scholen hier weer gestart zijn, alsnog te kunnen starten als school counsellor.